Evopro Group
Historie
Evopro Group byla založena v Maďarsku roku 2001. První projekt, na který společnost získala zakázku, byla instalace manipulátoru zavazadel na 2. terminálu mnichovského letiště. V roce 2005 společnost získala kontrakt na servis a vylepšení počítačové sítě pro Royal Mail v UK. Od roku 2006 má společnost jméno Evopro group, firma se rozrostla na 100 zaměstnanců. V roce 2007 společnost získala kontrakt na provedení elektrických instalací ve firmě Hankook na výrobu pneumatik. V roce 2009 provedla kompletní výměnu elektrických, mechanických a kontrolních systémů na letišti Ference Liszta v Budapešti. V roce 2012 firma začala vývoj transportních zařízení, téhož roku byla založena divize zajišťující testování a servis pro tovární automatizační systémy a systémy kontroly řízení energie. Od roku 2012 se Evopro Group zaměřilo na projekt In the spirit of zero-emission transportation, ve kterém se snaží vyvíjet transportní prostředky, které by neprodukovaly žádné emise. V roce 2014 byly představeny dva prototypy MODULO rodiných autobusů, jejicžh provoz je kompletně elektrický, téhož roku získala firma ocenění za inovativní projekty zaměřené na zlepšení okolního prostředí.
Evopro a Areva
Evopro a Areva podepsaly 6. února 2015 dohodu o spolupráci ohledně vývoje jaderných a obnovitelných zdrojů energie. První zakázkou, na které se bude Evopro podílet společně s Arevou je výměně kontrolních systémů do reaktorů v maďarské elektrárně Pakš, a to jak do stávajících, tak do nově postavených. Frank Apel, viceprezident prodeje Arevy pro západní a severní Evropu prohlásil: „Kombinací technických a manažerských expertů Arevy a Evopro vzniká dobře situovaný vědecký tým pro maďarský jaderný program.“ Balázs Bodnár, ředitel divize systémového inženýrství Evopro sdělil informace ohledně dohody mezi Arevou a Evopro. Dohoda se vztahuje zejména na posílení vztahů a zkvalitnění poskytovaných projektů pro maďarský jaderný program. Úzká spolupráce v oblasti vzdělávání se vztahuje i na ústav jaderné techniky na budapešťské univerzitě.
Poslední spolupráce Arevy s Maďarskem byla v roce 2000, kdy Areva dostala zakázku na instalaci systému TELEPERM XS, systému pro jadernou elektrárnu Pakš. Kontrolní systémy byly instalovány na všechny 4 jednotky maďarské jaderné elektrárny, stejně tak později Areva instalovala tyto jednotky do dalších 80 jaderných elektráren v 16 zemích.
Elektrický autobus MODULO
MODULO je projekt zaměřený na elektrifikaci městské hromadné dopravy. Jedná se o menší autobus, který je kompletně poháněný elektrickým proudem. Stavba začala v roce 2014. MODULO je chytré a ekologické řešení městské dopravy. Evopro slibuje hned několik variant autobusů, aby si mohl každý vybrat podle své potřeby a možností. V každém případě se jedná o nízkopodlažní autobusy, které pasažérům budou přinášet vysoký stupeň komfortu. Prototyp byl představen 16. dubna 2014 v Budapešti. Jedná se o 8 metrů dlouhý autobus pro 65 pasažérů. Je vyrobený z ultralehkých kompozitních materiálů
Velký výběr „zelených“ dopravních prostředků je nyní hlavní myšlenkou, která hraje významnou roli v ekonomické strategii firmy až do roku 2020. O financování tohoto projektu se postarala společnost evoBank. Evopro doufá, že tímto projektem získá potřebné know-how, o které by se později mohla podělit se svými zahraničními sousedy.
Závěr
Evopro group je společnost zabývající se vývojem a inovací různých kontrolních systémů, systémů automatizované výroby a systémů pro jadernou energetiku. Také se úspěšně snaží vyvíjet inovativní způsoby dopravy, které jsou poháněny elektrickým proudem. Tato koncepce dopravy je jistě velmi vhodná pro Maďarsko, které v následujících letech začne s výstavbou nových jaderných bloků v areálu jaderné elektrárny Pakš. Jedná se o reaktory VVER-1200, které by měly od roku 2026 dodávat do maďarské elektrické sítě dalších 2400 MWe.
Společně s Arevou se budou podílet na vývoji potřebných systémů pro maďarskou jadernou elektrárnu Pakš a to jak pro stávající bloky, tak pro bloky, které zde má postavit ruský Rosatom.
Zdroje:
http://www.evopro-group.com/
http://www.areva.com/
Pavel Suk
Solné reaktory – řešení energetického problému lidstva?
V minulém článku byly shrnuty základní informace o reaktorech s roztavenými solemi, v následujících odstavcích si můžete přečíst současný vývoj těchto reaktorů, hlavně reaktoru Integral MSR.
Pavel Suk
Solné reaktory - minulost, nebo budoucnost?
Jsou všechny koncepty jaderných reaktorů podobné tlakovodním reaktorům? Může být jaderné palivo v tekuté formě? Historii i princip fungování solných reaktorů si můžete přečíst v následujícím článku.
Pavel Suk
NUSIM2017: Zachování know-how jako klíčová dovednost pro existenci jadrných elektráren?
Nábor nových pracovníků Slovenských elektráren a skupiny ČEZ není jednoduchá práce. Řešení a názory jak personalistů, tak vědeckých odborníků si můžete přečíst v následujícím článku, na závěr pohled analytika z Jobs.cz
Pavel Suk
NUSIM2017: Role design authority a zvládání těžkých havárií na jaderných elektrárnách
V druhé části konference NUSIM byly řešeny problémy design authority s hlavním tématem udržení plánů jaderných elektráren ve shodě s projektem, a také bezpečnostní systémy pro reaktory generace II ke zvládání těžkých havárií.
Pavel Suk
Zkušenosti z provozu českých a Slovenských jaderných elektráren se zaměřením na bezpečnost
Letošní konference NUSIM2017 byla vskutku bohatá a hlavní témata, kterých se týkala, byla: bezpečnost provozu JE a lidské zdroje. Úvodních slov konference se chopili prezidenti ČNS a SNUS, Daneš Burket a Vladimír Slugeň.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá
Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...
Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce
Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....
Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají
Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...
Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí
Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...
Prodej bytu 3+kk, 65 m2, Ústí nad Orlicí, Jana a Jos. Kovářů
Jana a Jos. Kovářů, Ústí nad Orlicí
3 767 000 Kč
- Počet článků 59
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 669x