Kolik projezdíme zbytečně benzínu?

Když jsem včera projížděl několikaměsíční klikatou objížďku, přemýšlel jsem, o kolik zase spotřebuji benzínu více. Státy apelují na výrobce auta, aby měla nižší spotřebu, ale na druhé straně projezdíme díky státu či samosprávě benzínu více. U té objížďky by stačilo postavit pár lidí s notesem a dělat čárky a za chvílí máte dost údajů k zamyšlení.

Auta na náměstí v Táboře, proč?

Ta objížďka je dána tím, že se měsíce staví most přes jeden potok. Pro mě je to pikantní tím, že já stavěl dřevěný most přes ten samý potok na dolnějším toku, začal o měsíc později a již ho mám hotov, přejedu po něm i na motorce.

Další tragédií je stavba silnice před Humpolcem od Pelhřimova. Kolony před semafory vznikají klidně 4 km, podle ústních údajů se málem nedá sjet z dálnice, někdo raději sjede na dalším výjezdu. A stejná otázka. Kolik nás to stojí na benzínu špatná organizace stavby a opravy silnic a dálnic a i korupce?
Třeba v USA mají většinou více pruhů, tedy objížďky nejsou potřeba, doprava se svede do zbylých pruhů, které se neopravují. A kdybyste viděli tu organizaci práce, tam 90 % lidí opravdu pracuje, u nás vidíte skupiny lidí, jak spolu mluví, občas někdo stojí stranou s mobilem a telefonuje. Mohu odpovědně prohlásit, že v USA při stavbě na silnici jsem neviděl nikoho stranou telefonovat či kouřit. A tam mají vždy nasazeno proti nám větší množství techniky, asi je lepší nasadit vše, co mám na jedno místo a to rychle to opravit, ale nejsem stavbař. A jak nás v USA jednou klikatě vedlo auto s označením follow me opravovanými pruhy silnice, tedy ušetřili za dopravní značení, ono to na tu chvíli, co to opravovali, nestálo za to něco stavět.

Každé auto by mělo mít optimální spotřebu podle povolené rychlosti, obvykle je to 50, 90 a 130. Můžeme jet vždy optimální rychlostí s nejnižší spotřebou? U nás se musíte na tzv. dálnici D1 přizpůsobit letité vymlácené roletě.
Vzpomínáte na film Mzda strachu odehrávající se po 2. světové válce v Jižní Americe, kde také měli tehdy vymlácené silnice, jako my máme dnes dálnici, vezli výbušninu a měli volbu, buď jet přes hrboly hodně pomalu, nebo zase hodně rychle. A samozřejmě to auto jedoucí rychle dojíždělo to pomalé, to rychlé nemohlo zpomalit a to pomalé zrychlit. Film doporučuji zhlédnout!

Další je špatné značení silnic a dálnic. Mě se podařilo na cestě z Bratislavy do Prahy sjet do Brna. Do Brna vedou 2 rovné pruhy, do Prahy musíte najít skulinu do 1 pravého pruhu, tedy 2 dálniční pruhy se mění v 1 a já to přehlédnul. A to jsem ujel odhadem loni a předloni asi 6 tisíc kilometrů po Novém Zélandu a USA a bez problémů. Je problém v tom, že je u nás horší značení či moje jistota a tím nepozornost, že v Česku nemohu zabloudit? Další zbytečná spotřeba, podle mě špatným značením, podle Ředitelství silnic a dálnic mou nižší inteligencí.

Roky musíme svítit na silnici i ve dne. Za komunistů, pokud vás přistihli svítit například 21. srpna, jste byli pokutováni a předvoláváni, šlo podle komunistů o zjevnou provokaci. O kolik stoupne spotřeba povinným svícením, o něco určitě. Proč se nesvítí povinně i jinde, když to má údajně snížit počet nehod? Souvisí to s nízkou kvalitou řidičských schopností českých řidičů?

Po městech se nám pomalu sunou auta typu SÚV, mají velkou spotřebu, zabíjejí, zavádějí se airbagy pro chodce. Já propaguji názor, že město je pro lidi a ne pro auta. A za šílená považuji ta města, která dovolí parkovat na svém hlavním náměstí, typicky Václavské náměstí. A třeba i Tábor, kde jsem se pokoušel fotit radnici a nešlo to, stála před ní i velká dodávka a další auta. To má být podpora turistiky, zaplevelit středy měst auty? Tedy zakázat střed pro auta bez katalyzátorů a s velkou spotřebou. Jen proboha ne těmi povinnými samolepkami, za chvíli by bylo auto polepené samolepkami celé (česká a rakouská dálniční známka dole, slovenská nahoře), za chvíli z auta nebude vidět. Co omezit provoz aut s vyšší spotřebou ve městech? Budeme montovat již 6 značku auta (Seat), tak si každý může najít typ auta, které se hodí do města, pokud tam nutně potřebuje zajet. A proč musí být agenty měst v místech, kde se nedá parkovat? Kvůli úředníkům? Obchodní centra se také nebudují ve středu měst.

Stát na jedné straně tlačí na výrobce aut kvůli snížení spotřeby a na druhé straně nutí řidiče zvyšovat spotřebu benzínu svou neschopností lepší organizace Je to ale evergreen, Nečas také neuvažuje o lepší organizaci práce s tím snížení státních nákladů, uvažuje pohodlněji, zvýším daně.

Autor: Pavel Pokorný | pondělí 10.9.2012 10:18 | karma článku: 16,07 | přečteno: 1356x

Další články autora

Pavel Pokorný

Kolik má stát vstupenka do Národního divadla Brno?

Čtu na předvčerejším iDnes článek o financování Národního divadla Brno, že se mu nedostává peněz. Souhlasím s tím, že kultura se má-může dotovat, ale jak moc? Je moc 3⁄4 miliardy?

30.1.2025 v 9:02 | Karma: 12,26 | Přečteno: 346x | Diskuse | Ekonomika

Pavel Pokorný

Zdravotní pojišťovny - účet bez hostinského?

Před roky jsem v blozích navrhoval, aby zdravotní pojišťovny předložily klientům roční účet, „má dáti - dal“. Vracím se k tomu po událostech ve slovenském zdravotnictví a po zprávách o možném krachu dvou zdravotních pojišťoven.

23.12.2024 v 9:30 | Karma: 13,07 | Přečteno: 312x | Diskuse | Ostatní

Pavel Pokorný

Už zase vyhazuji funkční věc kvůli bateriím

Jdu vyhodit do elektro odpadu letos již 2. funkční AKU šroubovák z roku 2019. Šroubovák je funkční, „jen“ odešel bateriový blok. Náhradní bloky se již neprodávají, nové typy bloků jsou o pár milimetrů delší.

31.7.2024 v 11:13 | Karma: 42,78 | Přečteno: 5279x | Diskuse | Ostatní

Pavel Pokorný

Co s nebezpečnou divokou zvěří?

Média jsou plná útoků medvědů na Slovenku. I u nás máme medvědy, vlky, rysy, divoké kance, jeleny. Nemělo by Slovensko vydat pokyny, jak se chránit před nebezpečnou divokou zvěří (zkráceně NDZ) s důrazem na útok medvědem?

20.3.2024 v 10:31 | Karma: 10,41 | Přečteno: 351x | Diskuse | Ostatní

Pavel Pokorný

Nejezděte v zatáčce přes plnou středovou čáru!

Čeští řidiči neumí projíždět zatáčky, silnice je jim úzká. Jedete do zatáčky, a často ve vašem pruhu proti vám jede auto, najíždí na vás klidně i půl metru přes plnou čáru a nějak věří, že vy se držíte u krajnice.

23.8.2023 v 10:03 | Karma: 20,85 | Přečteno: 4056x | Diskuse | Ostatní

Nejčtenější

Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje

20. dubna 2025  8:48,  aktualizováno  13:55

Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...

Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií

21. dubna 2025  18:19

Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...

Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident

15. dubna 2025  8:30,  aktualizováno  16:35

Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...

Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty

15. dubna 2025  14:06

Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...

Dan Bárta si traumaticky poškodil sluch, J.A.R. přesouvají vyprodané koncerty v Lucerně

16. dubna 2025  19:27

Populární kapela J.A.R. musela přesunout na jiný termín dva vyprodané koncerty v Lucerna Music Baru...

Celní válka se blíží konci. Trump věří, že se dohodne s Pekingem

23. dubna 2025  7:05

Americký prezident Donald Trump předpokládá, že se dohodne s čínským protějškem Si Ťin-pchingem o...

Brutální šikana dívky v Hodoníně. Inspekce zveřejní výsledky kontroly na školách

23. dubna 2025

Ministerstvo školství (MŠMT) svolalo na středu tiskový brífink, na kterém představí výsledky...

Trumpův mírový plán: Ukrajina má přijmout ruskou okupaci a vzdát se NATO

23. dubna 2025  6:48

Spojené státy chtějí, aby Ukrajina přijala mírové plány Trumpa a uznala ruskou okupaci. Podle plánu...

Krizový štáb řeší následky nehody vlaku s benzenem. Látka znečistila půdu i jezero

23. dubna 2025  6:30

Krizový štáb ministerstva životního prostředí bude znovu řešit následky velké únorové havárie...

Advantage Consulting, s.r.o.
MISTR DO VÝROBY S UBYTOVÁNÍM (38-48.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 38 000 - 48 000 Kč

  • Počet článků 306
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2382x
Blogy píšu, když mám čas a když mě něco napadne (proto celková karma =0)