- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Adresátem výtek je zcela pochopitelně vždy radnice. Silnice jsou přeci ve městě, tak proč se to město o ně lépe nepostará. Co na první pohled vypadá srozumitelně, je ve skutečnosti poměrně dost komplikované. Díky uspořádání České republiky existují silnice patřící státu (o ně se stará Ředitelství silnic a dálnic), silnice v majetku kraje (o ně pečuje Krajská správa a údržba silnic) a místní komunikace (ty jsou ve správě města). A tyto spletence pak leží v jednom městě. Jedete po silnici státní, odbočíte a jste na krajské, další odbočka a hle, městská silnice. Bylo by s podivem, kdyby si tento stav řidič při jízdě uvědomoval. Nemožné. Ale z jiného úhlu. Jedu ve městě po silnici, najednou díra, odbočím, silnice v pohodě, odbočím a zase díra… Říkám si. Proč to město nemá ty silnice v pořádku celé, proč to někde spraví, jinde ne. To si to nedokážou naplánovat? Naprosto logická úvaha. Ale ono to nejde… Je to naprostý vlastnický chaos. Například u nás v Třebíči. Na Karlově náměstí na parkovišti nasednu do auta a u hlavní Pošty odbočím ke gymnáziu a pak po “Bráfce“ a následně „Znojemské“ dorazím k Alfě. Po cestě jsem vystřídal silnice tří různých vlastníků… A každý vlastník má jiný režim údržby, jiný režim a orgány na povolování uzavírek či objížděk. A ve většině případů do toho město jako takové nemá vůbec co mluvit. No, není to jednoduché. Ale je třeba komunikovat, domlouvat se a hlavně - snažit se. To v Třebíči děláme! Nic jiného ani nezbývá…
Další články autora |