Příhradová kráska ve městě Tábor

Železniční příhradový most postavili jako součást první elektrifikované tratě u nás (možná i v celém Rakousko – Uhersku). Jisté je, že to byl dobrý příklad realizace zajímavé inženýrské stavby v krásné krajině.

 

 

 

 

Dodnes po této působivé a velkorysé stavbě jezdí mašinky (myslím, že to je na trať Tábor – Bechyně). Most je dlouhý 174 metrů a pne se 20 metrů nad hladinou řeky Lužnice. Stavba je tvořena dvěma kamennými mostními opěrami a jedním mostním pilířem. Mezi nimi jsou dvě pole příhradových ocelových nosníků s obloukovou dolní pásnicí, parabolickým tvarem.

 

Železniční most byl postaven přes řeku Lužnici na okraji města Tábor mostárnou bratří Prášilů z Prahy roku 1902 a je dle mého názoru ukázkou vynikající řemeslné i technické úrovně stavebně montážních prací na počátku 20. století.

 

Osobně jsem se k tomuto mostu zašel podívat několikrát, jelikož je to dle mého názoru velmi zajímavá a působivá stavba. A právem je od roku 1958 památkově chráněna.

 

 

 

V Táboře a okolí mě zaujala ještě tato místa:

Kamenný most přes Tismenický potok, který se mnou nechtěl mluvit:

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=759766

Pětaosmdesátiletý oslavenec ve městě Tábor, který poznal Švehlu i Sokolovo:

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=759889

Klokotá voda nebo roste klokočí nedaleko Tábora:

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=760861

*

Na Moravě u Ivančic jsem si důkladně prohlížel také jeden zajímavý most: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=498483

*

Železniční viadukt přes údolí Kocour v Žampachu nedaleko města Jílové u Prahy má také své kouzlo:

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754579

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Liprt | úterý 27.10.2020 20:28 | karma článku: 24,65 | přečteno: 1320x