- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lze jet také autem kousek podél železnice, ale rozhodně není vidět to, co z vlaku.
Koleje začínají kousek nad hladinou moře a vedou až do nadmořské výšky 865 metrů. Uvádí se, že na dvacetikilometrové trati mají nejprudší stoupání na světě. V nejprudším místě to je neuvěřitelných 55‰. A také 20 tunelů skrz kopce a hory, díky kterým se trať stavěla 20 let. Ten nejdelší, Náli, měří téměř 1,5 km.
Když norští stavitelé plánovali spojení bergenské železnice s malebnou vesničkou na břehu ramene největšího norského fjordu, mělo se jednat o věc pro místní lidi. Dnes však převažují turisté, kterých sem zavítá až 500.000 ročně.
První vlak se po kolejích projel v roce 1940, pravidelný provoz pro cestující byl zahájen o rok později. V roce 1944 vybudovali u vodopádu Kjosfossen vodní elektrárnu, díky které mohla být celá trať elektrifikována.
U dolní stanice je socha Ingolfa Christensena, který je považován za "otce" místní dráhy. Dále se zde nachází volně přístupné muzeum Flamsbana museet, kde je možno načerpat informace o historii stavby a spatřit dobové fotografie.
V Norsku se nám toho líbilo více:
Největší los: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=802364
Lom Stave Church: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=802457
Horská silnice Fylkesvei 55: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=802638
Ledovec Jostedalsbreen: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=802669
Sognefjord: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=802674
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!