- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Při cestě od Prahy je potřeba zvolit sjezd na km 75, za kterým musí člověk pokračovat po místní komunikaci dvakrát vlevo a poté dvakrát vpravo. Silnice vede podél dálnice, aby se brzy objevil unikátní dvojmost přes řeku Želivku.
Ve spodním patře po silnici III. třídy toho moc neprojede, ale nad hlavou, o 12 metrů výše, je na dálnice D1 hlučno.
Most, který překonával údolí Želivky, započali stavět ve 40. letech 20. století, ale během války byly práce přerušeny. Nakonec byl definitivně dostavěn pod nově budovanou dálnicí, pro kterou nemohl být využit především kvůli velkému klesání komunikace. Tudíž místo jeho úprav bylo rozhodnuto postavit nový dálniční most.
Kam s ním? Zbourat či rozebrat původní most? Nakonec bylo rozhodnuto ho ponechat a ocelová konstrukce nového mostu částečně využívá i nosné konstrukce původního mostu.
Přímo na mostě lze zaparkovat a celý si ho prohlédnout. Kousek za mostem směrem na Vojslavice vede pohodlná lesní cesta k vodě, odkud jsou také zajímavé pohledy na toto dvojmostí.
Další články autora |