Zvítězíme nad konformismem? aneb příběh snaživého obchodníka

V hrubém náčrtu světa existují dva druhy lidí. Ti, kteří se bez problémů přizpůsobí všemu jak "se" co dělá, jak "se" myslí, jak "se" chová a ti, kteří stále hledají jiné cesty. Bez těch druhých bychom neměli atomové elektrárny, bez těch prvních zase chleba. Takže se nedá tvrdit, že jedni jsou lepší a ti druzí horší... přesto jsem velkým fandou všech inovátorů, lidí kteří se k věcem staví originálně, nebojí se riskovat neúspěch a prošlapávají nové cestičky. Třeba jako ten sympatický obchodník, který mě dnes "donutil" koupit jeho produkt. I když jsem ho nechtěla.

Tenhe eaj mi prosti dilá radost pít...corbis.com

Včera mi přišel nevyžádaný mail. Dostávám jich denně desítky. Nabídky šunkovější šunčičky, voňavější kávičky i zelenějších gumových rukavic. Všichni slibují vysoký zisk pro naší kavárnu a klub, zákazníky vřískající v extázi a kdesi pod čarou i tučný profit pro dodavatele. Čtu je obvykle klávesou "Delete".

Tenhle mail byl ale jiný. Místo barevných letáků a tupoučkých leč úderných prodejních hesel, zpracovaných mezinárodními reklamkami za velmi lesklý obolus, to byl prostý dopis a v něm přiložený odkaz na video umístěné na YouTube.

Kliknu na to a musím se smát. Ježatej klučina v kšandách tam s obrovským nadšením vypráví o ručně sbíraném BIO čaji v sáčcích z pravého hedvábí a popisuje výsledný nápoj tak barvitě, že k vám vyloženě voní z obrazovky. Žádná drahá produkce, běžná webkamera nad počítačem, žádné kostymérky ani bubnující zajíci. Jen kluk, který mluví spatra, sem tam se přeřekne a omlouvá se za to, že mu sluníčko svítí do očí.

Tak jsem si řekla, že tohle prostě musím podpořit a pro kavárnu koupit. Bio čaje jsou oblíbené ve světě, ono se to jistě prodá. Mě to bude stát malounko úsilí s přeprogramováním kas a ten kluk si vydělá zaslouženou kačku.

Takže Happy-end?
Bohužel nikoliv. Klučík dnes čaje donesl, já ho chválím za ten nápad a on na to: "No, kolegové mě donutili to video stáhnout, že prý tenhle způsob prodeje není pro firmu dost důstojný a že to video nebylo profesionální." Myslím, že je to omyl. Právě PROTO přeci! Kolegové vůbec nepochopili základní pravidla marketingu. Jsou na světě lidi, a myslím že jich není málo, kteří ocení právě tenhle, velmi lidský a normální přístup k prodeji, zbavený pozlátek a šarádiček. Věcně k věci. Zvláště, když je to způsob nový a "jiný".
No, on se chlapec jistě neztratí. Když se nenechá převálcovat tím jak "se" co má dělat, dotáhne to jistě daleko.

Ale jednu dobrou zprávu mám.
Přijďte, vařím tady skvělej čaj. :-)

 

Update 07/04/08: Takže přeci jen dobrá zpráva. Šikovného obchodníka si všmla i iDnes, udělali s ním rozhovor a jeho podnikání se podle posledních zpráv hodně daří....
Jak já to dělám, že mám vždycky pravdu.... :-)))))

A to video nakonec na Youtube zase vrátil, tady je:

Autor: Eva Pallotto | pátek 22.2.2008 2:32 | karma článku: 20,40 | přečteno: 2569x