Volí snad někdo politickou stranu podle toho, jaké má logo?

Dost často přemýšlím o tom, jací jsme. Člověčí zvíře mě naprosto fascinuje a jeho motivace jsou pro mne záhadnou tajenkou, rovnicí o šedesáti neznámých.

Logo Strany ruzove kocici packy Clipart

Občas se dějí věci, kterým naprosto nerozumím, i když o nich hloubám hodiny, dny a měsíce.

Kdysi jsem se účastnila jednoho projektu. Tvořili jsme logo. Nutno poznamenat, že to bylo logo pro servisní dceřinnou firmu jiné velké společnosti, tedy pro firmu, která měla jediného zákazníka. Ale manažeři na vizitkách nějaké logo mít museli. I vypracovali designéři několikero návrhů - šéfovi se nelíbil ani jeden. I vypracovali designéři několikero dalších návrhů. Pak potřetí. Počtvrté byl jeden vybrán. A poté jsme trávili dlouhé hodiny vědeckou debatou na téma "ta červená by měla být červenější a ta modrá modřejší". Celé teamy lidí intenzivně pracovaly, já popsala desítky stran manuálu k užití toho loga, psala zápisy z porad ... a měla jsem celé ty týdny strašnou chuť zařvat: "Lidi neblbněme, dejme tam z clipartu třeba obrázek růžové kočičky a pojďme dělat něco produktivního!"  .... ale nikdy jsem to neudělala, byla jsem mladá, blbá a srab.

Na nejabsurdnější noční můru mé někdejší korporátní kariéry jsem si vzpomněla právě před chvílí, když jsem si na iDnesu početla, že ODS má nové volební logo .... Ehm ehm, ok.

No a co?

Kamarád pracuje v reklamce a tak jsem ráda, že díky podobným pitomostem má zajištěnou obživu, ale strašně by mne zajímalo, na co je to jinak dobré.

Opravdu existuje jeden jediný volič, který si nějakého loga byť jen všimne, někdo, koho barevný obrázek ovlivní v jeho rozhodování? Může pestrobarevné logo zakrýt prázdnotu a impotenci toho, co reprezentuje?

Opravdu existuje volič, který dostane na náměstí balíček kondomů s ptákem v srdci a to ho tak rozněžní, že svůj drahocenný voličský hlas upíše ODS? Řekne si snad babička Kušťáková z Veveříčka, že ČSSD má hezčí logo a tak bude raději volit je?

Na něco ty marketingové strategie být musí, jinak by to ty strany nedělaly, to je logické.

Já vím, že ten, kdo je v marketingu vzdělán mi bude oponovat, že tady jde o ty podprahové informace, o image a druhoplánové významy.... ale pardon, mě se prostě hodně příčí, když je mi moje budoucnost podloudně prodávána jako tampony Ouvejs s protiskluzovou úpravou.

Občan není blbeček!  (?)

Nechci loga, nechci fotky chlapů s nahými pupky, nechci kondomy ani růže, nechci sladký kecičky, nechci nesystémové třicetikorunové úplatky, nechci lži a nechci šaškárny.

Prosím, dejte mi jednu jedinou stranu s věrohodným programem a charakterními leadery, která mě uchvátí pragmatickými analýzami a věcností. Stranu, která bude mít odvahu nazývat věci pravými jmény, stranu, která přizná, kde se vrbí jaký průšvih a co je potřeba udělat proto, aby z toho nebyla katastrofa. Já to unesu, slibuju.

A klidně ať má ta strana místo loga obrázek růžové kočičky.

Autor: Eva Pallotto | čtvrtek 6.8.2009 9:16 | karma článku: 40,90 | přečteno: 6217x