Děkujeme za pochopení.
žepré
Církev nepřišla ke svýmu majetku
pouze loupeží, vydíráním atd. apod., ale získala mnoho z toho, co kdy měla a má, prostým oblbováním hlupáků. Podomní obchodník, které nabízí důchodcům zázračný deky za 20.000, který ovšem kópil u Ťamanů za 200, ten podvádí. Ale šťastné důchodce to tak vnímat nemusí, říká se tomu placebo efekt. No, a totéž vy děláte vod Á do Zet. Prodáváte bajky primitivů a říkáte tomu bóží pravda. Konec života prodáváte jako začátek novýho, lepšího. Kdybyste nebyli tak agresivní, bylo by mně vás líto.
Vrah
Re: Církev nepřišla ke svýmu majetku
„Bajky primitivů“? Jojo, to nám tu předvídíte. Nechcete si je ale schovat pro primitivy a vyprávět je jinde? „Kdybyste nebyl tak agresivní“, bylo by mi vás líto; takhle se mi hnusíte.
xychteen
Dobře jste na mladýho nastartoval
Hlavně aby v rachotu nově rozpoutané kanonády z obou stran fronty nezapadla ta hlavní zápletka - nejde o restituce jako takové, ale o rozsah a itinerář.
Escoto
Opravdu hezký blog, podložený fakty...
... dávám karmu, i když čekám že si to tady pořádně slíznete od místních haterů. Výuka o "zlé církvi co upalovala lidi aby mohla krást majetek" bohužel udělala svoje.
Samozřejmě dávám karmu.
aristokrat.ducha
Re: Opravdu hezký blog, podložený fakty...
takovýto zjednodušeí jsou samozřejmě nesmyslná
na druhou stranu úplně lživá taky nejsou i když je pravda že katolíci si nikdy s tímto ruce nešpinili ti na to měli vždy svoje lidi
antidepka7
Pane autore, z Vašeho článku je vidět,
že to myslíte upřímně, ale co se týká např. prodávání odpustků, pak tento blud nemá v novozákonním učení a praxi naprosto žádné opodstatnění. Ve skutečnosti je v naprostém rozporu se samotnou podstatou evangelia: "Víte přece, že jste .... nebyli vykoupeni pomíjitelnými věcmi, stříbrem nebo zlatem, nýbrž převzácnou krví Kristovou"1. list Petrův 1, 18. Celá Bible důrazně učí, že jediný způsob, jak může člověk přistoupit k Bohu, je na základě ničím nezasloužené Boží přízně, (milosti) která se projevila v historii lidstva tím, že Ježíš zaplatil plnou cenu za lidský hřích a tudíž jakákoliv lidská snaha zasloužit si tuto milost ať už "dobrými skutky" nebo dokonce penězi je pro Boha naprosto nepřijatelná. Jediný způsob, jak může člověk od Boha přijmout milost, je vírou bez jakýchkoli "přidaných" skutků. P.S. Pak ještě zbývá otázka jak je to s majetkem nekatolických věřících, kterým byl jejich majetek zkonfiskován po bitvě na Bílé Hoře.
bednarik62
Opravdu
promlouváte jazykem vlídným, andělským, ale chlupaté předlouhé uši pekla jsou hluché jako rudý a drsný peň.
Jadap
Cením si Vaši trpělivosti,
s jakou jste polemizoval. Jenom se obávám, že ten mladíček bude spíš zaujat vysokou karmou, kterou si vysloužil spácháním toho svého díla.
Ivanhoe
Re: Cením si Vaši trpělivosti,
Možná si vzpomenete na mistra Jana Husa, který po kritizování církve za její hrabivost byl upálen, nyní to bude obdobné, jen s tím rozdílem, že na prodeji církevních restitucí si namažou někteří jedinci kapsy a proto se ty restituce tak rtychle schválily.
Maura Irena
Pane Oulický
Já si vás vážím a proto se chci zeptat: rozumíte středověké politice? Koordinace mezi státem a církví začala císařem Konstantinem Milánským ediktem ve 4. století. Tato politika, hlavně na západě, vedla nejen k evangelizaci Západní Evropy, ale také celou dobu církev se světskou mocí zápasila, někdy zdařile a někdy méně zdařile. Samozřejmě, že světští panovníci si hlídali, aby církev nad nimi nevládla a boj o investituru byl velmi vážný, složitý. Šlo o to, kdo bude jmenovat do úřadů církve jejich zástupce. V té době existovalo světské i církevní právo (obdoba chrámové politiky za dob Ježíše Nazaretského, který byl vydán světské moci). Nicméně probíhaly i teologické spory o dogma a vedly k rozpolcení jednoty mezi Východ a Západ. Tahanice o majetky byly vskutku urputné a žádná strana sporu nezůstávala pozadu. To ostatní, co týče svátostí a odpustků i ordálů, to bylo na straně církve. pokr.
Maura Irena
Re: Pane Oulický
Myslím, že církevní politiku středověku nelze správně chápat bez znalostí politiky císařů a králů a jejich působení, včetně získávání území a rozšiřování feudálního vlastnictví. Jedině tak si můžeme ujasnit obraz, který nám dává středověk.
Alfie
Církevní majetek jim měli vrátit v roce 1990
Dokud ještě meli dostatek "personálu" a hlavně - v tom stavu, v jakém tehdy ten majetek byl!
Protože dobrá, restituce byly správná věc - pokud jsou datovány od roku 1948.
Ovšem obhajivat katolickou církev jako posly Dobra??? Můj dědeček zemřel na následek "pracovního úrazu" (byť tenkrát se tenhle pojem nepoužíval) při práci v církevních lesích, kde byl zaměstnán. Nebýt hodných sousedů a příbuzných, nechala by celá slavná církev moji babičku i se čtyřmi malými dětmi (mé mamince byly tehdy 3 roky) doslova chcípnout hlady, protože veškeré žádosti o podporu při ztrátě živitele byly zamítnuty či ignorovány. Tolik k církevní dobročinnosti...
Maura Irena
Re: Církevní majetek jim měli vrátit v roce 1990
Jen bych se ráda zeptala, v jaké době se to stalo a zda se vaši příbuzní se žádostmi měli obracet na církevní úřady a nebo na světské úřady. I když církev majetek vlastnila, nemusela zařizovat pracovněprávní vztahy a sociální vztahy právě ona, ale stát.