- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V pátek mi zazvonil telefon. Neznámé číslo. Paní, či slečna na druhém konci se představila, jako tazatelka jakési agentury, zpracovávající průzkum pro mého dodavatele elektrické energie. Prý v rámci zlepšení služby zákazníkům. Ujistila mne, že zodpovězení několika otázek mi zabere maximálně pět minut. Byl jsem v dobrém rozmaru, tak jsem souhlasil.
Nejdříve jsem byl upozorněn, že je náš hovor monitorován, tři roky archivován a poté zlikvidován. To mne mělo uklidnit. Následovalo školení o zacházení s mými osobními údaji. Paní, nebo slečna mi citovala patřičná nařízení, znovu jsem byl poučen o jejich archivaci a na jakou adresu se obrátit, pokud mi bude něco nejasné. Minuty ubíhaly a stále jsme se nedostali k předmětnému dotazníku. Pomalu mne to přestávalo bavit.
Když jsem všechno odsouhlasil, položila mi konečně první otázku.
"Byl jste osobně přítomen odečtu stavu vašeho elektroměru?"
"Ne, nebyl"
" Nebyl? Vzhledem k tomu, že jste nebyl, nebudu vám klást další otázky. Náš průzkum se týká pouze spokojenosti s prací odečítačů elektroměrů."
Popřála mi hezký den a zavěsila. Náhle opuštěný, stál jsem stále s mobilem na uchu a přemýšlel, jestli mne náhodou nepostihla nějaká sluchová halucinace. Nepostihla. V telefonu mi zbylo číslo, a kdyby něco, tak je uložen i záznam našeho duchaplného rozhovoru.
Americký ekonom a spisovatel Thomas Sowell kdysi řekl, že pro byrokrata není důležitý výsledek, ale správný postup. A ten jsme spolu s tazatelkou dodrželi ve všech bodech. Jenom si říkám, jestli je zrovna tohle ta správná cesta.
.
Další články autora |