Co takhle Babišův volební kamion

Zaujal mne komentář k nastalému šrumci ve hnutí ANO a v ČSSD v rámci budoucích parlamentních voleb, který byl dnešní dopoledne uveden v Novinkách.

Článek popisoval velmi otevřeně, jak má probíhat souboj mezi ČSSD a ANO v parlamentních volbách v příštím roce. Jenže článek je fuč, byl asi opravdu dobrý a trefný a tak ho – na příkaz koho asi - odstranili.

Psalo se v něm o tom, že Babiš zainteresoval na své budoucí kampani agenturu, která t.č. vytváří volební strategie pro Clintonovou a v minulosti pomáhala např. Blairovi. Babiš už prý má zapůjčený volební kamion nadupaný nejmodernější audiovizuální technikou a po vzoru Zemáku bude objíždět volební okrsky s jediným cílem, získat kolem 35% voličských hlasů.

První z poznámek k tomuto typu propagace je: podprahové ovlivňování diváků a posluchačů v médiích je již několik let zakázané. Jakpak je ošetřeno, aby takový volební kamion neměl zabudován podprahový slinták typu „Babiš je tvoje volba, Babiš tě zachrání“?

Druhá poznámka se týká konkrétní agentury, kterou si Babiš najal. Myslím si, že současná kampaň v amerických volbách je odpudivá pro většinu našich občanů, a to jak ta Trumpova, tak ta Clinton. Jenže Babiš se zřejmě rozhodl, že chce být světový, tak si najal tu nejdravější agenturu, která se neštítí těch nejperverznějších kontroverzí a s nimi hodlá vyhrát naše české parlamentní volby. Je velmi pravděpodobné, že mu to ovčané mohou sbaštit, pokud si včas nerozklíčují, jakými metodami pan Babiš hodlá zvítězit. A tak se nedivím, že příslušná agentura zavelela a článek musel být stažen z éteru.

Co se týče volební strategie ČSSD, v článku byla naznačena taková, která přebere taktiku Pirátů, zaměří se na mlaďochy a na sociální sítě. Myslím, že má ČSSD stále jakýsi kredit u sociálně slabých, důchodců a nemakačenků, ale nedovedu si představit, že by se stréci dokázali naladit na mladou generaci a vyburcovat ji k orientaci na jejich lákadla typu třicetikorunový poplatek u doktora. Může nastat cokoliv, může tedy nastat i takový vývoj, že preference ČSSD se brzy budou podobat preferencím ODS, protože v obou stranách jsou zastoupení podobně uvažující jedinci, kteří umí mlátit klapačkami, umí splašeně reagovat na problémy tak, že vymyslí nový zákaz či rozkaz a především, hlídají si hodně obezřetně svoji malou domů (viz kauza Šlachta).

Shlédla jsem Moravcův polední nedělní duel mezi Topolánkem a Špidlou a konstatovala jsem, že:

  • naivní Špidla coby Sobotkův poradce je zřejmě šedou eminencí, která Sobotkovi našeptává, že nikoliv zásadní restrukturalizace a uvolnění vztahů v EU, nýbrž utužení moci a vývoj ke Spojeným státům evropským je cesta
  • Topolánek je realista ve smyslu posouzení současné politické situace jak v Česku, tak v EU, tak na celosvětové scéně, jenže si nedokáže představit, že vývoj se nezastaví a tak ty zavedené politické strany nebudou napořád jediným východiskem a nemá smysl se zaseknout na překonaném paradigmatu zápasu mezi historickými, vesměs ale totálně zprofanovanými politickými stranami

Kdo ví, co bude, vždy to ale záleží na občanech. Mocichtiví jsou v plné zbroji, nezbývá, než se také vyzbrojit. Zbraněmi by měl být rozum a dobrá vůle.

P.S.: na impuls diskutérky uvádím adresu článku: https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/babis-a-sobotka-se-uz-chystaji-na-snemovni-volby-za-rok-zacal-zavod-o-kreslo-premiera-3102

 

Autor: Olga Pavlíková | úterý 11.10.2016 14:32 | karma článku: 22,38 | přečteno: 645x