Konec naší Tour de Nepal

Ráno jsme si zase přispali, dali si snídani v Thamelu a pak se celý den poflakovali po Kathmandu a dokupovali ještě nějaké suvenýry a dárky do Čech. Kimíček nalezla spoustu hadříků, takže jsme se asi 5x museli vracet s plnými batohy na hotel. Konečně drancování obchodů utnuly poslední 2000 NPR v peněžence. Na hotelu jsme vše narvali do našich batohů i do dalších dvou, co jsme zde nakoupili a vše bylo připraveno na cestu. Zašli jsme na poslední večeři a úspěšně tam utratili zbytek peněz. Měli jsem jen 1000 NPR jako železnou rezervu na taxíka k letišti. Po večeři jsme šli brzy spát, ráno vyrážíme v 7:00 od hotelu.

Nepál

Domluvený taxikář byl přesný jako hodinky a za půl hodiny jsme už stáli na letišti. Co nevidíme, z letiště se táhnou dvě stometrové fronty lidí se zavazadly - doporučuji tak 3h před odletem dorazit. No koukáme na to a stoupnuli jsme si do té první. Asi po půlhodině čekání koukám kolem sebe a zjišťuji, že kolem nás jsou samí Asiaté. Tak nechám Kimíčka ve frontě a jdu se podívat, kde že to vlastně stojíme... Aha, do Evropy a USA je to ta druhá fronta…J No nic, tak si stoupneme opět na konec druhé fronty. Začíná nás trochu tlačit čas, tak jsem mírně nervózní. Nakonec asi po 40ti minutách jsme prošli tou vstupní kontrolou. Další asi hodinu jsme strávili vyplňováním různých formulářů a procházením různými osobními prohlídkami atd. Náš let měl hodinu zpoždění, což mě dosti děsilo, jelikož v Delhi jsme měli jen hodinu na přestup. Konečně vzlétáme a stevardka nás ujišťuje, že letadlo na nás počká. Tak ok, kolem 21:30 přilétáme na Ruzyni. Tak po další poznávací cestě celí a zdraví doma, tak příští rok Indonésie - ale po zkušenosti s letoškem - kdo ví..:-)

Závěrem k Nepálu. Doporučuji jednoznačně k návštěvě. Po našem měsíčním putování, kdybych tam měl jet znovu, udělal bych to jinak - viz předešlé články. Lumbini a Chitwan byla sice zajímavá místa, ale ne natolik, abych tam strávil 14 dní. Z Nepálu opravdu stojí zato vidět to, co jinde neuvidíte a to jsou ty ohromné hory. Klidně bych si ještě jednou dal nějaký trek /vzhledem k mé high altitude sickness/ v menší nadmořské výšce, ale po Nepálu bych už necestoval. Ale - každý podle svých preferencí. Za ideální považuji přílet do Kathmandu, 2-3 dny zde strávit, vyřídit si všechna povolení, kouknout na všechna ta místa co my /viz minulý článek/, poté vyrazit na nějaký trek a domů.

Doufám, že tento blog pomůže lidem, kteří se do Nepálu chystají, nebo alespoň se zajímají o to, jak se žije jinde než v ČR. Zpětně se omlouvám za všechny gramatické chyby a překlepy a zároveň děkuji Kimíčkovi a mé sestře Helče, že společnými silami korigovaly "snad"většinu chyb. Pokud by někdo potřeboval nějakou konkrétní informaci, která v textu není, napište e-mail a pokud budeme vědět, poradíme. Zdraví Olda a Kim Štěpánkovi a snad zase za rok - mudrolin@centrum.cz

Autor: Oldřich Štěpánek | čtvrtek 13.12.2012 19:04 | karma článku: 12,65 | přečteno: 987x