- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S tímto však zásadně nesouhlasím. Nikdo totiž nevzal vůbec v potaz fakt, že se jedná o mimořádný případ, jelikož Praha je přímo závislá na příjmech z cestovního ruchu.
Praze totiž každoročně ubývají západoevropští, tedy Právě ti nejsolventnější turisté, dokládají to jasně statistiky ČSÚ.
Hlavním důvodem je podle našeho názoru právě dlouhodobé neřešení notoricky známých problémů jako je taxislužba, což je následně důvodem stagnace nárustů solventních turistů do Prahy. Zahraniční turisté mají v každém průvodci napsáno, že se u nás okrádá a pak jsou od návštěvy Prahy odrazeni.
V Praze je přímo či nepřímo závislých na příjmech z cestovního ruchu cca 20% činného obyvatelstva ( cca 100 tis. osob) a tedy jakýkoliv negativní problém takového rozměru jako je problém taxislužby, přímo poškozuje ekonomiku i zaměstnanost v Praze, potažmo i celé České republiky, jelikož příjmy z cestovního ruchu generují cca 4% HDP České republiky, tedy více než např. zemědělství.
Soud vůbec nevzal v potaz, že díky chování taxikářů, je již Praha bohužel negativně světoznámě proslulá. To tedy není mimořádný případ ?
Dnešní rozsudek bohužel legalizoval chování těch taxikářů, kteří budou beztrestně pokračovat v bezohledném "okrádání" turistů, kteří samozřejmě netuší, že si někdo může dovolit legálně naúčtovat 90 Kč i více za kilometr, tedy mnohem více než v nejvyspělejších státech EU. Jak by to taky mohli tušit, když na stanovišti stojí starý ojetý vůz......, nikdo by tedy cenu dražší než v Německu nečekal. A je to vina turistů, že si nepřečetli písmenka na dveřích taxíku ?
Neobstojí zde ani argument, že stát nemá regulovat podnikatele. To je sice všeobecně pravda, ale to pak musí být tedy v případě taxíků nastavena deregulace úplná, tedy musí být možnost vydání neomezeného počtu taxikářských licencí bez nářků taxikářů, že je hodně taxíků a jakýkoliv taxík by měl mít právo zastavit na jakémkoliv taxistanovišti. Takže jestli nemá být omezena cena jízdného taxi, tak nesmí být omezen ani počet taxíků či omezení zastavení jakéhokoliv taxíku na stanovištích, to je jasná základní ekonomická poučka. To už tu jednou ale bylo a taxikáři se vzájemně nakonec na Václavském náměstí pobodali a lidé si donekonečna stěžovali na okrádání.......
Problémem je však z našeho pohledu i fakt, že za celých 18 let od roku 1989 neprosadil pražský Magistrát do Parlamentu návrh zákona, který by řešil specielně taxislužbu.
To už mohl pražský Magistrát udělat dávno. Pak by byl tento zákon nadřazený zákonu o cenách, kterým argumentují taxikáři i soud. Stejně tak mohl Mafgistrát už dávno zajistit například změnu umístění taxametru nahoru na palubní desku, aby byl vidět i ze zadních sedaček taxíku, kde většina klientů jezdí. Klient by tak měl mnohem větší kontrolu.
Jezdím s mnoha náhodnými taxikáři a myslím, že většina z nich s výše uvedeným jednáním části taxikářů nesouhlasí a snaží se každodenně poctivě pracovat. Ale někteří taxikáří bohužel tak kazí image České republiky, píše se o tom snad v každém zahraničním turistickém průvodci, že to vrhá bohužel špatné světlo na nás na všechny v České republice.
Hezký den,
Tomio Okamura
Další články autora |
Chcete podpořit svou imunitu? Zapojte se do soutěže a vyhrajte roční balení komplexního doplňku stravy ImuBerin. Přípravek obsahuje superkombinaci...