Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J25a81n 25M95a49r36e97k

4. 5. 2022 19:33

V roce 1954 jsem se učil nástrojařšm v ČKD Sokolovo. (dnes zbouraném) Tam byla skupina kovářských učnů. Jeden učen si vyskakoval na učitele, ten ale zavola jeho otci, aby se dostavil do pokračovací školy a řekl proč. Otec toho učně, také kovář přišel při vyučování a zavolal synka na stupínek. S bázní a třesením se žáček došoupal na stupínek. Tam od táty dostal nářez, jaký se naposledy vyskytoval ve viktoriánské Anglii. Hošík zkrotnul a stal se docela pohodovým učněm. Jenže, to se dnes nesmí, takového tátu by dnes odvedli v železech, aby učen neutrpěl duševní újmu a mohl pak řádit dál...

3 0
možnosti
AA

Problémoví žáci jsou z 90 % cikánského původu si cvrlikaly vrabci v křoví.

0 0
možnosti
ZZ

To máte sice pravdu, ale ti gádžové se to od nich také rychle učí !

To máte stejné jako na sociálce, či Úřadu práce.

;-(

0 0
možnosti
Foto

KarmaR^

Kladu si otázku, zda povinně vzdělávat některé jedince, kteří o vzdělání vůbec nestojí.

5 0
možnosti
PC

Ano, samou "korektností" aneb tzv. zastíraným pokrytectvím, obzvláště v posledních cca 20 letech, je celá společnost (nejen ta naše) v totální žumpě.

A ve školách? Jestliže si mohou žáci nahrávat učitele (ať už přímo v hodinách, nebo mimo ně) a mají v tom ještě podporu ze všech možných stran, jestliže se i na školách schvaluje udávání, nebo je v dětech dokonce podporována nenávist, agrese a fyzická likvidace, čemu se pak divíme?

3 0
možnosti
PC

Dodám: Brzy už proto nebude (a vlastně už ani není) šikana učitelů a ničení majetku jen "záležitostí" méně přizpůsobivých...

0 0
možnosti
Foto

Nejsem učitel, ale s takovými dětmi pracuji a zažil jsem z jejich strany, i strany rodičů a rodin, snad všechno možné i nemožné. U nás mají pevně daná pravidla a nejednou nejeden z nich zažil, že jejich překročení znamená návštěvu policie, sociálky apod. Na druhou stranu si troufnu tvrdit, že se s většinou z nich dá vyjít celkem v pohodě. Ale zdůrazňuji, že nejsme škola a u nás nejsou v konfrontaci s jinými dětmi, kterým jinde "ubližují". Za článek karma.

0 0
možnosti
MB

A co se tou bezpečnostní agenturou vyřeší?

To jako budou ti "noví dozorci" pobíhat po škole na nouzové volání bezmocných učitelek a sjednávat pořádek ve třídách? Jak? Hmaty, chvaty, slzák, tomfa, teleskopicý obušek, elektrický paralyzér?

Problém je v tom, že tito mladí lumpové jsou už druhá nebo i třetí generace "nepostižitelných dětiček". Jsou vychováni v duchu mnoha práv, ale žádných povinností. Feminizace školství a nemožnost provést okamžitý i fyzický trest (rákoska, postavení "na hanbu" do kouta, hodina po škole s opisováním nějakého "poučného" textu atd.) způsobují, že autorita učitele základní školy je na nule. Deprivanti (viz F. Koukolík) mají volné pole působnosti.

Jsem učitelské dítě, takže o tom cosi vím.

4 0
možnosti
ZZ

My jsme měli už na základce celkem přísné učitelky. Slabčák byl pouze nějaký farář, kterému sebrali státní souhlas a za trest musel učit- i když se na to vůbec nehodil. Francozština a latina mu šla - ale na základce jsme to brali jen jako nepovinné zpestření a zabití času.

Jinak ale učitelský kádr neměl vysokou školu, ale jen jakýsi středoškolský pajdák, ale nepáraly se s žádnými násilníky - pár facek, ukazovátko, či pravítko to vždycky okamžitě spravilo.

Tehdy si ale rodiče nestěžovali, byli rádi, že ty jejich nevychované klacky někdo za ně řeže. A takový rychlý trest byl 10 x účinnější, než nějaká poznámka, která mohla někdy skončit i těžkým fyzickým ublížením dítěte, některým z jeho rodičů. Takový výprask šňůrou od žehličky nebyla žádná sranda.

0 0
možnosti
MK

Tak nebudeme si nalhávat, že problémy v této, ale i v jiných školách, způsobují v 99 procentech nepřizpůsobiví. Pak si jen kladu otázku, kam až to chce tato společnost nechat zajít? Dnes dělají problémy jedinci, kteří v 15 letech školu opustí, ale na jejich místo přicházejí další a další a ti opět dělají problémy. Kruh se uzavírá.

3 0
možnosti
Foto

O zajímavých příkladech jsem slyšel i tady, např. dítko, které se za celý rok neráčilo dostavit do školy.

Jistou malou vinu na tom má i přílišná feminizace školství. Náš češtinář naopak nikdy nemusel dát poznámku a pod. Jeho osobnost působila i na největší darebáky. Pravda, největší darebáci mé věkové kategorie by dnes působil jako docela vzorní a úspěšní.

R^

2 2
možnosti
JD

Když dítko nebylo rok ve škole, nemohlo tedy prokopnout dveře na záchod.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Jedna z mých učitelek na základce používala metodu nezveřejněné facky. Když bylo třeba, pozvala si žáka na chodbu a tam mu beze svědků jednu vrazila, a to doslova, žádný mazlení, sám jsem to pocítil několikrát:-) dneska by se asi bála, že ji dobře míněnou facku žák oplatí. Kdybych doma žaloval, asi by to bylo vyhodnoceno, že jedna byla málo :-)

12 0
možnosti
JN

Máte naprostou pravdu, časy se holt mění...

3 0
možnosti
Foto

J50a55n 54Š15i88k

4. 5. 2022 9:12

Otec byl učitel, který řešil věci rázně a hned. Dneska už by problémy tak řešit nemohl. A není to kvůli různým programům a specifikům té či oné komunity. Jeho kroky totiž rodiče žáka podporovali a v přísných řešeních v nich měl oporu. Dneska, když dostane žák dvojku z chování, tak se někteří rodiče mohou pominout a jsou ochotni s tím jít do televize nebo k soudu. Za sebe vidím minimum problémů ze strany učitelů, ba i politiků, ale zásadní problém je v rodinách a tam by měla být směřována všechna opatření. Pravidelné návštěvy policistů, sociálních pracovníků, odebírání dávek, pokuty, klidně bych na to přijal zákon Lex malý darebák. Hezký den

12 0
možnosti
  • Počet článků 1586
  • Celková karma 40,25
  • Průměrná čtenost 3233x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik