- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V roce 1954 jsem se učil nástrojařšm v ČKD Sokolovo. (dnes zbouraném) Tam byla skupina kovářských učnů. Jeden učen si vyskakoval na učitele, ten ale zavola jeho otci, aby se dostavil do pokračovací školy a řekl proč. Otec toho učně, také kovář přišel při vyučování a zavolal synka na stupínek. S bázní a třesením se žáček došoupal na stupínek. Tam od táty dostal nářez, jaký se naposledy vyskytoval ve viktoriánské Anglii. Hošík zkrotnul a stal se docela pohodovým učněm. Jenže, to se dnes nesmí, takového tátu by dnes odvedli v železech, aby učen neutrpěl duševní újmu a mohl pak řádit dál...
Problémoví žáci jsou z 90 % cikánského původu si cvrlikaly vrabci v křoví.
To máte sice pravdu, ale ti gádžové se to od nich také rychle učí !
To máte stejné jako na sociálce, či Úřadu práce.
Karma
Kladu si otázku, zda povinně vzdělávat některé jedince, kteří o vzdělání vůbec nestojí.
Ano, samou "korektností" aneb tzv. zastíraným pokrytectvím, obzvláště v posledních cca 20 letech, je celá společnost (nejen ta naše) v totální žumpě.
A ve školách? Jestliže si mohou žáci nahrávat učitele (ať už přímo v hodinách, nebo mimo ně) a mají v tom ještě podporu ze všech možných stran, jestliže se i na školách schvaluje udávání, nebo je v dětech dokonce podporována nenávist, agrese a fyzická likvidace, čemu se pak divíme?
Dodám: Brzy už proto nebude (a vlastně už ani není) šikana učitelů a ničení majetku jen "záležitostí" méně přizpůsobivých...
Nejsem učitel, ale s takovými dětmi pracuji a zažil jsem z jejich strany, i strany rodičů a rodin, snad všechno možné i nemožné. U nás mají pevně daná pravidla a nejednou nejeden z nich zažil, že jejich překročení znamená návštěvu policie, sociálky apod. Na druhou stranu si troufnu tvrdit, že se s většinou z nich dá vyjít celkem v pohodě. Ale zdůrazňuji, že nejsme škola a u nás nejsou v konfrontaci s jinými dětmi, kterým jinde "ubližují". Za článek karma.
A co se tou bezpečnostní agenturou vyřeší?
To jako budou ti "noví dozorci" pobíhat po škole na nouzové volání bezmocných učitelek a sjednávat pořádek ve třídách? Jak? Hmaty, chvaty, slzák, tomfa, teleskopicý obušek, elektrický paralyzér?
Problém je v tom, že tito mladí lumpové jsou už druhá nebo i třetí generace "nepostižitelných dětiček". Jsou vychováni v duchu mnoha práv, ale žádných povinností. Feminizace školství a nemožnost provést okamžitý i fyzický trest (rákoska, postavení "na hanbu" do kouta, hodina po škole s opisováním nějakého "poučného" textu atd.) způsobují, že autorita učitele základní školy je na nule. Deprivanti (viz F. Koukolík) mají volné pole působnosti.
Jsem učitelské dítě, takže o tom cosi vím.
My jsme měli už na základce celkem přísné učitelky. Slabčák byl pouze nějaký farář, kterému sebrali státní souhlas a za trest musel učit- i když se na to vůbec nehodil. Francozština a latina mu šla - ale na základce jsme to brali jen jako nepovinné zpestření a zabití času.
Jinak ale učitelský kádr neměl vysokou školu, ale jen jakýsi středoškolský pajdák, ale nepáraly se s žádnými násilníky - pár facek, ukazovátko, či pravítko to vždycky okamžitě spravilo.
Tehdy si ale rodiče nestěžovali, byli rádi, že ty jejich nevychované klacky někdo za ně řeže. A takový rychlý trest byl 10 x účinnější, než nějaká poznámka, která mohla někdy skončit i těžkým fyzickým ublížením dítěte, některým z jeho rodičů. Takový výprask šňůrou od žehličky nebyla žádná sranda.
Tak nebudeme si nalhávat, že problémy v této, ale i v jiných školách, způsobují v 99 procentech nepřizpůsobiví. Pak si jen kladu otázku, kam až to chce tato společnost nechat zajít? Dnes dělají problémy jedinci, kteří v 15 letech školu opustí, ale na jejich místo přicházejí další a další a ti opět dělají problémy. Kruh se uzavírá.
O zajímavých příkladech jsem slyšel i tady, např. dítko, které se za celý rok neráčilo dostavit do školy.
Jistou malou vinu na tom má i přílišná feminizace školství. Náš češtinář naopak nikdy nemusel dát poznámku a pod. Jeho osobnost působila i na největší darebáky. Pravda, největší darebáci mé věkové kategorie by dnes působil jako docela vzorní a úspěšní.
Když dítko nebylo rok ve škole, nemohlo tedy prokopnout dveře na záchod.
Jedna z mých učitelek na základce používala metodu nezveřejněné facky. Když bylo třeba, pozvala si žáka na chodbu a tam mu beze svědků jednu vrazila, a to doslova, žádný mazlení, sám jsem to pocítil několikrát dneska by se asi bála, že ji dobře míněnou facku žák oplatí. Kdybych doma žaloval, asi by to bylo vyhodnoceno, že jedna byla málo
Máte naprostou pravdu, časy se holt mění...
Otec byl učitel, který řešil věci rázně a hned. Dneska už by problémy tak řešit nemohl. A není to kvůli různým programům a specifikům té či oné komunity. Jeho kroky totiž rodiče žáka podporovali a v přísných řešeních v nich měl oporu. Dneska, když dostane žák dvojku z chování, tak se někteří rodiče mohou pominout a jsou ochotni s tím jít do televize nebo k soudu. Za sebe vidím minimum problémů ze strany učitelů, ba i politiků, ale zásadní problém je v rodinách a tam by měla být směřována všechna opatření. Pravidelné návštěvy policistů, sociálních pracovníků, odebírání dávek, pokuty, klidně bych na to přijal zákon Lex malý darebák. Hezký den