Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Mám námět na ty 2-3 asistenty. Jsou-li ve třídě schopnější jedinci, kteří daný úkol zvládnou dřív, mohou pak pomoci těm pomalejším. Není to ale z mé hlavy, na SŠ  to občas praktikoval jeden skvělý odborník a pedagog ve výslužbě, který mnoho let učil na VŠ.

1 0
možnosti
Foto

J85a87n65a 67M58a59j29o54v49á

8. 12. 2015 19:56

tak to jsem dost nesnášela...:-/

0 0
možnosti
KS

Je to hodně zkratkovité a povrchní. Nicméně tahle doba je moc fajn, nebojím se, že by mě někdy na pracovním trhu nahradila mladší generace. Necítím, že by mi někdo dýchal na záda...

1 0
možnosti
Foto

Ano, to je výhoda pro nás osobně. A taky se snáz z toho šedivého průměru vygenerují osobnosti. Otázka ovšem je, zda je šedivá masa neumlátí. ;-)

1 0
možnosti
Foto

pán autor, váš článok buď z povrchnosti, alebo úmyselnosti opomína mnoho faktov. Preto vyzerá ako nepodarená účelová zlepenina.

0 3
možnosti
JN

Já Vám pane Burkerte právo na Váš názor neberu, ale když už do diskuse napíšete, že můj článek "opomíná mnoho fakt", tak by možná nebylo od věci, kdybyste aspoň některá tato fakta konkrétně vyjmenoval.

3 0
možnosti
PH

P34e54t91r 21H91á62l24a

5. 12. 2015 15:42

Autor zde používá zajímavý myšlenkový pochod, kdy vyjde zchyby současného systému a snaží se tak dokázat omyl paní psycholožky. Parafrázováno"předpokládáme-li že to, co ona kritizuje, je správné, pak se onamýlí". No neříkejte.

 

Zjevně autor vůbec nepochopil koncept, který panípsycholožka představuje, a tak jen vytrhává jednotlivosti z kontextu akonstatuje, že v současném školství je to jinak.

 

Co autor nepochopí, to si doplní vlastnímifantasmagoriemi a bohužel úspěšně tyto fantasmagorie hází na paní psycholožku,ač ta tvrdí něco docela jiného.

Vrcholem absurdity pak je, když katastrofální selhánísoučasného systému - naprostý nezájem dětí o vzdělání - používá jako argumentpro svůj postoj.

Jenomže ono je snazší si říct že všichni ostatní jsou nevzdělavatelníidioti a já jsem ten jediný geniální hrdina, než si říct "páni, 30/30 žákůje naprosto znuděných, asi je neumím zaujmout, něco dělám špatně".

Na obranu autora, ono jde o celkový vliv školy na žáka apravdou je, že jeden geniální kantor to nezachrání, pokud všichni ostatní vyrábíz dětí zombie bez jakéhokoli zájmu.

Každé mládě je od přírody zvědavé a chce se učit, včetnělidských. Jenže pak přijde žáček do školy, kde musí "slušně" sedět,být potichu, dělat přesně to co je mu řečeno, na nic se neptat... a po letechje z něj skutečně žák, který sám od sebe o nic zájem nemá. To z něj alevychovala škola. Pochopte, nemůžete nikoho DONUTIT, aby MĚL ZÁJEM.

Jak píše paní psycholožka, každé dítě když přijde doškoly tak ten zájem má, jde o to v něm ten zájem nezabít. Když už ho jednouzabijete, tak potom ta svobodná výuka už nefunguje, to je pravda - ale pořád tojen dokazuje selhání současného vzdělávání.

7 1
možnosti
KT

že se rozčilujete. paní se zřejmě odvolává na dnes oblíbený "respektující přístup". ale nečetla pořádně a s vaničkou vylévá i dítě. navíc bych se vsadila, že je mladá a bezdětná. každé dítě chce vymezit hranice, potřebuje to a kdo to nedělá, přenáší svoji zodpovědnost rodiče či vychovatele právě na děti. takže si prostě ulehčuje práci. problém jsou rodiče, kteří nechtějí, aby byly děti "zatěžovány", protože když je mají zpovykané, musí řešit konflikt dítě x učitel. pokud nemáte podporu vedení, které trvá na zachování kvality školy (měřitelné výsledky-žáci přijatí k dalšímu studiu), je to pech.

3 0
možnosti
HM

Je to stará tlustá ošklivá ženská, u jejího článku je fotka. V ostatním s vámi naprosto souhlasím.

0 0
možnosti
JP

Zaměňte slovo pochvala za motivaci. To snad nebude nikdo zpochybňovat. To je také pozitivní motivace. V mém věku a zkušenostech z táborů se mě dnešní dospělí přiznávají k tomu jak tento způsob motivace byl účinný. Tresty jsme na táborech neznali. Uznávám že škola je přece jen něco jiného.

2 0
možnosti
JP

Mimo vlákno - prosím o radu - proč se mi po vložení textu spojí některá slova ?

0 0
možnosti
JP

Psycholožkamj. říká:  „ klasické školy nerespektujízákladní biologické předpoklady dětí „…. Nerozumím, proč  se ona - a další experti, včetně ministryně školství– zabývá krávovinami.  

        Přece hlavnímproblémem, který mrzačí vývoj nové generace, je feminizované školství.  Zatím to nikdo neumí řešit.  Že by zde pomohly kvóty na učitele ?

0 2
možnosti
AO

A63l83e16n14a 24O37u28z10k14á

3. 12. 2015 11:20

Z vašeho článku jsem přečetla jen něco malounko přes první odstavec. A s 25 studenty ve třídě, po tolika letech výuky stejným, omezujícím stylem, už s tím VY, teď těžko něco naděláte... Ono by bylo potřeba změnit všechno, včetně počtu dětí ve třídách atd.... Na straně druhé s paní psycholožkou souhlasím, protože reálnou zkušenost s výukou malé skupiny dětí mám a individuální přístup je to, co skutečně funguje..... s 25 dětmi bych to nikdy nevyzkoušela ani nedokázala....

1 0
možnosti
JN

Už jsem na to odpovídal v diskusi o kus níže: např. při 8 žácích si ten individuální přístup skutečně představit dovedu a dříve ten počet žáků skutečně menší býval (10-15 ve skupině), takže s tím zkušenosti mám a nebyl by problém ten styl změnit.

Je možná škoda, že jste ten článek nedočetla celý - hlavní, co paní psycholožce vyčítám, je především její názor na nefunkčnost pochval a trestů ve škole.

0 0
možnosti

Paní psycholožce bych doporučil jako individuální terapii měsíc výuky na některém z odobrných učilišť. Pokud ho přežije bez hospitalizace, rád si o její nové zkušenosti něco přečtu.

14 1
možnosti
PH

P40e31t80r 79H10á68l14a

5. 12. 2015 15:47

Ale to už jsou přesně ty produkty toho co paní psycholožka kritizuje...

0 0
možnosti
  • Počet článků 1586
  • Celková karma 40,06
  • Průměrná čtenost 3233x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik