- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám námět na ty 2-3 asistenty. Jsou-li ve třídě schopnější jedinci, kteří daný úkol zvládnou dřív, mohou pak pomoci těm pomalejším. Není to ale z mé hlavy, na SŠ to občas praktikoval jeden skvělý odborník a pedagog ve výslužbě, který mnoho let učil na VŠ.
Je to hodně zkratkovité a povrchní. Nicméně tahle doba je moc fajn, nebojím se, že by mě někdy na pracovním trhu nahradila mladší generace. Necítím, že by mi někdo dýchal na záda...
Ano, to je výhoda pro nás osobně. A taky se snáz z toho šedivého průměru vygenerují osobnosti. Otázka ovšem je, zda je šedivá masa neumlátí.
pán autor, váš článok buď z povrchnosti, alebo úmyselnosti opomína mnoho faktov. Preto vyzerá ako nepodarená účelová zlepenina.
Já Vám pane Burkerte právo na Váš názor neberu, ale když už do diskuse napíšete, že můj článek "opomíná mnoho fakt", tak by možná nebylo od věci, kdybyste aspoň některá tato fakta konkrétně vyjmenoval.
Autor zde používá zajímavý myšlenkový pochod, kdy vyjde zchyby současného systému a snaží se tak dokázat omyl paní psycholožky. Parafrázováno"předpokládáme-li že to, co ona kritizuje, je správné, pak se onamýlí". No neříkejte.
Zjevně autor vůbec nepochopil koncept, který panípsycholožka představuje, a tak jen vytrhává jednotlivosti z kontextu akonstatuje, že v současném školství je to jinak.
Co autor nepochopí, to si doplní vlastnímifantasmagoriemi a bohužel úspěšně tyto fantasmagorie hází na paní psycholožku,ač ta tvrdí něco docela jiného.
Vrcholem absurdity pak je, když katastrofální selhánísoučasného systému - naprostý nezájem dětí o vzdělání - používá jako argumentpro svůj postoj.
Jenomže ono je snazší si říct že všichni ostatní jsou nevzdělavatelníidioti a já jsem ten jediný geniální hrdina, než si říct "páni, 30/30 žákůje naprosto znuděných, asi je neumím zaujmout, něco dělám špatně".
Na obranu autora, ono jde o celkový vliv školy na žáka apravdou je, že jeden geniální kantor to nezachrání, pokud všichni ostatní vyrábíz dětí zombie bez jakéhokoli zájmu.
Každé mládě je od přírody zvědavé a chce se učit, včetnělidských. Jenže pak přijde žáček do školy, kde musí "slušně" sedět,být potichu, dělat přesně to co je mu řečeno, na nic se neptat... a po letechje z něj skutečně žák, který sám od sebe o nic zájem nemá. To z něj alevychovala škola. Pochopte, nemůžete nikoho DONUTIT, aby MĚL ZÁJEM.
Jak píše paní psycholožka, každé dítě když přijde doškoly tak ten zájem má, jde o to v něm ten zájem nezabít. Když už ho jednouzabijete, tak potom ta svobodná výuka už nefunguje, to je pravda - ale pořád tojen dokazuje selhání současného vzdělávání.
že se rozčilujete. paní se zřejmě odvolává na dnes oblíbený "respektující přístup". ale nečetla pořádně a s vaničkou vylévá i dítě. navíc bych se vsadila, že je mladá a bezdětná. každé dítě chce vymezit hranice, potřebuje to a kdo to nedělá, přenáší svoji zodpovědnost rodiče či vychovatele právě na děti. takže si prostě ulehčuje práci. problém jsou rodiče, kteří nechtějí, aby byly děti "zatěžovány", protože když je mají zpovykané, musí řešit konflikt dítě x učitel. pokud nemáte podporu vedení, které trvá na zachování kvality školy (měřitelné výsledky-žáci přijatí k dalšímu studiu), je to pech.
Je to stará tlustá ošklivá ženská, u jejího článku je fotka. V ostatním s vámi naprosto souhlasím.
Zaměňte slovo pochvala za motivaci. To snad nebude nikdo zpochybňovat. To je také pozitivní motivace. V mém věku a zkušenostech z táborů se mě dnešní dospělí přiznávají k tomu jak tento způsob motivace byl účinný. Tresty jsme na táborech neznali. Uznávám že škola je přece jen něco jiného.
Mimo vlákno - prosím o radu - proč se mi po vložení textu spojí některá slova ?
Psycholožkamj. říká: „ klasické školy nerespektujízákladní biologické předpoklady dětí „…. Nerozumím, proč se ona - a další experti, včetně ministryně školství– zabývá krávovinami.
Přece hlavnímproblémem, který mrzačí vývoj nové generace, je feminizované školství. Zatím to nikdo neumí řešit. Že by zde pomohly kvóty na učitele ?
Z vašeho článku jsem přečetla jen něco malounko přes první odstavec. A s 25 studenty ve třídě, po tolika letech výuky stejným, omezujícím stylem, už s tím VY, teď těžko něco naděláte... Ono by bylo potřeba změnit všechno, včetně počtu dětí ve třídách atd.... Na straně druhé s paní psycholožkou souhlasím, protože reálnou zkušenost s výukou malé skupiny dětí mám a individuální přístup je to, co skutečně funguje..... s 25 dětmi bych to nikdy nevyzkoušela ani nedokázala....
Už jsem na to odpovídal v diskusi o kus níže: např. při 8 žácích si ten individuální přístup skutečně představit dovedu a dříve ten počet žáků skutečně menší býval (10-15 ve skupině), takže s tím zkušenosti mám a nebyl by problém ten styl změnit.
Je možná škoda, že jste ten článek nedočetla celý - hlavní, co paní psycholožce vyčítám, je především její názor na nefunkčnost pochval a trestů ve škole.
Paní psycholožce bych doporučil jako individuální terapii měsíc výuky na některém z odobrných učilišť. Pokud ho přežije bez hospitalizace, rád si o její nové zkušenosti něco přečtu.
Ale to už jsou přesně ty produkty toho co paní psycholožka kritizuje...