- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přestalo se myslet na to, že člověk na druhé straně – tedy ten, co hledá práci – může do odeslání životopisu vkládat velké naděje, může to být pro něj a pro jeho rodinu důležité.
Vážení HRisti a lidé odpovědní za nábor:
Zkuste si poslat svoje automatické odpovědi a pozorujte svoje pocity.
Zkuste si představit, že jste se nadchli pro nějakou nabídku a ani nedostanete odpověď.
Zkuste jít na schůzku, po které už se vám nikdy nikdo neozve!
Kdysi jsem byla HR ředitelka, tak vím, o čem mluvím. Kde jsou ty časy, kdy každý uchazeč dostal osobní dopis! Protože každý, kdo přišel do styku s naší firmou byl:
1/ člověk – a jako k myslící a citlivé osobnosti jsme k němu přistupovali = RESPEKT,
2/ zákazník firmy – každý, kdo přijde s firmou do styku, si z ní odnáší „nějaký“ pocit. A buď si odnese, že v té a té firmě se k němu chovali s úctou a nebo s ním vyběhli a při zvažování, kde si koupí nebo objedná službu, se rozhodne pro konkurenci = A ZÁKAZNÍK NÁS ŽIVÍ.
Je zajímavé, jak málo některé firmy věnují pozornost svému náborovému oddělení. Investují tisíce a milióny do marketingu, dbají na budování image značky, dokonce mají i skvěle vystylované náborové inzeráty a přitom jim druhými dveřmi utíká tak tvrdě budovaná reputace a dobré jméno. Mě osobně už třeba T-Mobile na žádnou službu v životě nepřesvědčí. Jejich personální oddělení mě kdysi tak otrávilo, že ani nejvtipnější reklama a nejlevnější služba tohle nemůže změnit.
Dospěla jsem k tomu, že by HR lidi měli podepisovat vlastní kodex, stačilo by pár jednoduchých základních pravidel:
- Nade vším je respekt k druhému člověku jako k osobnosti.
- Když slíbím, že se ozvu nebo odpovím, tak se skutečně ozvu a odpovím.
- Když mi uchazeč napíše dotaz, odpovím.
- Když mi uchazeč volá, buď to zvednu nebo mu zavolám později.
Je odpovědností firmy, aby si pohlídala, jak se s uchazeči o práci u nich jedná, i když třeba nesplňují zadané podmínky.
HR oddělení ovlivňují dobré jméno společnosti víc, než si většina firem připouští. A ano, vím, že spousta firem si toto zautomatizovala a alespoň posílá automatické odpovědi. Ale dost firem se bohužel k uchazečům nechová ani se základní slušností.
Doporučila bych ředitelům firem takový osobně vyzkoušený HR Mystery "shopping".
Další články autora |