Nevhodní uchazeči o práci jako obtížný hmyz

Kdo se v poslední době potýkal s hledáním nové práce, jistě mi potvrdí, jak zhrubla komunikace firem s uchazeči. "Nehodíte se - s odpovědí se neobtěžujeme. A vy nás taky neobtěžujte, máme toho moc."

 

Kam zmizela úcta k člověku? 

Přestalo se myslet na to, že člověk na druhé straně – tedy ten, co hledá práci – může do odeslání životopisu vkládat velké naděje, může to být pro něj a pro jeho rodinu důležité.

 

Vážení HRisti a lidé odpovědní za nábor: 

Zkuste si poslat svoje automatické odpovědi a pozorujte svoje pocity.

Zkuste si představit, že jste se nadchli pro nějakou nabídku a ani nedostanete odpověď.

Zkuste jít na schůzku, po které už se vám nikdy nikdo neozve! 

 

Kdysi jsem byla HR ředitelka, tak vím, o čem mluvím. Kde jsou ty časy, kdy každý uchazeč dostal osobní dopis! Protože každý, kdo přišel do styku s naší firmou byl:

1/ člověk – a jako k myslící a citlivé osobnosti jsme k němu přistupovali = RESPEKT,

2/ zákazník firmy – každý, kdo přijde s firmou do styku, si z ní odnáší „nějaký“ pocit. A buď si odnese, že v té a té firmě se k němu chovali s úctou a nebo s ním vyběhli a při zvažování, kde si koupí nebo objedná službu, se rozhodne pro konkurenci = A ZÁKAZNÍK NÁS ŽIVÍ.

 

Poškozování značky

Je zajímavé, jak málo některé firmy věnují pozornost svému náborovému oddělení. Investují tisíce a milióny do marketingu, dbají na budování image značky, dokonce mají i skvěle vystylované náborové inzeráty a přitom jim druhými dveřmi utíká tak tvrdě budovaná reputace a dobré jméno. Mě osobně už třeba T-Mobile na žádnou službu v životě nepřesvědčí. Jejich personální oddělení mě kdysi tak otrávilo, že ani nejvtipnější reklama a nejlevnější služba tohle nemůže změnit.

 

Etický kodex v praxi

Dospěla jsem k tomu, že by HR lidi měli podepisovat vlastní kodex, stačilo by pár jednoduchých základních pravidel:

-       Nade vším je respekt k druhému člověku jako k osobnosti.

-       Když slíbím, že se ozvu nebo odpovím, tak se skutečně ozvu a odpovím.

-       Když mi uchazeč napíše dotaz, odpovím.

-       Když mi uchazeč volá, buď to zvednu nebo mu zavolám později.

Je odpovědností firmy, aby si pohlídala, jak se s uchazeči o práci u nich jedná, i když třeba nesplňují zadané podmínky. 

 

HR oddělení ovlivňují dobré jméno společnosti víc, než si většina firem připouští. A ano, vím, že spousta firem si toto zautomatizovala a alespoň posílá automatické odpovědi. Ale dost firem se bohužel k uchazečům nechová ani se základní slušností. 

Doporučila bych ředitelům firem takový osobně vyzkoušený HR Mystery "shopping".

Autor: Jana Neuwerthová Šmýdová | středa 25.9.2019 15:00 | karma článku: 29,94 | přečteno: 1505x