Drzost ministra Dobeše

Tak dnes hned po ránu mně zvedl adrenalin ministr dopravy Pavel Dobeš. Napsal totiž pro Právo “ „Nejsem připraven přijímat osobní zodpovědnost za projekt, který byl připraven na úrovni náměstků a který byl prezentován na poradách ministra jako bezproblémový a nekonfliktní….“

Petr Horník, Právo

Tedy ministr nám svými slovy jednoznačně sdělil asi toto: „kašlu naprosto na všechno a na všechny, projekt centrálního registru vozidel připravovali mí náměstci a s těma já nemám nic společného, mně se to v podstatě vůbec netýká, já tu jsem jen kvůli dobrému bydlu a určitě odstupovat nehodlám a budu se zde držet co to půjde, bez ohledu na to co si kdo bude myslet“.

A já nejsem vůbec překvapený přístupem Pavla Dobeše, dělá totiž jen to samé, co již několikrát před tím udělal, tedy sleduje nekompromisně jen svůj vlastní prospěch bez jakýchkoliv ohledů. V době krize mezi vládními stranami a stranou VV totiž použil přesně stejný postup, kdy odmítl reprezentovat názory strany, za kterou se ke svému korytu dostal a přiklonil se k ODS výměnou za ponechání tohoto ministerského křesla.

A jak se říká, kdo zradil jednou, zradí kdykoliv a kohokoliv znovu. Proč by nyní Dobeš odstupoval jen proto, že jeho jednání poškozuje kredit vlády (pokud tedy této vládě vůbec nějaký kredit zbyl)? Myslel si snad premiér Nečas, že někdo, kdo k němu přeběhne kvůli prebendám bude respektovat nějaké normy slušného jednání, když mu jde pouze o ty prebendy? Domnívám se, že premiér bude muset Dobeše z ministerstva vlastnoručně odnést a ještě mu vyplatiti odstupné.

A co se týče odpovědnosti ministra za projekt centrálního registru vozidel? No zažijeme si určitě nechutné házení špíny jednoho na druhé, ministerstvo dopravy to už začíná předvádět, když za lapsus viní kde koho, od dodavatele přes bývalé ministry až po ministerstvo vnitra. Nemohu říci, zda při výběru dodavatele došlo k nějakému pochybení, to posoudí nepochybně orgány činné v trestním řízení. Nicméně, jako bývalý IT projekt manager mohu objektivně říci, že projekt je po stránce řízení ze strany ministerstva dopravy naprosto zfušován. Není myslitelné, že by si dodavatel vyhradil zavedení ostrého provozu bez testování či paralelního běhu obou aplikací, staré či nové – to by byl sebevrah. Je tedy zřejmé, že dodavatel dělá jen to, co po něm zákazník chtěl. Postup, který předvedlo ministerstvo, jsme si netroufli provést ani při upgradu emailového serveru pro firmu o patnácti lidech natož při projektech větších. Proto se domnívám, že postup má dodavatel smluvně s ministerstvem ošetřen a vina nakonec kompletně padne na hlavu ministerských úředníků včetně ministra samého.

Tedy ministr dopravy je plně zodpovědný za tento katastrofický projekt a kdekoliv jinde by již sám odstoupil po prvním dni výpadku. Vypadá to, že premiér bude nakonec muset Dobeše s ostudou odvolat sám, ale s tím měl Nečas počítat, když naverboval zrádce. Zrádcům jde vždy jen o finanční odměnu a tím jsou nebezpeční o pro své dočasné chlebodárce, neboť svoji věrnost nabídnou vždy jen tam, kde jim to více nese. Proto byli historicky zrádci opovrhováni i na straně vítězů a po použití byli většinou nakonec s ostudou odhozeni.

Autor: Jan Neuman | úterý 24.7.2012 9:33 | karma článku: 39,69 | přečteno: 3230x