- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je také zarážející, kolik z nich se bojí, že nás tento případ poškodí v zahraničí či zda se, náhodou, policisté během zákroku neseznámili s „živými“ svazky a také, jak se mohli dva generálové vojenské zpravodajské služby nechat úkolovat naprosto nekompetentní osobou bez vědomí předsedy vlády?
Odpovědi jsou naprosto jednoduché. Celá porevoluční léta se tady něco jiného říká a něco jiného dělá. Přesto, že demokracie je vláda lidu, a všechno by tady tedy mělo fungovat právě podle přání 99% našich občanů, lidé jsou „oblbováni“ kde kým, hlavně, aby se nevzbouřili proti novým „mocipánům“, kteří tvoří zhruba to jedno zbylé procento našich obyvatel. To však není zastupitelská demokracie, neboť v zastupitelské demokracii plní konkrétní poslanec zvolený konkrétními voliči v určeném voličském obvodu jejich vůli a nechová se protilidově, jako řada poslanců v naší Poslanecké sněmovně, které zajímá ponejvíce jejich osobní plat, příplatky, peníze za funkce ve sněmovně, imunita, přidělené motorové vozidlo s bezplatnou kartou na pohonné hmoty a poté „kšefty“ za které jsou nějaké další peníze………………...a pak, možná, někde na konci i ti voliči. Proto je také řada přijímaných zákonů velmi nekvalitních, vyžadujících okamžitou novelizaci a některé zákony jsou vyloženě protilidové, např. i sporný „zákon o církevních restitucích“ (zákon č. 428/2012 Sb., o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi a o změně některých zákonů).
Když si občané na radu Václava Klause všichni utáhli opasky a stejně jim to nepomohlo, ba naopak, svedlo se to na komunisty přesto, že už 23 let nejsou u moci a nemohou ovlivňovat takřka nic. Když byli komunisté v posledních svobodných volbách zvoleni do zastupitelstev krajů, byly proti nim různými ubožáky, kteří sami sebe nazývají demokraty, organizovány protesty, protože jejich vítězství někteří „demokraté“ odmítali uznat a tak pořád dokola. Ti hloupější voliči a hospodští povaleči, byť sami přišli o práci, volí pořád – s několika restituenty a „privatizačními“ zbohatlíky - pravicové strany ODS a TOP 09 přesto, že pro ně nikdy nic tyto strany neudělaly. Chtěli za prezidenta „knížete“, ale zapomněli, že monarchie u nás skončila vyhlášením samostatné Československé republiky již 28. října 1918 a feudální tituly byly zrušeny. „Studentíky“, neznalé našich dějin, kteří ani nevědí, kdo nás v roce 1945 osvobodil, navíc zmanipulované prostřednictvím Internetu zřejmě ani nenapadlo, jak by to asi na Hradě vypadalo, když jejich idol již delší dobu všude jen spí a dlouhodobě ho diriguje, dnes již naštěstí bývalý, ministr financí.
Nečasova vláda, která se v porevoluční historii obzvláště nepovedla a za tři roky svého fungování, do podání demise, již byla nucena vyměnit 13 svých ministrů, se sama nazvala vládou boje proti korupci, ač ji k tomu nikdo nenutil. Zřejmě tím měla na mysli odstranit všechny své politické odpůrce, jak bylo vidět z jejího jásání nad kauzou výřečného středočeského hejtmana Rátha, aby se ve svých postech udržela co nejdéle. Podle toho, co v souvislosti s touto zatím poslední „extrakauzou“ vychází dnes najevo, zejména jaké na vládě panovaly vztahy, kdo se pohyboval v blízkosti předsedy vlády, kdo tam měl hlavní slovo a hlavně - kdo vlastně úkoloval šéfy vojenské rozvědky, je velmi pravděpodobné, že si ona paní a nejen ona, nechala sledovat nejen manželku premiéra, ale i další, Nečasovi a jeho vládě, nepohodlné osoby. Proto by bylo potřeba podstatně zpřísnit kontrolu nejen vojenské zpravodajské služby, která podléhá ministru obrany, ale i Úřadu pro zahraniční styky a informace, který podléhá ministru vnitra a neškodilo by to ani u Bezpečnostní informační služby, která podléhá přímo premiérovi a která – dosud nevím proč – dělá „mrtvého brouka“, ač to všechno měla vědět jako první.
Za to, že nás tento případ zcela jistě poškodil a ještě poškodí v zahraničí, nemůže v žádném případě policie, jak je v řadě vystoupení některých politiků naznačováno, neboť policie musela z taktických důvodů načasovat celou akci tak, aby nemohla být zmařena, ale právě ti, kteří v místech nejvyšší výkonné státní moci páchali trestnou činnost organizovaného charakteru,obklopovali se gaunery všeho druhu a na odpovědná místa si dosazovali svoje kamarádíčky, kteří nedělali to co by správně dělat měli, ale dělali jen to, co si někdo z úřadu vlády přál, ač to bylo v rozporu se zákony našeho státu. A zřejmě i za „tyto zásluhy“ byli pak jmenováni do generálských hodností.
Již v minulosti jsem mnohokráte publikoval řadu návrhů na zlepšení současného nedobrého stavu a dnes zde nyní, alespoň některé z nich, které mají souvislost s touto kauzou – zopakuji:
1/ Demokracie je „vládou lidu" a proto všechny její orgány musí pracovat ve prospěch minimálně 99% občanů, nikoliv ve prospěch několika stovek vychytralých funkcionářů a prospěchářů obklopených gaunery nejhoršího zrna, kteří se dali na politickou dráhu jen proto, aby tam zbohatli a stali se slavnými;
2/ Do všech odpovědných funkcí ve státním aparátu musí být vybírání jen ti nejlepší lidé, kteří mají nejen chuť zastávat určitou funkci a obětovat jejímu výkonu i takřka veškerý svůj volný čas a pohodlí, ale musí to být lidé naprosto čistí, morálně pevní, slušní, odborně vzdělaní, zdatní a zkušení, ale i rozhodní, protože musí umět potřebná opatření v praxi také prosadit a osobně je garantovat;
3/ Měsíční plat politiků ve vrcholné politice by neměl být vyšší než trojnásobek průměrného měsíčního platu v České republice, v tom kterém roce s tím, že případné odměny v průběhu celého roku by mohly dosáhnout maximálně výše jednoho měsíčního platu. Platy politiků na nižších stupních, jakož i platy státních úředníků by měly být podstatně nižší;
4/ Všichni politici by měli začínat na obecní úrovni v obecních zastupitelstvech a teprve, když tam prokáží své schopnosti, by mohli kandidovat do úrovně regionální a následně pak i do celostátních orgánů;
5/ Důsledně vyhodnotit dosavadní činnost všech zpravodajských služeb České republiky, jejich výslednost a personální obsazení, vyjmout je z podřízenosti jednotlivých ministrů a vybudovat jedinou civilní vysoce profesionální Českou zpravodajskou službu, která bude schopna vyvíjet zpravodajskou činnost jak vně, tak i uvnitř České republiky a podřídit ji špičce Bezpečnostního výboru státu složenému z předsedy vlády, předsedy poslanecké sněmovny, předsedy senátu a prezidenta, neboť všichni tito nejvyšší funkcionáři státu by měli veškeré důležité údaje stejně dostávat k dispozici jako první;
6/ Přijmout zásadu, aby nový zákon o státní službě, který bude v nejbližším období schvalován, zajistil stabilizaci na všech funkcích ve státní správě;
7/ Zajistit, aby všechny orgány činné v trestním řízení – tj. policejní orgán, státní zástupce a soud – mohly nerušeně a bez jakýchkoliv zásahů, plnit všechny povinnosti uložené jim příslušnými zákony;
8/ Prosadit nekrácení prostředků přidělených ze státního rozpočtu na činnost Ministerstva vnitra České republiky a Policie České republiky a také návratnost finančních prostředků „vytvořených“ činností policie (např. vybrané pokuty, zajištění majetku z trestné činnosti, apod.), do rozpočtu Policie České republiky.
Tak o tom popřemýšlejte, vážení.
Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D.
Stínový ministr vnitra za LEV 21
Další články autora |