Za své spolupracovníky musí nést plnou odpovědnost politici

 V souvislosti s případem nočního zatýkání na Úřadu Vlády České republiky mne velmi zarazilo, kolik politiků pochybuje o správnosti postupu policie a vrchního státního zastupitelství.

Je také zarážející, kolik z nich se bojí, že nás tento případ poškodí v zahraničí či zda se, náhodou, policisté během zákroku neseznámili s „živými“ svazky a také, jak se mohli dva generálové vojenské zpravodajské služby nechat úkolovat naprosto nekompetentní osobou bez vědomí předsedy vlády?

Odpovědi jsou naprosto jednoduché. Celá porevoluční léta se tady něco jiného říká a něco jiného dělá. Přesto, že demokracie je vláda lidu, a všechno by tady tedy mělo fungovat právě podle přání 99% našich občanů, lidé jsou „oblbováni“ kde kým, hlavně, aby se nevzbouřili proti novým „mocipánům“, kteří tvoří zhruba to jedno zbylé procento našich obyvatel. To však není zastupitelská demokracie, neboť v zastupitelské demokracii plní konkrétní poslanec zvolený konkrétními voliči v určeném voličském obvodu jejich vůli a nechová se protilidově, jako řada poslanců v naší Poslanecké sněmovně, které zajímá ponejvíce jejich osobní plat, příplatky, peníze za funkce ve sněmovně, imunita, přidělené motorové vozidlo s bezplatnou kartou na pohonné hmoty a poté „kšefty“ za které jsou nějaké další peníze………………...a pak, možná, někde na konci i ti voliči. Proto je také řada přijímaných zákonů velmi nekvalitních, vyžadujících okamžitou novelizaci a některé zákony jsou vyloženě protilidové, např. i sporný „zákon o církevních restitucích“ (zákon č. 428/2012 Sb., o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi a o změně některých zákonů).

Když si občané na radu Václava Klause všichni utáhli opasky a stejně jim to nepomohlo, ba naopak, svedlo se to na komunisty přesto, že už 23 let nejsou u moci a nemohou ovlivňovat takřka nic. Když byli komunisté v posledních svobodných volbách zvoleni do zastupitelstev krajů, byly proti nim různými ubožáky, kteří sami sebe nazývají demokraty, organizovány protesty, protože jejich vítězství někteří „demokraté“ odmítali uznat a tak pořád dokola. Ti hloupější voliči a hospodští povaleči, byť sami přišli o práci, volí pořád – s několika restituenty a „privatizačními“ zbohatlíky - pravicové strany ODS a TOP 09 přesto, že pro ně nikdy nic tyto strany neudělaly. Chtěli za prezidenta „knížete“, ale zapomněli, že monarchie u nás skončila vyhlášením samostatné Československé republiky již 28. října 1918 a feudální tituly byly zrušeny. „Studentíky“, neznalé našich dějin, kteří ani nevědí, kdo nás v roce 1945 osvobodil, navíc zmanipulované prostřednictvím Internetu zřejmě ani nenapadlo, jak by to asi na Hradě vypadalo, když jejich idol již delší dobu všude jen spí a dlouhodobě ho diriguje, dnes již naštěstí bývalý, ministr financí.  

Nečasova vláda, která se v porevoluční historii obzvláště nepovedla a za tři roky svého fungování, do podání demise, již byla nucena vyměnit 13 svých ministrů, se sama nazvala vládou boje proti korupci, ač ji k tomu nikdo nenutil. Zřejmě tím měla na mysli odstranit všechny své politické odpůrce, jak bylo vidět z jejího jásání nad kauzou výřečného středočeského hejtmana Rátha, aby se ve svých postech udržela co nejdéle. Podle toho, co v souvislosti s touto zatím poslední „extrakauzou“ vychází dnes najevo, zejména jaké na vládě panovaly vztahy, kdo se pohyboval v blízkosti předsedy vlády, kdo tam měl hlavní slovo a hlavně - kdo vlastně úkoloval šéfy vojenské rozvědky, je velmi pravděpodobné, že si ona paní a nejen ona, nechala sledovat nejen manželku premiéra, ale i další, Nečasovi a jeho vládě, nepohodlné osoby. Proto by bylo potřeba podstatně zpřísnit kontrolu nejen vojenské zpravodajské služby, která podléhá ministru obrany, ale i Úřadu pro zahraniční styky a informace, který podléhá ministru vnitra a neškodilo by to ani u Bezpečnostní informační služby, která podléhá přímo premiérovi a která – dosud nevím proč – dělá „mrtvého brouka“, ač to všechno měla vědět jako první.

Za to, že nás tento případ zcela jistě poškodil a ještě poškodí v zahraničí, nemůže v žádném případě policie, jak je v řadě vystoupení některých politiků naznačováno, neboť policie musela z taktických důvodů načasovat celou akci tak, aby nemohla být zmařena, ale právě ti, kteří v místech nejvyšší výkonné státní moci páchali trestnou činnost organizovaného charakteru,obklopovali se gaunery všeho druhu a na odpovědná místa si dosazovali svoje kamarádíčky, kteří nedělali to co by správně dělat měli, ale dělali jen to, co si někdo z úřadu vlády přál, ač to bylo v rozporu se zákony našeho státu. A zřejmě i za „tyto zásluhy“ byli pak jmenováni do generálských hodností.

Již v minulosti jsem mnohokráte publikoval řadu návrhů na zlepšení současného nedobrého stavu a dnes zde nyní, alespoň některé z nich, které mají souvislost s touto kauzou – zopakuji:

1/ Demokracie je „vládou lidu" a proto všechny její orgány musí pracovat ve prospěch minimálně 99% občanů, nikoliv ve prospěch několika stovek vychytralých funkcionářů a prospěchářů obklopených gaunery nejhoršího zrna, kteří se dali na politickou dráhu jen proto, aby tam zbohatli a stali se slavnými;

  • V této souvislosti je třeba zakotvit do zákona nejen okamžitou odvolatelnost těch politiků, kteří se svému poslání zpronevěřili, ale i plnou trestní odpovědnost všech politiků za veškerá jejich rozhodnutí s tím, že za svá rozhodnutí budou plně ručit i celým svým majetkem.
  • Imunitu je třeba zúžit tak, aby platila pouze na slovní projevy politiků pronesené v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky a v Senátu.

2/ Do všech odpovědných funkcí ve státním aparátu musí být vybírání jen ti nejlepší lidé, kteří mají nejen chuť zastávat určitou funkci a obětovat jejímu výkonu i takřka veškerý svůj volný čas a pohodlí, ale musí to být lidé naprosto čistí, morálně pevní, slušní, odborně vzdělaní, zdatní a zkušení, ale i rozhodní, protože musí umět potřebná opatření v praxi také prosadit a osobně je garantovat;

  • V této souvislosti je třeba zakotvit přísná výběrová řízení na všechny odpovědné funkce ve státním aparátu tak, aby nebyla nikým ovlivnitelná, nemohla být vypisována „na míru“ konkrétnímu, předem vybranému jedinci, a hlavním kritériem musí být odbornost, délka praxe v oboru a morální čistota, nikoliv známosti či politické „handly“, jak je tomu v současnosti.
  • Jestliže politici chtějí, aby byl ministrem vždy jen politik a nikoliv odborník, musí být všichni ostatní jemu podřízení již odborníci, tj. náměstci ministra, ředitelé odborů, vedoucí oddělení, atd., protože jsou-li ve všech hlavních funkcích jen politici, fungovat to nemůže a nikdy také nebude!

 3/  Měsíční plat politiků ve vrcholné politice by neměl být vyšší než trojnásobek průměrného měsíčního platu v České republice, v tom kterém roce s tím, že případné odměny v průběhu celého roku by mohly dosáhnout maximálně výše jednoho měsíčního platu. Platy politiků na nižších stupních, jakož i platy státních úředníků by měly být podstatně nižší;

  • Nadále nelze připustit, aby – navíc v době intenzívního šetření - měli nejen politici, ale i různí funkcionáři ve státní správě nehorázné stopadesátitisícové či ještě dokonce vyšší platy a někteří lidé byli nuceni žít ze životního minima, které je naprosto směšné.

4/  Všichni politici by měli začínat na obecní úrovni v obecních zastupitelstvech a teprve, když tam prokáží své schopnosti, by mohli kandidovat do úrovně regionální a následně pak i do celostátních orgánů;

  • Současná praxe, kdy zasedá v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky řada mladíčků a slečen, kteří nemají takřka žádné životní zkušenosti, nikde doposud nepracovali, nic ještě sami nedokázali a hned po absolvování školy šli do politiky, mohou jen těžko cokoli rozumného pro občany vytvořit a prosadit.

5/  Důsledně vyhodnotit dosavadní činnost všech zpravodajských služeb České republiky, jejich výslednost a personální obsazení, vyjmout je z podřízenosti jednotlivých ministrů a vybudovat jedinou civilní vysoce profesionální Českou zpravodajskou službu, která bude schopna vyvíjet zpravodajskou činnost jak vně, tak i uvnitř České republiky a podřídit ji špičce Bezpečnostního výboru státu složenému z předsedy vlády, předsedy poslanecké sněmovny, předsedy senátu a prezidenta, neboť všichni tito nejvyšší funkcionáři státu by měli veškeré důležité údaje stejně dostávat k dispozici jako první;

  • Nynější praxe, kde tak malý stát jako je Česká republika, má tři různé zpravodajské služby je až přílišným luxusem, nehledě již k tomu, že na jedné věci pak pracují i dvě, a nebo dokonce všechny tři zpravodajské služby, vzájemně si informace nepředávají a v podstatě jejich činnost nikdo nekoordinuje, je výhledově neudržitelná.

6/  Přijmout zásadu, aby nový zákon o státní službě, který bude v nejbližším období schvalován, zajistil stabilizaci na všech funkcích ve státní správě;

  • Je třeba odmítnout současnou praxi, kde po každých volbách, dochází k neustálé výměně takřka všech funkcionářů podle přání nově zvolené vládní či krajské garnitury.

 7/  Zajistit, aby všechny orgány činné v trestním řízení – tj. policejní orgán, státní zástupce a soud – mohly nerušeně a bez jakýchkoliv zásahů, plnit všechny povinnosti uložené jim příslušnými zákony;

  • Nelze nadále připustit, aby do práce orgánů činných v trestním řízení mluvil, a navíc veřejně, kdokoliv či dokonce pracovníky těchto orgánů jakkoliv atakoval či zastrašoval.

 8/  Prosadit nekrácení prostředků přidělených ze státního rozpočtu na činnost Ministerstva vnitra České republiky a Policie České republiky a také návratnost finančních prostředků „vytvořených“ činností policie (např. vybrané pokuty, zajištění majetku z trestné činnosti, apod.), do rozpočtu Policie České republiky.

  • Prostředky na činnost Ministerstva vnitra ČR jsou v posledních letech značně kráceny a v těchto intencích jsou kráceny i finanční prostředky na činnost Policie České republiky, nelze nakupovat novou a kvalitnější techniku, nejsou peníze na benzín do služebních automobilů, je problém proplácet znalecké posudky, přesčasové hodiny a speciální akce a platy policistů již několik let stagnují. Je třeba si uvědomit, že nezaplatí-li policisty stát – zaplatí je Mafie. A to se v České republice stát nesmí.

Tak o tom popřemýšlejte, vážení.

 

Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D.

Stínový ministr vnitra za LEV 21

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Miroslav Němec, Doc. Judr., Ph.D., Dr.H.C. | pátek 5.7.2013 0:48 | karma článku: 25,26 | přečteno: 823x