Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Yurek

25. 6. 2009 17:13
Jen na doplnění dalších aspektů "ekologičnosti" hybridů

http://www.osel.cz/index.php?clanek=3503

0 0
možnosti
JN

tom-2718281828459

24. 6. 2009 20:59
nižší zpotřeba

Přeci jen ale mají elektromobily některé nepopiratelné výhody. Například jsou lehčí a menší než běžně používané SUV, takže mají nižší spotřebu energie (v jakékoli formě).  Také jsem četl o autech na stlačený vzduch, které chtěla vyrábět indická automobilka Tata, jen nevím na čem to uvázlo.

0 0
možnosti
LH

zdeseny obcan

22. 9. 2009 22:07
Re: nižší zpotřeba

Stlacovanim vzduchu (nebo jineho plynu) dochazi k jeho zahrivani a to sezere snaznou cast vynalozene energie. Celkova ucinnost je pak dost mizerna. Dal uz jsou jen problemky s kapacitou nadrzi a cenou technologii pro manipulaci s vysokymi tlaky.

0 0
možnosti
D

DanielPuschman

22. 6. 2009 17:57
dopady

Výhody elektromobilu: vysoká účinnost elektromotoru, možnost rekuperace za jízdy (další úspora energie), lepší provoz (tiché, čisté), lepší údržba a robustnost, velký točivý moment, elektřinu lze vyrábět mnoha různými způsoby z různých zdrojů a distribuovat velmi snadno oproti fosilním palivům. MEGAVÝHODA: elektřinu nemusíte kupovat od ropných šejků a Rusů. Vyrábět ji může každý a všude, a z obnovitelných zdrojů.

Nevýhody: jediné slabé místo jsou akumulátory. Není divu, když vezmete v úvahu, že se, pokud jde o trakční akumulátory, s výzkumem dosud nikdo moc nepřetrhl. Jinak nepochybuju o tom, že v trezorech automobilek leží pěkných pár patentů, které čekají na to, až už sklutečně nepůjde dál vyrábět vozidla se spalovacími motory, do nichž se tolik nainvestovalo. Aby se to dalo provozovat ve velkém, musí se vybudovat síť nabíjecích stanic, podobně, jako se vybudovala síť čerpacích stanic pro spalovací motory.

0 0
možnosti
PN

Nejedlý

22. 6. 2009 18:35
Re: dopady

Uvidíme. je fakt, že všechny světové energetické a automobilové koncerny začaly v posledních deseti letech mohutně investovat do výzkumu elektromobilů a baterií. Je zajímavé, že Opel, který vlastně patří pod GM (možná se to v posledních dnech už změnilo) jede svůj vlastní vývojový program elektromobilů. Ostatně mohutný technologický skok od 1. generace Toyota Prius k dnešním vývojovým modelům je jednoznačný. Ale jsem obecně velmi skeptický k spikleneckým teoriím ohledně úmyslně brzděného vývoje elekromobilů ze strany ropné lobby.

0 0
možnosti
MS

Michal007

22. 6. 2009 9:01
Spotřební daň

Jako výhoda elektromobilů se udává jejich levný provoz. Velkou měrou je to ale dáno tím, že u benzinu je značná část ceny spotřební daň následně použitá na údržbu, opravy a stavby silnic. Pro pár elektromobilů je to zanedbatelné, ale u masového nasazení by se situace musela nějak řešit. Dvojí cena elektřiny by fungovala ještě hůř než u nafty a topného oleje. Možná do té doby bude zavedeno mýtné pro každé hnutí auta.

0 0
možnosti
D

DanielPuschman

22. 6. 2009 18:03
Re: Spotřební daň

To, že se dnes vlády pokoušejí zdanit pomalu i každý dech, je známo. Ale paliva z fosilních zdrojů mají sakra nevýhodu: ten, kdo na nich sedí, diktuje cenu, a může vám utáhnout kohoutek, když se mu nelíbíte, a krom toho jednou stejně dojdou. Nemluvě o tom smradu a hluku, co vzniká spalováním.

Lepší se od toho odpoutat dřív, než později. Zatím máme čas. Až bude stát litr benzínu 150,- Kč, bude už pozdě.

Ale - výrobci aut CHTĚJÍ vyrábět spalovací auta co nejdéle, protože do jejich výroby nainvestovali šílené prachy. Přejít na elektromobily znamená zahodit skoro celé vybavení výrobních linek a know how a začít znova ze zelené louky. Důkazem jejich přístupu je umělé zaříznutí nadějných projektů městských elektrických vozítek.

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

21. 6. 2009 20:54
karma...

... srozumitelný článek co do obsahu, vynikající je i jeho "časopisová" forma.

P.S. Nezkusil jste ho udat do rubriky "Auto-Moto"? Třeba by ho vzali...

0 0
možnosti
P

Pacific

21. 6. 2009 16:23
Karma

Fyzikalni zakony funguji neuprosne. Zakon zachovani energie a zejmena prvni a druhy termodynamicky zakon se nedaji opominout. Pan president zapomnel zduraznit ve svem zelenem planu, slovo "skromnost", coz vsak u mnohych americanu vyvolava neprijemne svedeni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 157
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3028x
Autor je absolvent ČVUT, fakulty elektrotechnické, specializace jaderné elektrárny. Od ukončení studií v r. 1988 pracuje ve společnosti ČEZ a.s., jaderná elektrárna Temelín - v současné době jako manažer útvaru technika, Výstavba jaderných elektráren. Profesně se zabývá elektroenergetikou, zvláště jadernou energetikou. Ačkoliv je technicky vzdělán, zajímá se rovněž o historickou religionistiku (z pohledu ateisty) a cizí jazyky (angličtina, němčina, ruština, francouzština).