- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám oslavy všeho druhu moc rád. A tak jsem si koupil lahev dobrého moravského vína a oslavil s kamarády konec období toho nejhoršího reklamního smogu v Čechách. Oslava se povedla. Až billboardy ověnčené státními prapory konečně zmizí, dostane se cestování autem po českých dálnicích a silnicích 1. Třídy na řádově vyšší úroveň. Ne, díry se samozřejmě nezalátají a D 1 se nezačne opravovat rychleji, ale alespoň si naše oko i duše odpočine od těch často prostoduchých, přihlouplých a někdy i úplně blbých nápisů, vyfotošopovaných tváří politiků a podobného svinstva. O bezpečnosti šoférů, které už nebudou obluzovat nevkusné reklamy přímo u silnic, ani nemluvě.
Novela, která tento krok od 1. září uzákoňuje, je mimořádně důležitá i jako signál pro další skupiny privilegovaných podnikatelů, že se pro ně blýská na horší časy. V tom smyslu, že už nebudou moci bohatnout tak lehce a bez práce. Pro nás ostatní nabízejí silnice bez billboardů dávno zapomenutou šanci podívat se za jízdy na krásnou českou krajinu, kterou nám tak dlouho reklamní a předvolební sdělení za tučný peníz zakrývala.
Celá kauza má i svou nechtěnou pointu. České státní vlajky se na billboardech objevily shodou okolností právě v době, kde si připomínáme 25 let od podepsání dohody, která rozhodla bez vědomí občanů o rozdělení Československa. Vlajka, která shlíží na řidiče z tisíců dosluhujících billboardů, totiž původně nebyla česká, ale československá. A česká strana si ji po rozdělení společného státu Čechů a Slováků přivlastnila, ostatně stejně jako třeba značku aerolinek ČSA. Ale to je u nás pořád tabu, stejně jako skutečné příčiny a viníci rozbití Československa.
Další články autora |
Pohled, okres Havlíčkův Brod
3 490 000 Kč