- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tehdy se však mohli na hrozící změny svým lobingem města a obce připravit. O úmyslech politiků v parlamentu se totiž vědělo dopředu velmi dlouho. Nynější změna však přišla zcela nečekaně. O to více je překvapující, že podnět ke změnách nepřišel z opozičních řad, ale přímo z ODS. Změnu navrhl stranický kolega ministra Langra Jan Klas.
Městští strážníci se od posílení svých pravomocí stali důležitou složkou bezpečnosti v městech a obcích. Právě jejich zvýšené pravomoci v oblasti dopravy se staly impulzem pro rozsáhlé investice měst a obcí do radarové a další kontrolní techniky. Tato technika je velice drahá a cena jednoho radaru se může vyšplhat i na více než 10 mil. Kč. Nyní jsou obce a města o své investice do těchto zařízení v podstatě připraveny. Stejně jako o možnost hlídat komunikace na území města a pokutovat neukázněné řidiče.
Znemožnění kontrol městské policie tak zasadí velkou ránu i policii celostátní, která se dle slov pana ministra Langra měla ve větší míře zabývat jinými úkoly než kontrolou rychlosti a bezpečnosti na našich silnicích a měla nechat větší prostor pro tuto činnosti právě policii městské. Navíc při současných nízkých stavech dopravní policie hrozí, že se sníží množství kontrol na našich silnicích a bude pokračovat růst nehodovosti. Možnosti kontrol městské policie oceňovaly města především na hlavních tazích přes města, která jsou dopravně přetížena nebo se jedná o nebezpečné úseky. Nyní již nebudou moci bezpečnost na těchto místech pomocí kontroly rychlosti řidičů zajistit.
Argument pro zrušení oprávnění městské policie měřit rychlost na komunikacích byl ten, že městská policie svých oprávnění často zneužívala. Jejím hlavním cílem tak nebyla bezpečnost na silnicích, ale především co nejvyšší přínos do obecní pokladny na pokutách. Nový návrh však paradoxně k eliminaci tohoto jevu nepřispěje. Naopak může hrozit, že se strážníci zaměří na špatná parkování či jiné drobné přestupky, které nemají s bezpečností na silnicích nic společného a ještě mnohem více řidiče obtěžují.
Městům a obcím hrozí, že v budoucích letech nejen že přijdou o milionové investice do radarové techniky, ale současně přijdou o statisícové či milionové příjmy z pokut, které vybraly na vysoké rychlosti. Zvlášť pokud tento výpadek nevyrovnají příjmy z pokut za banální přestupky. Navíc můžeme jen doufat, že omezení kontrolní činnosti, jejíž nedostatečnost je jedním z hlavních důvodů neúčinnosti bodového systému a opět rostoucího množství smrtelných dopravních nehod, nezvýší nebezpečnost našich silnic. Patříme totiž mezi 5 zemí s nejvyšším počtem smrtelných zranění (v poměru k počtu obyvatel) v Evropě. Pro článek byly použity informace z portálu: www.mojepoplatky.cz
Další články autora |