Vlakem na jeden den do Krakova z Ostravy? Od začátku roku nemožné
To bylo "slávy", když České dráhy v této tiskové zprávě ze dne 24. 11. 2014 prezentovaly nové vlaky do Polska.
Psalo se doslova:
"Z Ostravy hl.n. (6:25) přes Petrovice u Karviné bude denně přímé spojení do Krakowa (9:48), zpět z Krakowa (17:29) do Ostravy hl.n. (20:50). Přes Chalupki pojedou denně přímé osobní vlaky z Wroclawi (6:23) do Bohumína (10:02), zpět z Bohumína (17:52) do Wroclawi (21:43), resp. z Bohumína (10:33) do Kedzierzyna Kozle (12:35), zpět z Kedzierzyna Kozle (15:32) do Bohumína (17:32)."
Tolik tisková zpráva. A teď jaká je realita?
Zní to ideálně, ovšem vlaky mezi Bohumínem a Vratislaví, respektive mezi Kandřínem Kozlím (což je český překlad města Kędzierzyn-Koźle) ve skutečnosti vůbec nevyjely! Realita je totiž ta, že den před zveřejněním tiskové zprávy polská strana dodala oznámení, že tyto dva nové vlaky z Bohumína vůbec nevyjedou. To už se samozřejmě tvůrci tiskové zprávy dozvědět nemohli, nicméně od té doby je ticho po pěšině - ostatně psát negativní tiskovou zprávu na téma ve stylu "ty vlaky vlastně nezačaly jezdit a pravděpodobně jezdit ani nebudou" by se Českým dráhám moc nehodilo.
Není tedy divu, že tato "novinka" unikla zájmu médií a zajímá spíše jen nadšence do železniční dopravy v Polsku. Takže optimistická novinka z července na stránkách města Bohumín tedy už může být jen vzpomínkou a nadějí, že snad někdy v budoucnu...
A co vlaky mezi Bohumínem a Krakovem? Ty dokonce vyjely, jak potvrzuje řazení vlaků 3050 a 3053 na serveru ŽelPage. Je ale u nich poznámka, že oba vlaky jedou pouze do 31. XII. To ostatně potvrzuje i mimořádná změna vydaná Správou železniční dopravní cesty platná od 1. 1. 2015, kde je uváděno, že tyto vlaky mají být zrušeny.
Což v praxi znamená, že nejsou zrušeny jen na polském úseku, ale také na českém úseku. Což má ve výsledku dopad i na spojení mezi Petrovicemi u Karviné a Ostravou. V současnosti jede z Petrovic u Karviné do Bohumína vlak v 19:23 a další jede až v 23:02. Dokud ale jezdily nové vlaky mezi Ostravou a Bohumínem, bylo možné jet z Petrovic u Karviné navíc i v 20:28. V opačném směru zrušení ani tolik nevadí - vlaky jezdí ráno z Bohumína do Petrovic u Karviné v těchto časech 4:44, 5:44, 6:44 a 10:09 (z toho jen spoj v 10:09 je přímým spojem). Vlak do Krakova odjížděl z Bohumína v 6:34.
I v tomto případě se jedná o zrušení na základě požadavku z polské strany. Nicméně tím pádem pozbývá na významu obchodní nabídka Českých drah pro cesty z Ostravy do Krakova, respektive do Osvětimi. A že si chcete udělat výlet do Krakova na jeden den? Bohužel, od 1. ledna to vlakem moc dobře nejde. -mir-
Miroslav Hruška
Jedna jízdenka vládne všem
Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?
Miroslav Hruška
Jak si zpřehlednit prohlížeč?
Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.
Miroslav Hruška
Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě
Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.
Miroslav Hruška
Sáňkování ve švýcarském stylu
Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).
Miroslav Hruška
Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020
V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.
Další články autora |
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci
Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
Na jednání ministrů NATO v Praze dorazí i Blinken. Bude jednat s Lipavským
Americký ministr zahraničí Antony Blinken příští týden navštíví Českou republiku, informovala s...
Novotný se omluvil Zemanovi za urážky a přání smrti. V dopise je zopakoval
Řeporyjský starosta Pavel Novotný (ODS) zveřejnil dopis s omluvou bývalému prezidentovi Miloši...
Sunak jde do ofenzivy, jiné eso nemá, říká komentátor k náhlým volbám v Británii
Podcast Premiér Rishi Sunak překvapil Británii, když vyhlásil předčasné volby už na počátek července....
KOMENTÁŘ: Mezi Francií a Německem. Proč na nich závisí budoucnost Evropy
Premium Která ze dvou velmocí, Německo, nebo Francie, dnes po odchodu Velké Británie více ovládá Evropskou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1967x