Spuštěna první informační kampaň o výhodách IDS JMK

Tímto článkem bych rád upozornil na před několika dny spuštěnou kampaň, která má představit veřejnosti pomocí bannerů o výhodách IDS JMK a nabídce slevového programu. Během uplynulých 9 let, kdy IDS JMK funguje, sice KORDIS JMK jakožto koordinátor výhody IDS JMK propaguje již delší dobu pomocí přehledných webových stránek, dále využívá informačních letáků, které prezentují tipy na výlety v rámci Jihomoravského kraje a v rámci Brna byla před nedávnem spuštěna kampaň o tom, že i Brno má rychlé a časté vlakové spojení v rámci města. Ovšem právě spuštěná kampaň je skutečně první kampaní, která je současně pohyblivá (jde o bannery na autobusech), má poměrně velký rozsah (150 autobusů na regionálních linkách) a navíc je poměrně levná, protože výlep je zajištěn na základě smluv Jihomoravského kraje s dopravci. Pojďme si tedy představit všech 15 bannerů a zhodnotit je.

Jak už tedy bylo naznačeno v úvodu článku, jsou dva typy bannerů - jeden typ představuje výhody IDS JMK z hlediska pravidelného cestování, druhý tip pak představuje výhody spíše z hlediska výletů.

Společným rysem všech bannerů je používání sloganu v levém dolním rohu, vpravo je pak představena stručně výhoda. Dalším významným rysem, který však hodnotím jako velmi originální a v budoucnu by mohl být dále rozvíjen, jsou prsty rukou. Ty jsou buď dva nebo čtyři. Pokud jde o použití čtyř prstů, ty jsou dozdobeny tak, že vypadají jako rodinka prstů, která si užívá výhod IDS JMK.

Ve spodní části bannerů vpravo jsou pak zmíněny opět výhody, ale opět trochu jinak. Design této části je sice trochu neobvyklý, k tomu se ale ještě vrátíme.

V horní části banneru nechybí logo IDS JMK, dále nápis Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje a následně logo Jihomoravského kraje.

Největší část bannerů zabírá podkladový obrázek. Ačkoliv většina obrázků je z Jihomoravského kraje, respektive zobrazují přírodu typickou pro Jihomoravský kraj, poněkud divně působí banner propagující to, že si po práci můžete zajít s kolegy na skleničku a pak se nechat pohodlně odvézt domů. Když odmyslím to, že do všech obcí není zajištěno pozdně večerní spojení, působí na mne docela divně hlavně podkladový obrázek vyfocený zřejmě v nějakém přímořském letovisku.

Ovšem, to by se ještě dalo odpustit. Hůře, respektive poněkud provokativně působí tento banner, dále tento banner, tento banner a tento banner. Všechny čtyři bannery totiž propagují to, že s IDS JMK jezdíte často a rychle, respektive v případě banneru propagujícího spojení Blansko - Brno jde o to, že s IDS JMK nečekáte v kolonách (což je vzhledem k tomu, že z Blanska do Brna je cesta po silnici delší a na kolony mnohem náchylnější, pravda). To je sice pravda, vlaky skutečně ve špičkách jezdí často a rychle, kolony nejsou, jenže zatím oproti vlakové dopravě v pražské a ostravské aglomeraci se jedná v lepším případě o vozy Regionova, v horším případě o staré pantografy řady 560, v nejhorším případě o vozy Bdmtee, které jsou sice výhodné tím, že mají maximální rychlost 160 km/h, to je však pro cestujícího nezajímavá výhoda. Kdo někdy jel narvanými vozy Bdmtee ve špičce, ví moc dobře, jak málo prostoru je mezi sedadly v pomyslných oddílech pro čtyři lidi.

Tyto ne příliš populární vozy pochopitelně nemohou být vyobrazeny na bannerech, protože vozový park vlaků ČD na jižní Moravě na rozdíl od autobusových dopravců zatím skutečně moc neomládl.

Z tohoto důvodu je u těchto bannerů raději mázlá fotka z nádraží patrně ve Švýcarsku (soudím tak dle vzhledu vagónu, který mi připomíná design některých vozů SBB).

Je to dle mého názoru docela provokace a vzhledem k tomu, že v brzké době se asi zásadní obměny vozového parku vlaků nedočkáme, budeme se muset na tyto bannery dívat s nadhledem. Ovšem časem snad přeci jen dojde ke zlepšení vlakové dopravy, takže pak už bude stačit jen vyměnit podklad.

Pokud si však odmyslíme zmíněné dva ne úplně dobře vybrané obrázky, lze říct, že podkladové obrázky jsou dobře zvoleny a zaujmou.

Jak už bylo řečeno, bannerů je navrženo a bude vylepeno celkem 15 druhů. Témata byla zvolena následující:

1. Propagace výhodné 24 hodinové jízdenky pro rodinu

2. Propagace možnosti večerních spojů po návštěvě restaurace s kolegy.

3. Propagace romantických výletů s výhodami 24hodinové jízdenky.

4. Propagace cyklobusů a cyklovlaků.

5. Propagace slevy v lázních v Laa an der Thaya (což sice už není Jihomoravský kraj, ale díky zónovému zařazení lze brát lázně tak, že v podstatě do Jihomoravského kraje téměř patří).

6. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Blanska do Brna.

7. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Pozořic do Brna.

8. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z  Kuřimi do Brna.

9. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Rosic do Brna na Mendlovo náměstí.

10. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Křtin do Brna na Starou osadu.

11. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Tišnova do Králova Pole.

12. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení z Křenovic do Brna.

13. Propagace slevy v Moravském zemském muzeu.

14. Propagace slevy na zapůjčení koloběžky v Brně a Moravském krasu.

15. Propagace slevy na týdenní pronájem chaty DDS TOUR.

Dle mého názoru je to poměrně dobrý výběr témat a výhod. Do budoucna se domnívám, že by mohla být propagována i jiná témata a výhody, například:

1. Propagace bezplatného připojení na internet v autobusech (v současné době již funguje například na lince ze Znojma do Brna, dále wifi připojení nabízí například dopravce BORS). Slogan by mohl znít "S námi online". Na podkladovém obrázku by mohl být vyobrazen uživatel s mobilem, tabletem či notebookem připojeným na internet.

2. Propagace nízkopodlažních spojů - postupně narůstá počet kompletně nebo alespoň částečně nízkopodlažních spojů. Slogan by mohl znít "S námi bez bariér".

3. Propagace rychlého, komfortního a bezstarostného spojení ze Znojma / Pohořelic / Břeclavi do Brna.

4. Propagace bezplatného cestování pro důchodce v rámci měst, respektive propagace výhodné jízdenky za 2400 Kč na celý Jihomoravský kraj.

5. V případě rozšiřování IDS JMK i do příhraničních regionů Rakouska a Slovenska propagace cenově dostupného cestování za hranice (Slogan by mohl být "S námi za hranice").

6. Propagace komfortních a příjemných přestupních terminálů.

Některá témata by mohla být prezentována sezónně:

1. Propagace snadno dostupného lyžování v Hořicích u Blanska.

2. Propagace snadno dostupné rekreace na Vranovské přehradě.

Tolik mé náměty pro tuto chvíli na další témata bannerů, na závěr bych se chtěl ještě vrátit k výhodám prezentovaným v pravé dolní části banneru. Upřímně řečeno, na první pohled mi připomínají panely internetového prohlížeče.

Když už jsem ale zmínil to, že mi ta část evokuje internetový prohlížeč, tak mne napadá, že by se bannery mohly využít nejenom jako reklama na autobusech, ale i v regionálním tisku, hlavně však na internetových stránkách IDS JMK. Ostatně, dnes celkem frčí stránky, na kterých je nahoře banner, který se mění, tak proč takovéto bannery nemít i na webu? To by ovšem samozřejmě vyžadovalo, aby byla vytvořena nová verze internetových stránek IDS JMK. Stávající podoba stránek to pochopitelně neumožňuje.

Po kliknutí na banner by návštěvník následně byl přesměrován na stránku prezentující určité výhody. A aby ovšem byly využity pokud možno všechny bannery, navrhuji novou stránku lépe rozčlenit, takže úvodní stránka by prezentovala výhody spíše obecně (například by to byla kombinace 4 bannerů s tématy: rychlé a komfortní spojení; cestování bez bariér; bonusy pro cestující; propagace výletů), podle oblasti zájmu by si následně návštěvník rozklikl daný banner a dostal by se na podsekci, kde by mohly opět být bannery, tentokrát již konkrétnější. -mir-

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Miroslav Hruška | sobota 16.2.2013 18:44 | karma článku: 11,27 | přečteno: 745x