- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Ondrůj pro článek iDnes uvádí, že je přesvědčen o tom, že společnost RegioJet zvedne kvalitu služeb pro cestující.
A ihned dodává příklad z tratě na Slovensku z Bratislavy do Komárna. Na této trati totiž za rok provozu vlaky RegioJet přitáhly na koleje jednou tolik cestujících ve srovnání s předchozím provozem ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko).
Zní to růžově, jako pohádka z říše snů. Pan Ondrůj ovšem zapomíná dodat jednu věc: na zvýšení kvality služeb se podílelo hlavně to, že se zkrátila cestovní doba, například z Bratislavy do Dunajské Stredy se dříve jezdilo vlakem hodinu, dnes se jezdí jen 43 minut. (1)
Tedy, na zvýšení atraktivity vlaků a větší počet cestujících na této trati nemají vliv jen nové vlaky a nabízený servis, ale i významná rekonstrukce trati.
Dle mého názoru se na úspěchu RegioJetu na Slovensku podílí více právě to, že trať byla zrekonstruovaná, nikoliv že na ni RegioJet poslal nové vlaky.
A řekněme si na rovinu: Tuto výhodu v podobě kompletní rekonstrukce však RegioJet na trati Olomouc - Krnov - Ostrava nevyužije. Jistě, na trati budou jezdit nová vozidla, ale hlavní podíl na úspěchu RegioJetu na Slovensku má rekonstrukce trati. A že to slovenský stát stálo nemalé peníze. To už pan Ondrůj zapomíná dodat a iDNES.cz to v článku taky zapomene zmínit. Odložme si tedy žluté brýle a dívejme se na situaci realisticky a nepropadejme příliš bujarému nadšení, ačkoliv rozhodnutí Ministerstva dopravy vnímám pozitivně. -mir-
Použité zdroje
(1) VALČEK, Adam. Figeľ začal otvárať železničný trh. Sme.sk [online]. 31.12.2010 [cit. 2013-03-26]. Dostupné z: http://ekonomika.sme.sk/c/5702548/figel-zacal-otvarat-zeleznicny-trh.html
Další články autora |
Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...