- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Tikal býval starostou Opatovic nad Labem. Městečkem kolem kterého prochází silnice 1/37 nejkratší spojnice dvou krajských měst. Ta byla vybudována před revolucí a tak jak to komunisté uměli s velkou slávou. Už tehdy byla připravována jako čtyřproud, nakonec pochopili bezdůvodnost zvyšovat náklady a jako dvouproudá sloužila do přelomu století. Motorizovaná veřejnost byla spokojena. Následně politici oprášili starou myšlenku na rozšíření komunikace. Přestože počet vozů tomu neodpovídal, vymyslelo se pro investici zdůvodnění. Po celé délce se lepí dvoupruh vedle toho socialistického, jen v Opatovicích to nejde. Právě na místní radnici zjistili, čí soukromé zájmy mají přednost. Pan Tikal se rozhodl pro zoufalý boj s korupcí. Kupuje pozemek v trase nové komunikace. Těch pár desítek metrů odmítá prodat a v tisku upozorňuje na mrhání finančními prostředky státu. Odpovědní funkcionáři ing. Tikala zostuzují a zamlčují skutečnosti. Trasa ukrývaná za obchvat kříží podmáčené vodní kanály a v rozpočtu se jeden kilometr vyšplhá na miliardu korun. Stávající dvoupruh bude nepotřebný. Důchodce a bývalý starosta jedná s novináři, dojíždí na soudní jednání a nakonec si vyslechne rozhodnutí o vyvlastnění pozemku. Může pokračovat výstavba komunikace, kterou občané nepotřebují. Na potřebnější obchvaty obcí tak už prostředky nezbývají. Vzhledem k neúměrným nákladům lze předpokládat, že stavba dopadne stejně jako nedaleko zprovozněná obří křižovatka. Zde Evropská unie odmítla vyplatit dotace.
Názor veřejnosti na dopravní investice se mění. Snad není daleko doba, kdy budete u nově otevřeného úseku hradubické číst nápis. Projíždíte po komunikaci, kde našel odvahu bojovat proti korupci ing. Tikal.
Další články autora |
Korekt Praha
Praha
nabízený plat:
43 000 - 45 000 Kč