Pohotovosti mohou býti rozličné

Po vzoru zdravotních pohotovostí zřejmě vznikly různé další. Na zdravotní pohotovost většinou musíte zajít. Auta jezdí jen v opravdu naléhavých případech, ohrožení života. Neviděla jsem auto zubní pohotovosti, i když bolest zubů může být hrozná. Zato jsem už potkala auta jiných pohotovostí, třeba pivní a dortové. Viděla jsem dodávku s nápisy Pomoc lidem na ulici.

Auta pohotovosti zámečnické, instalatérské, zednické,sklenářské, jsou  občas vidět. Naléhavost okamžité pomoci si dovedu představit.

Spíš jako humor a nadsázku chápu pohotovosti, které jsem už viděla:

  • Pivní (viděla jsem auto).
  • Rybářské, ale to si nejsem jistá, že bylo auto; vybavuje se mi jen nápis na něčem. Zřejmě to není tak naléhavé, aby projížděla auta pohotovostí s nákladem pomůcek (nebo ryb, aby bylo co domů přivézt). Rozesmál mě název Odkopaná selka. Jde o rybí návnadu.
  • Dortové, malé autíčko, na bílé karoserii poseté obrázky dortů. Havárie takového auta byla by asi zajímavá: krémy, hnědá hmota dortového korpusu, čokoládové hobliny, ovoce na ozdobu a v případě svatebních dortů i ženich s nevěstou by určitě tvořili vybranou společnost. Případ, kdy je nutno volat dortovou pohotovost, tj. když je situace naléhavá, si nedovedu představit.

Dovedu si ale představit další pohotovosti, o kterých jsem zatím neslyšela. Ani jsem neviděla jejich auta. Představuji si, jak jedou vysokou rychlostí, majáčky blikají, řidiči jiných aut rychle najíždějí na chodníky, protože se blíží auto pohotovosti:

  • Chlební, když má někdo velký hlad, skoro hlady umírá. Ale kdo by jezdil k chudákovi, co potřebuje chleba? Třeba ani nemá čím zaplatit.
  • Sexuální, ale tu si bohatší pánové volají jako tzv.call girls (bohatší ženy volají call boys?). Jak občas vidím různé čertíky s reklamou na zázračné léky, co pomůžou erekci, představuji si naléhavost situace, kdy auto s majáčkem zastavuje před domem. Sousedi vykukují zvědavě z oken. To asi raději ne. Takže buď plánovat předem nebo svépomoc. Jako v tolika jiných případech.
  • Nezvládnutelné děti (on/ona, nejspíš psycholog s výcvikem v bojových uměních)
  • Psychiatrická, s vyhledáváním a odchytem na ulici.
  • Pomoc v domácích hádkách,
  • Okamžitou výměnu rozbitého mobilu za stejný typ (kdysi, u našeho prvního mobilu Philips, nabízeli tuto službu do 24 hodin), ale to byl rok 1998. Síť prodejen ani naléhavost komunikace nebyla ještě tak velká. Poradenství ohledně skvrn na prádle a mastnoty na nádobí. Soudě podle TV reklam, je to problém, kterým se hospodyňky zabývají neustále. Aspoň byi oddychly a mohly myslet na něco jiného. Nebo by reklamní textaři přestali zvyšovat (slovní) naléhavost a dali y se jinou, vynalézavější cestou.
  • Pokud si koupíte rozložený nábytek, je to někdy hlavolam jak ho sestavit. I když máte návod. Nebo právě proto, že máte návod. Návod může postup popisovat nebo vykreslovat zbytečně složitě. Nebo nesedí otvory, ... Prostě ne vždycky platí Když selžou všechny pokusy, je na čase přečíst si návod.

Třeba vás napadají i jiné pohotovosti. Kde je poptávka, tam je i nabídka. Nebo kde je nabídka, tam je i poptávka? Jak kdy.

Na závěr citát z knihy o dějinách reklamy: Nedělejte nic ošklivého, někdo by si to mohl koupit.

Nebo, jak řekl Barney z The Simpsons, když stál nahý, jen s kloboukem zakrývajícím ohanbí (od slova hanba), parafrázuji: V krizových dobách se lidi dívají na ošklivé nahé lidi.

 

Autor: Pokorná Mirka | sobota 10.5.2014 10:59 | karma článku: 5,98 | přečteno: 364x
  • Další články autora

Pokorná Mirka

Asi přestanu psát blog

23.11.2017 v 12:43 | Karma: 16,70

Pokorná Mirka

Zákony profesora Parkinsona platí,

21.11.2017 v 15:19 | Karma: 18,69