- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dělat účet bez hostinského, či smát se první, se prostě nevyplácí. Realita potvrdila pravdivost lidových přísloví. Ano, cesta byla dlouhá, zdálo se, že nekonečná, ale nuda? Ta v tomhle příběhu nehrála. Její místo převzal adrenalin. Co se tedy dnes, respektive v pátek na D1 událo? Psáno telegraficky, bodově.
12:30h: odjezd (půlhodinové zpoždění je v toleranci). Plánovaný příjezd do Ostravy je dle dávno neaktualizované navigace v 16:00h. Pokud přičtu čúrací pauzu (30 minut) a splní se předpoklad pusté dálnice, je tento odhad splnitelný.
12:35h: přijíždím na přivaděč D8 (magistrála). Jen co se rozjedu (80 km/h), tak brzdím … a stojím. Důvodem je ťukec 3 uspěchaných v levém pruhu. Po půlhodině opouštím hlavní město. Dálnice dnes rozhodně pustá není, kamiónů jak před covidem, ale stovkou se jet dá. Za odbočkou na Benešov se rychlost ustálila na 125 – 135 km. Slunce by nemuselo tak žhnout, pomyslím si. Přání je mi vzápětí splněno – ovšem slejvák, kdy stěrače nestíhaj, fakt nemusím (rychlost do stovky).
14:30h (odhad): sjíždím z D1 do V. Meziříčí. Poslední den si přece zasloužíme oběd v restauraci… Špatný nápad. Přes město 20, možná 30 minutová (prostě nekonečná) kolona. Důvod? Snad kombinace odpolední špičky, semaforů, kruháčů a přechodů pro chodce ... a rozkopané silnice. Místo oběda tak jenom párek v rohlíku u pumpy a rychle zpět na dálnici. Po 10 minutách svižné jízdy (140 km) v akci brzdy … před námi, kam oko dohlédne, kolona! Způsobena zůžením levého pruhu a snížením rychlosti na 80 km + nehodou na 169. kilometru. Světa znalí opouštějí dálnici průjezdem pravé krajnice – co já? Šup za nimi, šup z dálnice!
Jenže už po kilometru je jasné, že přes O. Bítyšku dnes cesta nevede – až k obzoru stojí kolona. Všichni, jako jeden muž, otáčíme své miláčky a míříme na opačnou stranu. Kam, to netuším. Co vím jistě, jízda po silnici 4. třídy (kde se těžko míjejí i osobní auta) je pro mne na hranici rizika. 6 km stačí. Vracím se zpět na dálnici, kterou osobní auta stále opouštějí. Kamiony ukázněně stojí. Naštěstí se levý pruh pomalu rozjíždí. Pitomý však je, že v přejetí do něj mi brání vozová hradba zaparkovaných kamionů. Hele mezera! Jenže ted stojím kolmo na směr jízdy a prožívám pocity hráče ruské rulety. Kamioňák usnul, ten mi nepomůže… Vyšlo to, vítězství je to však Pyrhovo – už stojí i levý pruh.
Po půlhodině: motorest 9 křížů, konec zůžení – jedeme. Jak douho? To vím přesně: za exitem na Kývalku, tuším 190 km, dojíždíme pomalu jedoucí a často stojící ...tradiční, brněnskou kolonu! Situace se stabilizuje za Rohlenkou (210 km). Provoz se minimalizuje za Vyškovem (exit 229), kde 90 % aut odbočuje na Olomouc. Jsem mezi 10 % a konečně mám možnost nedodržovat povolenou rychlost. Byla má volba správná? Těžko říct, Přerov je sice ucpaný (ztrácím 10 minut), ale zase jsem si projel novou estakádu.
17:05h: konečně na novém úseku D1. 20 kilometrů jsem tu jen já a tsunami deště! V Lipníku už zase slunce pálí. Pět hodin za volantem je ubíjejících. Kašlu na rychlost, uháním 160, v hlavě mám jedinou myšlenku. Není originální, ale stále platí: „ET, go home!“ I já už chci být doma! Napojením D35 (80 % odbočujících ve Vyškově, když 10 % skončilo v Olomouci) provoz zhoustl, ale naštěstí tu jsou 3 pruhy. Brzdí mě až klimkovický tunel – mají tam kamery, risk tu není zisk. Do prvního cíle zbývá jen 8 minut! ... A jsme tu. Dcera se loučí a přede mnou je posledních 20 minut jízdy a kilometrů. Celková bilance: 400 km za 6 hodin – průměrná cestovní rychlost = necelých 70 km / hod!
Další články autora |
Už jste slyšeli o nové pokračovací mléčné výživě BEBA SUPREMEpro 2 určené dětem od ukončeného 6. měsíce? Nyní můžete tuto nejdokonalejší recepturu...