- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V manažerských prezentacích často chybí informace, které mají zásadní vliv na chod podnikání. Například vliv klimatických změn; chtěli byste raději pojišťovnu působící v záplavové oblasti nebo tu, které nebezpečí záplav spíše nehrozí? Údaje o zaměstnancích; koupíte spíše firmu, ve které pracují pouze absolventi Harvardu anebo vítězové matematických olympiád? Pojďme tyto údaje standardizovat a udělat z nich indexy připomínající inflaci, HDP, atd., napadlo Michaela Bloomberga (článek ve Financial Times „Give investors access to all the information they need“).
Pan Bloomberg, bývalý starosta New Yorku, zbohatnul na prodávání dat (správně, informační terminál Bloomberg). O zištnosti jeho návrhu nepochybuje ani kolonie makaků červenolících, jinak poměrně apatická k dění na Wall Street. Problémem je, že se tyto údaje špatně kvantifikují. Poctivý manažer k nim referuje i nyní, krásnou ukázkou jsou dopisy Warrena Buffeta akcionářům Berkshire Hathaway, ale nesnaží se je vyjádřit v dolarech, procentech či bodech.
Smím-li navrhnout jednu položku, která by se kvantifikovat dala, a na Bloombergu ji nenajdete, pak volím „index fluktuace manažerů“. Indexovaný počet let strávených ve firmě na třech úrovních managementu (A, B, C). Mám rád firmy s kontinuitou vedení a tento údaj by mi ušetřil pročítání medailonků vrcholných manažerů, neřkuli těch nižších, o kterých se nedá dozvědět téměř nic.
Další články autora |