- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V první polovině příštího roku by měl vzniknout zákon určující podmínky, za kterých mohou být zablokované konspirační stránky na internetu. V první polovině příštího roku by měl vzniknout zákon určující podmínky, za kterých mohou být zablokované konspirační stránky na internetu.Zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/denik-n-vlada-ma-plan-pro-boj-s-dezinformacemi-chce-stihat-siritele/2303625
ČTK už se s tím neser* :D ... "konspirační stránky".
Experti doporučují rovněž podporovat 50 miliony korun ročně neziskové organizace, které se zabývají bojem s dezinformacemi. Sto milionů korun ročně by pak měla dostávat nezávislá média, která v boji s fake news pomohou. "Považuji pomoc profesionálním zpravodajským a nezávislým médiím v této oblasti za velmi důležitou. Navíc poslední rána pro média byla novelizace autorského zákona, kdy tito vydavatelé přišli o peníze od Googlu," řekl Deníku N Klíma. Stát by měl zaměstnat i více odborníků na dezinformace.
150 milionů Kč od státu tunel kámošům? Dají to těm pravdoucím, o pravdě v pravdě mluvícím. Různá hodná NGO a hodná média by měla dostat celkem pakec peněz.
---
Souběžně je tu stále gigantický slon v místnosti zvaný marketing/PR/reklama .
Ten je postavený kompletně na manipulaci. To je základní princip marketingové komunikace - s lidmi manipulovat.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida
Maslowova pyramida lidských potřeb je klasická základní znalost marketingové manipulace. Marketing lze asi směle nazvat aplikovanou psychologií.
Imho pokud si někdo myslí, že stát nás může ochránit před propagandou, ať se někdy při pohledu na reklamu zamyslí, jestli tohle mu připadá jako seriozní zdroj informací.
Obzvlášť některé reklamy, kde nám třeba nějaký doktor (v bílém obleku) vykládá, která značka zubní pasty je nejlepší. Nebo oblíbené soutěže v praní prádla.
Většina lidí tak nějak chápe, že reklamy jsou čistá propaganda, a snaží se věřit, že "na něj nepůsobí".
Che. A proč myslíte, že všichni utrácí tolik peněz na reklamy? Protože skoro na nikoho nepůsobí? :-)
Spíš nás ovlivňuje víc , než jsme si ochotni připustit.
Manipulace reklamJeden čas (asi tak 5-8 let) jsem úplně přestal sledovat televizi. Neměl jsem ji doma. Nesledoval jsem ani média... občas zahlídl nějaké titulky u lidí v MHD, když měly otevřené noviny. Ty zahlédnuté titulky mě jen utvrdily v pocitu, jak je dobře, že to nesleduju. Kdykoliv jsem ale někde zahlídl zapnutou televizi - třeba na návštěvě - rychle mě pohltila úzkost. Zejména během reklam. Bylo mi fyzicky nevolno. Jakobych nemohl dýchat. Až tak intenzivně reklamy působily, když jsem si na ně odvykl. Jako frontální útok na moje emoce, vnímání. Kdo tolik fandí těm snahám o cenzuru, ať si zkusí na chvíli tu televizi vypnout. Nebo internet. |
Až stát zakáže reklamy a marketing jako takový, pak mu budu věřit, že chce bojovat s manipulacemi.
Vzpomínáte na toho řidiče autobusu, který na billboard přimaloval tykadla, a šel sedět raději do vězení, než platit pokutu? Protestně: protože se cítil v právu.
Pokud se nepletu, šlo o nějaký předvolební billboard. Tyhle tzv. billboardy jsme nuceni vidět, i pokud přímo ani nemáme televizi nebo internet, stejně je svět plný reklam praktickém na každém kroku.
Přimaloval tam tykadla. Dalo by se uvažovat o svobodě slova, ale soudce to považoval za ničení majetku.
Protože reklama je posvátná. Reklamy jsou hodnotou evropské civilizace současné.
Proto tento pán musel jít do vězení, protože znehodnotil posvátný obraz.
Posvátné reklamy - poškození se trestá
Dezinformace "BUDE LÍP!" nebo "SPOLU TO ZVLÁDNEME!" také ovlivňovala volby... nejen proruské vysílačky. Jo ale tohle legální cestou, viďte. :)
Jsou posvátné. Ale ne proto, že ničil majetek ..ale poškodil tu politickou stranu, která si tam vyvěsila svý xichty nám všem na očích s nějakými slogany, proč jen oni mají pravdu, a jsou cesta.
Asi "poškodil majetek", ale ono to naráží na tohle opomíjené téma reklamy a její manipulace. Někdy i nebezpečně na dálnicích nebo silnicích, kde už byly alespoň snahy to zákonem regulovat. Všudypřitomné billboardy, které tak vstupují do lidského vědomí, kdy člověk často nemá na výběr.
Ale protože má zadavatel dost peněz, tak má tuto moc.
Existují už řadu let i skupiny lidí, které se aktivně snaží reklamy sabotovat (tzv. culture jamming). Ne pro náhlý popud okamžiku, ale už jako cílenou snahu různě billboardy nějak legračně zesměšnit. A zdrhnout než přijde policie. Protože reklamy vnímají jako nevyžádaný vpád do naší mysli. Jde nekoukat na televizi, ale na ulicích je stejně člověk vidí.
Vidí Slunce, stromy, reklamy, skály...
Někdo tedy namítne: "Vždyť ano, žijeme v kapitalismu, takže to je posvátné takové sáhnutí na majetek/peníze."
Jo... ale co bylo posvátného na tom, když teď stát opět přikázal zabít necelý milion slepic?
Kde byl ten zájem o finanční situaci majitelů těch chovů? Nebo během COVIDu?
Velkochov na Tachovsku musí usmrtit 750 000 slepic. To je 15 % všech nosnic v ČeskuZdroj: https://echo24.cz/a/HUpwu/zpravy-domaci
Kde byl zájem o majetek, když 2017 přikázali úřednici zabít celoživotní chov holubů jistému seniorovi. Holuby, co choval od svých 14 let.
Holuby chová celý život, teď o ně bezdůvodně za pár minut přišel Zdroj: https://brno.rozhlas.cz/holuby-chova-cely-zivot-ted-o-ne-bezduvodne-za-par-minut-prisel-6461358
A teď v prosinci nám novináři oznamují, že zakáz volného chovu se bude týkat slepic ale ne holubů nebo pštrosů - mají prý výjimku. Klasika. Pravda se mění za běhu. Tak co se změnilo? Už najednou holubi nepřenáší ptačí chřipku?
Kdo tu šíří dezinformace a kdo ví vlastně, co je pravda? Vypadá to, že i kolikrát každou chvíli něco jiného.
Eviděntně se aplikuje metoda dvojího metru. Jednou je majetek posvátný (protože jsou to reklamy), jindy klidně pustí plyn (jakože doslova) do hal se slepicemi.. V jedné hale za druhou. Kdyby to nebyly zvířata, tak to můžeme regulerně nazvat genocidou ve stylu 2. světové války. Masová vražda. Posvátné... pche.
Jestli někdo z někoho dělá debily a má poselství cílené na nejmenšího společného jmenovatele, pak ukázkovou nezastíranou manipulací jsou reklamy. A veškerý jiný marketing včetně i osoby mluvčích.
Jsou takové hamburgery v McDonaldu opravdu dobré jídlo, jak tam tvrdí?
Docela zvláštní, když se tak nad tím zamyslím, že v tomhle kontextu nejsou předvolební kampaně ze zákona ilegální? Když jsme přece proti manipulacím, soudruzi, ne?
A když neplní asi svůj volební program, pak kde můžeme politiky reklamovat?
Ještě kolikrát na člověka pošlou lidi s obuškama a pepřákem, když si chce někde veřejně stěžovat.
Ale po "konspiračních" stránkách teď jdou jako psi na hárající fenu.
Prý to není omezování slova, ale zabránit tomu, aby se lidi nechali manipulovat.
V kontextu existence reklam takové tvrzení vyznívá hloupě. Jemně řečeno.
Ostatně kniha E. Bernayse, duchovního otce marketingu (PR - public relations), vnuka S. Freuda, se jmenuje "Propaganda".
Jeho nejznámější počin bylo, když skrze reklamu cílenou na ženy, naučil ženy kouřit. Protože si uvědomoval, že na ženu může zapůsobit skrze módu, navrhl dlouhé tenké cigarety. Kouřené ideálně z takových těch dlouhých kouřítek pro umocnění délky.
Dále svoji kampaň spojil s tehdy hodně bujícími hlasy po emancipaci žen s tvrzením, že kouřením těchto cigaret, budou mít ženy tu svou svobodu.
Ale tohle manipulace údajně není. :-)
Přitom jasně prokazatelné manipulativní lživé až na půdu. S reálnými dopady na celou společnost kvůli škodlivosti kouření.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Edward_L._Bernays
V roce 1933 pomohl prezidentu Franklinu D. Rooseveltovi s veřejným vnímáním jeho rozsáhlého programu New Deal.
Dokonce ČR a celé EU ze pozice státu si nechávají platit reklamy. Na tentokrát Green New Deal. Nebo na Lisabonskou dohodu, COVID, vakcíny.
Něco, co víme, že je od základu vždy z principu propaganda.
Komu z těch, kteří tak poučeně říkají, že potřebujeme cenzuru, aby se mazaly ty "zlé dezinformace", vadí stejným způsobem reklamy? Ať už státní nebo privátní.
Neskutečné pokrytectví anebo tím říkají každým takovým výrokem, že reklamy podle nich manipulace nejsou.
A stát z našich peněz financuje tyto reklamy.
Všichni ti "experti na dezinformace" si nevšimli, jak nepokrytě s lidskými emocemi manipulují reklamy? Ať už je ten produkt prací prášek nebo politik?
Asi všimli, ale v jejich pohledu je to zřejmě ta hodná/přijatelná manipulace. Tedy nejsou proti manipulacím jako takovým. Tak má náš stát i reklamy na Ukrajinu. Protože to je ta hodná manipulace.
Je to pokrytectví. A schovávat se za cenzuru a policii je totalita. Alternativní pravdy už existovaly za komunismu, kdy si stát chtěl regulovat, co se může psát nebo říkat veřejně.
Na závěr bych vlastně ještě mohl přihodit jeden z oblibených citátů od zmíněného Edwarda Bernayse. Myslím, že ještě víc podtrhne můj point, že reklamy/marketing nejsou nutně jen nějaká analogie, ale něco hodně podstatného, co se neřeší vůbec. Jsou nějaké regulace, ale převážně si mohou reklamy dělat skoro, co chtějí.. včetně používání dětských herců.
„manipulacehttps://cs.wikipedia.org/wiki/Edward_L._Bernays#D%C3%ADlo
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!