Pohřeb pražské dopravy

Naše politická scéna je plná profesionálních politiků - lidí, kteří funkcionaří od útlého mládí a nikdy nic jiného nedělali. Tito lidé obsazují veřejné funkce za každou cenu a jsou lační řídit cokoliv.

   Tak se stalo, že pražskou dopravu řídí člověk, který v minulém volebním období řídil pohřebnictví. Asi je potřeba pražskou dopravu pohřbít.

   Jako správný politik zahájil populistickým snižováním ceny roční jízdenky. Proč třeba utrácet peníze za pořádné opravy mostů, však ještě jedno volební období vydrží. Nové tramvajové tratě taky nepotřebujeme, lidi si dojedou autem. A že lidé nemají večer kde svoje auto zaparkovat? Uděláme modré zóny, aby lidi nejezdili autem do práce. A že parkovací zóny uvolňují ulice ve dne a rezidentům chybí místa v noci? Ať rezidenti nevysedávají tak dlouho v práci, když přijedou domů dřív, určitě nějaké místo najdou. Nebo ať auto nevlastní a půjčují si ho z půjčovny.

   Lidi se mačkají v přeplněných tramvajích a děsí se toho, až tramvaj spadne i s mostem do Vltavy. Pravda, mačkají se za o něco málo peněz méně, než dříve. Koupily se sice nové tramvaje za 18 miliard, ale protože je není kam dát, musí se ty starší, které jsou plně provozuschopné a jejichž provozní náklady tvoří zlomek nákladů tramvají nových, odvézt na Ukrajinu nebo do Bulharska a lidé se mačkají dál.

   Ne, mosty pořádně opravovat nebudeme a kapacitu tramvajových linek posilovat také ne. Teď je nejdůležitější do voleb uzavřít se strategickým partnerem smlouvu o výstavbě a provozu metra D a zavázat daňové poplatníky k tomu, aby za to zaplatili 60 miliard. Praha má vynikající zkušenosti se strategickými partnery zejména z vodárenství a likvidace odpadů. Smlouva se strategickým partnerem musí být nevypověditelná, ale v tom může mladému radnímu poradit jeho stranický kolega a učitel, který uzavřel před volbami v roce 1996 podobně nevypověditelnou smlouvu na dodávku drahých, poruchových a těžkých tramvají.

   Myslíte, že se Libeňský most zřítí dřív, než budou volby?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Štěpán | pondělí 4.12.2017 9:00 | karma článku: 38,83 | přečteno: 3534x