- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
by mě zajímala "reálnost" čehokoliv z grafenu...myslím tím existence mimo vědecké články a žádostí o granty...
Grafenové ultrakapacitory lze dnes poměrně snadno zakoupit. Mezi přední světové výrobce patří MAXWELL, v ČR pak freeENERGY4U.
Což si vzít příklad z přírody. Patříme ke špičce v nanotechnologiích. Jsem přesvědčen, že jednou bude karosérie auta vyrobena pomocí nanotechnologie z materiálů, které umožní vyrábět elektrickou energii třením karoserie a vzduchu, možná současně bude vyrábět elektrickou energii působením světla a také mrazu.
Kdož ví.
A jak to prováděl Tesla? Někde jsem se dočetl, že měl údajně elektromobil, který byl napájen ze vzduch?! Je to pravda?
1 Wp v panelu dnes stojí asi 0,4 EUR, 1kWp tak vyjde na 400 EUR, vyrobí ročně 1000 kWh, tj. na 18 haléřů za kWh se dostanu asi za 40 let životnosti a to nemám v ceně střídače, akumulátory, kabely, revize,opravy atd. Skutečně rád bych FVE za 0,18 Kč/kWh viděl , jednu mám doma a tam mi to při životnosti 20 let vyjde asi na 1,5 Kč/kWh. Je to sice polovina oproti ČEZ, ale 0,18 Kč/kWh ani omylem. To budou případy velkých zdrojů s převážně jasným počasím, v ČR sotva.
Omlouvám se, v článku je překlep. Správný údaj je 0,81,- Kč. Opravím.
vždycky jsem poslal dotaz, jestli v mrazech je efektivní vytápět auto z aku, vždycky mě napsali : na to má majitel v garáži druhé auto
Ano, máte pravdu, vytápění (vůbec zimní období) je u elektromobilů další z velkých problémů. Děkuji za připomínku, pokusím se tomu věnovat v dalším blogu.