- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mají prý na ní nárok. Nejezdí po veřejných komunikacích, tudíž by neměli platit část daně, směřující právě na opravu a údržbu těchto komunikací. Zdá se to být celkem logické. Až na to, že onu zelenou naftu využívají pouze zemědělci v rostlinné výrobě. Například ti, kteří pěstují na nekonečných lánech dotovanou řepku.
Proč by ale měli mít zelenou naftu jen zemědělci? Stejný nárok na nižší daň by měli vznést i lesáci. Pracují v lese, technika se povětšinou pohybuje pouze po účelových komunikacích. A nafta by se stále mohla označovat jako zelená. Les je rozhodně zelenější než žlutá řepka.
Slevu na dani by mohli mít i stavbaři. Stavební technika na cestu nevyjede jak je rok dlouhý. A když vyjede, tak právě za účelem opravy dotčené cesty. Za opravu cesty by tedy mohl být ještě další bonus. Stavební stroje cesty neničí, ale naopak je udržují a opravují. Jen nafta by už asi nebyla zelená… Ale třeba šedá…
A nezapomeňme na těžební průmysl. Obrovské kolosy pohybující se na výsypkách i v povrchových lomech se na veřejnou komunikaci opravdu nedostanou. Tady by to mohla být nafta černá. Nebo hnědá?
Nechci ani domýšlet, kdo vše by ještě zvýhodněnou naftu požadoval… A jakou by měla barvu.
Do práce jsem nakonec dorazil, i když se zpožděním. O to usilovněji jsem musel pracovat, abych dohnal, co jsem zameškal. Vždyť na mé daně čekají další! A nejenom zemědělci!
Další články autora |
Papírenská, Praha 6 - Bubeneč
9 086 Kč/měsíc