Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Příčinou toho všeho jsou zelení neomarxističtí debilové, kteří v Evropě vyrostli jako houby po dešti. Je potřeba se jim postavit, jako se naši předkové postavili Turkům nebo Hitlerovi.

0 0
možnosti
SB

Zaměřím se na odpověď na jednu z mnoha věcí, kterou píšete:

"Po roce 1948 Západ také přijímal naše emigranty, tak teď to můžeme vracet."

Má reakce:

Trvám na tom, že v této souvislosti nemáme co vracet.

a) Těch, kteří tehdy odešli, se netýká to, zda je přijímá nějaká Česká republika, s kterou se oni rozešli. Měli na odchod právo, já jim to ani trochu nevyčítám, ale tím, že odešli, se jich už život tady netýká.

b) Těch, kteří tehdy neodešli, se zase netýká nějaká povinnost někomu něco vracet. Prostě oni neodešli, od nikoho pomoc nedostali, takže nemají nějaký morální závazek v tomto směru.

Znal jste Ludvíka Pospíšila? Asi ne. Znal jste jeho jmenovce Ludvíka Spejchala? Také asi ne. V tehdejším Československu žilo mezi čtrnácti a patnácti miliony lidí, takže pravděpodobnost, že byste znal tyto dva pány, je maličká.

Já jsem se s nimi pouze zdravil, ale nikdy jsem nemluvil ani s jedním, ani s druhým. Jeden byl z malého středočeského městečka, kde jsem žil s rodiči, druhý byl z malé vesnice, kam jsem jezdil za babičkou a dědečkem.

Proč by tedy mně, který se s nimi jenom zdravil, nebo dokonce Vám, který je ani neznal, měl vzniknout nějaký závazek za to, že ti dva utekli a že jim cizí země pomohly? Chtěli utéci, tak utekli. Jiné země jim byly ochotny pomoci, tak jim pomohly. Je to mezi jimi dvěma a těmi druhými zeměmi. Ale proč bych kvůli tomu měl cítit nějaký závazek já, jehož se to vůbec netýkalo?

5 0
možnosti
  • Počet článků 237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 412x
Michal Jupp Konečný Narodil se na úpatí Nuselského mostu, když tam ještě nestál. * Do Prahy se vrátil za účelem vysokoškolských studií, ale to už měl zkušenosti s jazzem a rock’n’rollem. * Ale věnoval se divadlu, pro které psal hry a písničky. * Nakonec založil se svou ženou Hankou folkovou kapelu. * Aby měla kde hrát, začal organizovat koncerty v Malostranské besedě. * Z Malostranské besedy se stala Mekka všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * Po deseti letech ho z Besedy vyhodili, protože tam uváděl režimu nepohodlné písničkáře. * Stal se šéfem břevnovského Klubu na Petynce. * Na dalších deset let se Petynka stala Mekkou všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * V sedmdesátých a osmdesátých letech byl dramaturgem Porty, která se v té době z malých sálků vypracovala až na třicetitisícový Lochotín v Plzni. * Byl lídrem Folk a Country Klubu, který po třicet let pořádal v Praze koncerty v Lucerně a dalších velkých sálech. * Byl dramaturgem Českokrumlovského folkového festivalu, Svojšického slunovratu, Svojšického letorostu, Banjo Jamboree, Country rumpálu a dalších festivalů. * Psal do Mladého světa, Mladé fronty a dalších medií o hudbě. * Ve vydavatelství Panton připravil řadě dnes velmi slavných kapel jejich první alba. * Po Listopadu 89 se stal šéfredaktorem časopisu FOLK & COUNTRY, který vycházel 21 let. * Připravil devadesát televizních pořadů Folková setkání. * Je dramaturgem festivalů Zahrada a Folková růže. * Zatím mu vyšlo pět knih, jednak o hudbě a jednak humorných. * Má dceru a syna, čímž si zajistil šest vnoučat. * Jeho životní krédo: Vstoupíš-li do vozovky, nečum po ženskejch.