Epizoda #9: Logr a benzin

"Každý tady chce být ta - individualita," Logr přemýšlí nahlas, "a chce se vyjádřit vlastním designem. Otiskne se do svého oblečení. Nebo i motorky. Lze pak podle stroje odhadnout majitele?" Logr se vypravil na sraz motorkářů.  

Bílá barva, andělská křídla, zakroucená biskupská berla a německý válečný kříž odkazující na členství v Hitlerjugend.

.

Jasný! Z Reichu dorazil emeritní papež Ratzinger.

.

.

.

A tady chudák, co ho nevzali do armády. Komplex léčí maskáčema a drsnejma nálepkama: NAUČILI MĚ NENÁVIDĚT, NA BÍLÝCH MOTORKÁCH ZÁLEŽÍ, SS, PODPORUJ MÍSTNÍ HELL'S ANGELS.

.

.

To je on:

.

.

.

Majitel této motorky zase nemá moc štěstí u žen. 

.

.

Jeho fotku se Logrovi pořídit nepodařilo.

.

.

.

.

.

Vpravo 'normal', vlevo 'fat boy'.

.

.

.

.

To je on, Fat Boy:

.

.

.

.

Hrany, kvádry, trojúhelníky! Tento kubistický motocykl pro sebe navrhl a postavil...

.

.

.

...Pablo P.:

.

.

.

.

A tady zábava pro většinovou společnost končí. Dál půjdou pouze fajnšmekři, co jim voňavka smrdí a benzin voní. Anebo ti, co mají rádi překvapení nakonec.

Tento výřez v sedle má dvě výhody. Pro doplnění oleje se nemusí sundavat sedlo. A pak, že to v létě díky luftu příjemně chladí. V zimě ovšem mrazí.

 

Jé, tady chybí vidlice! A jak se teda řídí?

Prý to funguje pomocí těchto osmi (!) kloubů. Logr nicméně pochybuje. 

 

Chlazení bubnové brzdy:

 

V Británii vymysleli spojení výfuků pomocí pružin:

 

Staré Triumphy: brzda vlevo, řazení bude tím pádem napravo:

 

Kdyby někdo Logrovi nevěřil, tak další Triumph zprava:

 

Ukazatel hladiny paliva v nádrži:

 

Kdo Logrovi vysvětlí, co je tohle? Že by štelování tuhosti řízení?

 

Moc hezká... boty:

 

Spojka. Loužička.

 

Až tady končí ty výfuky:

 

Na první pohled pohodlí pro spolujezdce. Na druhý kostitřas - zadní kolo není odpružené.

 

Tato motorka sice tlumič zadního kola má, ale zato v místě, kde je obvykle řidičova noha:

 

Nakonec si Logr řekl, že zvolí pět nejkrásnějších strojů.

5. Nově udělaný Indian, ala cafe racer:

 

4. Zachovalý skútr s patinou. 

 

 3. Ošklivák, který možná vyhrával. Pokud se Logr neplete, tak tento stroj jezdíval závody do ultra strmých svahů, kde šlo hlavně o to, aby se vyjelo až nahoru. Dost často se motorky převracely na záda. Proto se prodlužovala zadní vidlice, aby byl motor co nejdál od zadního kola. A těžiště se tlačilo dolu tím, že řidič na motorce ležel. 

Takhle nějak to vypadalo:

 

.

2. Předělaná plochodrážní. Má sice jenom jednu rychlost, ale je to esence motorky: kola a motor.

 

1. Logr už byl na cestě domu, když koutkem oka zaznamenal spanilé tvary. Tak unikátní. Stála tam odstrčená, jakoby jí ostatní mezi sebe nechtěly vzít. Logrovi zvlhly oči, zjihlo srdce. Vyrobená ve stejný rok jako Logr. Nejpřekrásnější motorka Ameriky!

      f

      a

      n

      f

      á

      r

      y

      !

      !

      !

      !

      !

      !

      !

      !

 

 

Autor: Michal Kočí | neděle 20.11.2016 12:11 | karma článku: 16,90 | přečteno: 425x
  • Další články autora

Michal Kočí

Epizoda #17: Vysávaje koberec

24.2.2018 v 11:14 | Karma: 11,44