Spolucestující z Florence Řeky podporovat nebude

Dnes je to přesně 7 dní do odletu. Už jen týden mě dělí od cesty do Řecka. Je pěkné neodpočítávat měsíce, ani týdny, ale dny. Obzvláště pěkné je porovnání předpovědi počasí Česká republika - Samos. Člověku hned rozmrzne úsměv na rtech.

Kapitáni výletních lodí se nikdy nemračíMichaela Žítková

Včerejšek jsme strávila loučením se s kolegy, rozdáváním našich katalogů a rad, kam se vydat, za kolik, s kým, kdy a proč. Předešlé roky jsem odpovídala na otázky ohledně přírodních a kulturních krás na řeckých ostrovech, letos je v centru pozornosti otázka “Jestli vůbec jet do Řecka?”. Otázku zodpovídají v mnoha rozhovorech a článcích odborníci z oblasti cestovního ruchu, já  myslím, že by si ji měl rozluštit každý sám pro sebe.

Ti, kteří jsou z cestovního ruchu živi, své zákazníky uklidňují a do Řecka je posílají. Přestože novináři a obchodníci umí lhát, myslím, že v případě uklidňování nejsou vedle. Soudím tak podle minulých let, které jsem na řeckých ostrovech strávila. O demonstracích v Athénách jsme se dozvídali ze zpravodajství nebo z amatérských videozáznamů uložených na youtube. V turistických oblastech vše probíhalo beze změny. Uklízení pokojů, animační programy, all inclusive, diskotéky, bary, taverny, supermarkety, svátky, slavnosti. Přestože Řekové z našeho středoevropského pohledu podnikají spoustu nelogických věcí, Řekové, jejichž existence závisí na přísunu peněz z turismu, logicky nepodnikají nic, co by jim mohlo  turisty odradit.

A proč se zmiňuji o tak často skloňované otázce? Ve stotřicettrojce u Florence jsem včera vyposlechla dialog dvou spolucestujících. “My chtěly jet s kámoškou do Řecka, ale radši na to kašlem a pojedem někam jinam,” řekla mladá slečna směrem ke kamarádovi. “Jojo, já bych tam taky nejel, ještě je podporovat,” odpověděl a já v jeho hlase cítila trochu despektu. Vzpomněla jsem si na dobu, kdy jsem s rodiči poprvé vyrazila do Řecka a kdy u Čechů tato země zažívala velký boom. V tu dobu se všichni vraceli s úsměvem na rtech a glorifikovali řeckou mentalitu, pohodu a pohostinnost, dnes to vše dokážeme kritizovat a házet všechny do jednoho povalečského pytle.

Asi jsem se nevyhnula tomu, abych si nepřihřála polívčičku, tomu se jako milovnice všeho řeckého nevyhnu. Nesnažím se o žádnou persvazi, předávám své zážitky z předchozích let a je na každém, jaký názor si utvoří a jak se rozhodne. Netřeba poslouchat katastrofické scénáře spolucestujících, je třeba poslouchat jen svoje srdce a svůj úsudek založený na zkušenostech a znalosti sebe sama :)

Autor: Michaela Žítková | čtvrtek 17.5.2012 10:48 | karma článku: 18,89 | přečteno: 1629x

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

12.9.2012 v 16:30 | Karma: 8,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Cestování

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

5.9.2012 v 17:30 | Karma: 12,96 | Přečteno: 997x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island