IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 3.část

Další část povídání o nezapomenutelné jízdě po ostrově Ikaria. V tomto díle projíždíme z centrální části ostrova na jih, zastavujeme u "kláštera zázraků" Munte, kamenné kaple Theoktistis, kde čekáme na řeckou kávu a na jihu ostrova okusíme slavné termální, radioaktivní prameny Thermes.

Aristotelis vypráví Dimitrisovi legendu o slavné ikoněMichaela Žítková

Aristotelis je starý děda, který se stará o budovu překrásného kláštera Munte v centrální části ostrova. Se zájmem nám hned poté, co jsme vešli do dvora, začal vyprávět historii kláštera a popisoval nám zázraky, které se na tomto místě udály. Měla je na svědomí ikonka Panny Marie umístěná v malinkém kostelíku. Byla vyrobena v osmém století a dodnes je možné spatřit na ztrouchnivělém dřevě její tvář.

Sám Dimitris hltal historky o zázracích, které ještě neznal, přestože právě v tomto kostele byl pokřtěn. Dodnes sem jezdívá vychutnat si chvíle klidu a meditace. Není divu, klášter Munte naleznete pouze podle kamenného symbolu u prašné horské cesty a sejdete-li po schůdkách na nádvoří skryté po platany, rozhostí se ve vás naprostý klid.

Dalším poutním místem, které jsme nevynechali, byl kostelík s kapličkou Theoktistis. Na Ikarii naleznete spoustu podobných kapliček, které vytvořila sama příroda z rozlehlých placatých kamenů, které jsou pro Ikarii tolik typické. Pod kapličkou, která připomíná trochu tvar houby, jsme našli maličké kafeneío. “Dáme si řeckou kávu?” zeptal se mě Dimitris a moje odpověď byla jasná. Posadili jsme se na lavičku obklopenou jasmínem a čekali na číšnici. “Počkejte, jenom jim dopovím tu historku a přijdu,” otočila hlavu směrem k nám a já nevěřila vlastním uším. Čekali jsme dvacet minut než slečna přišla a začala se zajímat, co bychom si rádi objednali. Na tomto ostrově prostě neexistuje spěch, nadřazenost a nervozita. Napadlo mě, že kdybychom pospíchali, určitě bychom nestihli během jednoho dne objevit tolik míst.

Hned ráno mě totiž mí ikarijští přátelé přesvědčovali, že návštěvu slavných léčivých pramenů Thermes v žádném případě nemůžeme stihnout. Ale protože jsme ten den nepospíchali, léčivý pramen jsme viděli. Byl to bod, který jsem si za každou cenu chtěla splnit. Thermes se nachází asi dva kilometry za hlavním přístavem Agios Kyrikos, za úcelem lázeňských procedur zde byly vybudovány lázně, kam míří zejména ti, které trápí kožní, gynekologické problémy nebo potíže s oběhovým systémem a revmatismem. Malé lázně tu existovaly již ve čtvrtém století před Kristem!

Dnes se vstupné do lázní pohybuje kolem pěti eur. Voda je slaná, má teplotu kolem 50° C a obsahuje také radon. Radioaktivita vody se mění podle toho, do jaké míry se promíchá s mořskou vodou.

My jsme se té komerčnější části lázní vyhnuli a zamířili k pramenu, který vařící vyvěrá přímo na břehu moře a nedaleko od pramenu se mísí se studenou vodou mořskou. Vytváří tak skvělou vlažnou koupel, která sice trochu smrdí, ale vyléčí téměř všechny neduhy.

Autor: Michaela Žítková | středa 12.9.2012 16:30 | karma článku: 8,53 | přečteno: 830x

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 2.část

Během jednoho krátkého dne jsem zažila několikrát své "poprvé". Poprvé jsem viděla břehy Egejských ostrovů z trajektu, poprvé jsem se cítila jako fiflena, poprvé mi bylo jedno, kolik je hodin a co mám na sobě. Poprvé jsem totiž navštívila ostrov Ikaria.

6.9.2012 v 18:29 | Karma: 10,02 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

IKARIA: ostrov, který pohladí každou duši 1. část

5.9.2012 v 17:30 | Karma: 12,96 | Přečteno: 997x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Dokázala jsem nemožné a lovila se samoskými rybáři

“Slíbí-li něco Řek, nedávejte velkou šanci tomu, že to splní,” píše se v naší informační knize. Zažívala jsem to na vlastní kůži celých pět let během nichž jsem žadonila, aby mě kdokoli vzal rybařit na moře. Ale před pár dny mi zazvonil telefon. Řidič Christos volal, že bývalý řidič Christos jede rybařit a čeká na mě v přístavu. Přestože jsem měla v nohách více než dvacetikilometrovou túru samoskými horami ke klášteru Vronda, neváhala jsem a zamířila do přístavu v mém současném domovišti, městečku Agios Konstantinos.

6.7.2012 v 7:15 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Cestování

Konec blahobytu, Athéňané škudlí

Na prodej. K pronájmu. Výprodej. Vše za 5 euro. Zavřeno. To jsou v současné době nejčastější ozdoby athénských domů. Stačily tři roky, aby se řecká metropole v mých očích úplně změnila. Změnili se lidé, změnila se atmosféra a změnily se ceny. Ekonomická krize je v hlavním městě pořádně cítit, zejména v centru. Spousta obchůdků láká na finální výprodeje a snaží se prodat poslední zboží za ceny, za které byste před třemi lety nekoupili ani řecký salát .

7.6.2012 v 16:40 | Karma: 18,63 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Cestování

Michaela Žítková

Jak jsem pokřtila let Praha-Athény po svém

Sedím v letadle a čekám na chvíli, až letadlo dosedne na athénskou přistávací dráhu. Doposud jsem necestovala do Řecka aniž by cesta nebyla příjemná, vždy cestuji na pozitivní vlně, ale tentokrát to je ještě o něco lepší. Letím prvním, tudíž slavnostním, letem Praha-Athény, který organizuje letecká společnost Aegean Airlines. Aegean. Egejský. Řecký. Podle toho všechno vypadá od první vteřiny.

29.5.2012 v 19:57 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

Delegátka cestovní kanceláře Venus Trade and Tours (VTT) na ostrově Samos / Representative of VTT tour operator, Samos Island