Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zaslechl jsem (nejspíš to ale bude jen městská legenda), že v srpnu 1968 tam železničáři poslali i jeden sovětský vojenský transport, jedoucí do Prahy.

0 0
možnosti
Foto

Zajímavé, děkuji. Kde se testují vlaky na rychlosti nad 300 km/hod? Nějaký jiný okruh v Evropě, nebo normální trati? Nevíte?

Jinak pamatuji si 80. léta, kdy se řešilo polovodičové ovládání lokomotiv. Při rozjezdech snižovalo spotřebu proudu. Tak tam soudruzi nechali jednu lokomotivu 24 hodin kroužit (bez rozjezdů), což mělo samozřejmě za efekt, že spotřeba byla vyšší než u lokomotivy bez dodatečné výbavy, a polovodičová technika byla zamítnuta.

0 0
možnosti
MM

Díky. Někde jsem četl, že vysokorychlostní vlaky se testují v menších rychlostech než je jejich maximum. Pro většinu testů tedy stačí okruh ve Velimi do 230 km/h. Je možné, že pak vlaky prochází dalšími testy ještě dál na běžných tratích, ale nevím, nejsem z oboru.

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1030x
Baví mě jezdit na kole krajem (Kolínsko/Nymbursko - Podlipansko/Pošembeří), navštěvovat sousední vesnice, hřbitovy, objevovat stará boží muka zapomenutá vprostřed polí, seznamovat se s regionální historií. Nejzajímavější je sledovat, jak se ony "velké" dějiny z učebnic a knih projevily v historii malých "obyčejných" míst obývaných "obyčejnými" lidmi. Studuju obecní kroniky, hledám v archivech nebo v historických katastrálních mapách. A sem tam o tom něco napíšu.