Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Speciálně u učitelů (tedy těch, kteří pracují s dětmi a dospívajícími) platí, že kromě potřebných vědomostí jsou v tomto povolání bezpodmínečně nutné lidskost, empatie, vhled, nadhled, vnitřní rovnováha a sebekázeň, emoční vyzrálost, kreativita a samozřejmě výborná a do praxe běžně uváděná znalost psychologie. To vše vytváří PŘIROZENOU autoritu učitele, kterou dokážou děti velmi dobře rozeznat od té formální, vynucované a také ji patřičně ocenit.

Takový učitel předává dětem více nežli jen informace, a je tak pro ně doslova požehnáním.

Bohužel však takových není (a nikdy nebylo) mnoho.

0 0
možnosti

Příkaz ministerstva, aby ze škol odešli "nekvalifikovaní" učitelé, pohřbil třeba střední zdravotnické školy. Protože do té doby tam odborné předměty učili lékaři z nemocnic. Ti jsou ovšem "nekvalifikovaní", tudíž museli odejít, poněvadž ministerstvo a pedagogická lobby si prosadila, že učit můžou jen absolventi pedagogických fakult. Ti ostatní prostě podle této lobby neumí učit a ve školství nemají co dělat. Tak holt máme kvalifikované učitele a děti i přesto nic neumí.

1 0
možnosti

No, nevím jestli vystudování pedagogické fakulty z někoho automaticky udělá dobrého učitele. Podle mých zkušeností ne. Marek Valášek je vynikající učitel matematiky (pokud se nepletu učí na gymplu, získal titul Amos) a VŠ nemá. Jeho videa jsou perfektní. Na druhou stranu jsem zažil vystudované učitele, učící na tzv. prestižním gymnáziu a nedali dohromady kloudnou větu (ani česky, natož anglicky - když jedna z nich ji učila ).

2 0
možnosti

Dobrý večer,

já s vámi souhlasím. Jen si to zkuste opravit, máte tam ten článek 2x

2 0
možnosti

Děkuji, asi jsem klikla opakovaně ... Pěkný den!

0 0
možnosti
  • Počet článků 167
  • Celková karma 14,57
  • Průměrná čtenost 529x
Mám ráda kočky, plavání a dlouhé pěší procházky, dobrou kávu a suchá červená vína z Moravy i od Mělníka.

Seznam rubrik