- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Speciálně u učitelů (tedy těch, kteří pracují s dětmi a dospívajícími) platí, že kromě potřebných vědomostí jsou v tomto povolání bezpodmínečně nutné lidskost, empatie, vhled, nadhled, vnitřní rovnováha a sebekázeň, emoční vyzrálost, kreativita a samozřejmě výborná a do praxe běžně uváděná znalost psychologie. To vše vytváří PŘIROZENOU autoritu učitele, kterou dokážou děti velmi dobře rozeznat od té formální, vynucované a také ji patřičně ocenit.
Takový učitel předává dětem více nežli jen informace, a je tak pro ně doslova požehnáním.
Bohužel však takových není (a nikdy nebylo) mnoho.
Příkaz ministerstva, aby ze škol odešli "nekvalifikovaní" učitelé, pohřbil třeba střední zdravotnické školy. Protože do té doby tam odborné předměty učili lékaři z nemocnic. Ti jsou ovšem "nekvalifikovaní", tudíž museli odejít, poněvadž ministerstvo a pedagogická lobby si prosadila, že učit můžou jen absolventi pedagogických fakult. Ti ostatní prostě podle této lobby neumí učit a ve školství nemají co dělat. Tak holt máme kvalifikované učitele a děti i přesto nic neumí.
No, nevím jestli vystudování pedagogické fakulty z někoho automaticky udělá dobrého učitele. Podle mých zkušeností ne. Marek Valášek je vynikající učitel matematiky (pokud se nepletu učí na gymplu, získal titul Amos) a VŠ nemá. Jeho videa jsou perfektní. Na druhou stranu jsem zažil vystudované učitele, učící na tzv. prestižním gymnáziu a nedali dohromady kloudnou větu (ani česky, natož anglicky - když jedna z nich ji učila ).
Dobrý večer,
já s vámi souhlasím. Jen si to zkuste opravit, máte tam ten článek 2x
Děkuji, asi jsem klikla opakovaně ... Pěkný den!