Tramvajová doprava v Židenicích

V poslední době DPMB, a. s. (dále DP) navrhl mírnou reorganizaci tram. linek 9,11,12 a 13. Jedna změna je prohození částí linek 9 a 11, druhou je zrušení linky 13 a její nahrazení devítkou a dvanáctkou.

Plánovaná změna: linka 9 vedena z Jugoslávské ulicemi Milady Horákové a Rooseveltovou a od hlavního nádraží dále do Juliánova, linka 11 vedena ulicemi Cejl a Rooseveltovou, linka 12 ponechána v původní trase

První uvedená změna obsahuje teoretické vedení linky 11 mezi zastávkami Česká a Jugoslávská ulicemi Rooseveltovou a Cejlem a vedení linky 9 mezi zastávkami Malinovského náměstí a Jugoslávská ulicemi Rooseveltovou a Milady Horákové. Linka 11 by tak zajistila přímé spojení Maliňáku s Českou, devítka spojení hl. nádraží s dětskou nemocnicí. Ale stále by zastavovala u hl. nádraží na odlehlejší zastávce u Grandu. To by šlo vyřešit vedením linky 9 přes náměstí Svobody. Přineslo by to několik výhod. Spojení Lesné a Černých polí s centrem města, zachování rychlého spojení jmenovaných čtvrtí s Českou (zast. před kostelem sv. Tomáše) a také by vozy zastavovaly na 1. a 2. koleji před hlavním nádražím (tuto variantu ale DP, bohužel, neuvažuje).

Druhá změna je důležitější. Týká se linek 9, 12 a 13. DP chce zrušit linku 13. Ano, sice bychom měli pouze 12 linek šalin, ale proč všude ta panika, že nám DP chce něco brát! Naopak, on chce přidat. Do Židenic by nově vedla devítka, která by během všedního dne měla stejný interval, jako dnes třináctka. Ovšem večer a o víkendech by měla poloviční interval (místo 20 minut 10 minut, tzn. 2x více spojů). Já bych si nestěžoval, kdyby mi DP navrhoval přidání spojů, obyvatelé Židenic si očividně stěžují: „Četla jsem jej (článek, pozn. aut.) a jsem velmi rozčílená. Myslím si, že linka je opomíjená už teď, o víkendu jezdí pouze jednou za dvacet minut a já tak musím na zastávce mrznout. Pokud by ji zrušili úplně, byl by to pro mě problém. Neměla bych se jak dostat do nemocnice. Pro mě, jako důchodce to bude složité” [1]. Zde je vidět překrucování pravdy. Paní si stěžuje na zrušení linky. Ano, ale jiná linka jí tam bude jezdit častěji. A pojede rovnou k, sice dětské, nemocnici.

Linka 12 nahradí svými častějšími spoji linku 9 (úsek hl. nádraží - Komárov) i linku 13 (úsek hl. nádraží - Technologický park). Navíc by nemělo docházet ke sjíždění souprav ve směru k Technoparku, protože pojedou po jedné trase a budou tudíž ovlivněny stejnou dopravní situací.

Těch výhod by se zde dalo uvést více, ale změna by očividně přinesla více pozitiv. Ještě k počtu linek: „Nejvíce jich tu jezdilo třiadvacet” [2]. Ale s jakým jezdily intervalem? Takhle z článku vyplynulo, že dnes jezdí polovina šalin, co kdysi. Ale to není pravda. Ano, dnes by mohlo v Brně jezdit 18 linek s intervalem 10 minut ve všední den a 20 minut večer nebo o víkendu, plus linka 10. Nebo ještě více linek s ještě delšími intervaly (tzn. méně spojů). Ale to není dobrá cesta, což se před několika lety při reorganizaci linek zjistilo i v Brně.

K fotce: žlutá varianta by přinesla obyvatelům Juliánova spojení se středem města, Českou, dětskou nemocnicí i zastavování souprav na 1. a 2. koleji na hlavním vlakovém nádraží.

[1] Jitka Hollová, článek "Lidé se brání zrušení linky číslo 13" dostupný na <http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/lide-se-brani-zruseni-linky-cislo-20111213.html>

[2] Ivan Nedělka, viz [1]

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Vašek | čtvrtek 15.12.2011 21:18 | karma článku: 10,52 | přečteno: 1318x
  • Další články autora

Martin Vašek

Nekonečný populismus ČSSD

15.3.2013 v 16:04 | Karma: 34,47

Martin Vašek

Odvolat pracovníky vnitra je málo

19.2.2013 v 16:15 | Karma: 20,06

Martin Vašek

Stavba silnic v naší republice

17.2.2013 v 12:10 | Karma: 16,05

Martin Vašek

Volební právo není povinnost

23.1.2013 v 13:15 | Karma: 16,09

Martin Vašek

Volby na hrad: je už rozhodnuto?

7.1.2013 v 10:06 | Karma: 16,32