Miluji ten šrumec

Miluji ten šrumec v Xzone, když vychází velká herní novinka. Ano, je to stres, velký stres a to nejen pro mě, ale komplet pro celou firmu, přesto si nemůžu pomoci. Možná jsem na tom už za ty roky závislý ;-), ale miluji ten šrumec pár dní před vydáním, to očekávání, zda všechno promo bylo dostatečně rozjeté, zda hra je opravdu tak dobrá, jak se tváří a zákazníci nebudou nemile překvapeni s první recenzí. Miluji ty dny, kdy celá firma má před sebou jen jeden cíl: v pořádku a včas dodat hru s velký H na den vydání a jsem hrdý, když se jako dobře seřízený stroj rozjede na plné obrátky a každý ví, co má dělat a co vše je v sázce.

Teď zrovna píši při příležitosti vydání novinky Grand Theft Auto V, ale platí to naprosto shodně i pro jiné velké tituly z posledních let, namátkou třeba Battlefield 3, Diablo 3, Mafia 2 a spousty dalších. Někdy je to u nás jak v zákulisí příprav televizních zpráv. Znáte to z těch seriálů, když se objeví zásadní “Breaking news” a vše se rozjede na plné obrátky, všude shon a šrumec, akorát že u nás to není “zpráva”, ale příjezd hry na sklad. Někdy je to více v poklidu, vše s dodatečným předstihem zabalené a bez nervů a boje o každou minutu, ale častěji je to přesně obráceně.

Mít vše nachystané a naplánované dostatečně předem je polovina úspěchu, pak už “jen” celá firma trne, zda hra dorazí k vydavateli dle plánu a my ji dostaneme včas, abychom vše stihli zabalit. V případě GTAV tomu tak bylo (a patří distributorovi za to pochvala), jindy je to ale jak luštit logistický rébus. Jak dostat hru na 5 míst v ČR za pár hodin? Jak dostat hry na půlnoční prodej, když si nepozorný dopravce nechal v depu na překladišti polovinu zásilky a před obchodem už se začínájí srocovat první zákazníci? A podobných infarktových situací jsme zažili mraky.

Pokud je hra u nás konečně skladem, tak začíná boj s časem: vše včas vystavit v systému, vytisknout doklady, zabalit, předat dopravci, odeslat potvrzení zákazníkům. Vše v řádu hodin a je jedno zda zrovna je to kusů 100 nebo 3000. Vše musí jít jako po másle, bez nějakého řešení a výmýšlení za pochodu. Každé zbytečné zdržení může znamenat, že neodejde třeba 10 posledních balíků. Do toho začnou volat spousty zákazníků, jen já jsem dneska zvednul 40 telefonátů (ano v den D dělá u nás každý všechno) od lidí, co si rozmysleli, že GTAV už nechtějí, že chtějí jinou platformu, změnit na osobním odběr na prodejnu apod.

Pokud je to vše hotové, začíná se “bojová fronta” přesouvat na naše prodejny, kór když si ještě vymyslíme půlnoční prodej jako dneska ;-). Opakuje se stres s tím, zda bude vše včas doručeno a bude na půlnoční prodeji co prodávat, plus všechny dárky, výzdoba apod. Vše nachystat a připravit, aby to po půlnoci, kdy se na prodejny vrhnou desítky až stovky nedočkavých fanoušků, v rámci možností co nejrychleji odsýpalo.

Přesto, že většina z nás následující týdny o té hře nechce ani slyšet a doma si ji pustí jen pár vyjímek ;-), ten šrumec milujeme a to nejen proto, že jsou z toho dobré tržby (i když to není samozřejmě také k zahození :-). Vidět všechny ty fanoušky, být s nimi v kontaktu na emailu či telefonu a vědět, jak velkou zodpovědnost máme, je silný zážitek a není navíc lepšího pocitu, když je to vše hotové, hra na cestě k zákazníkům, všechno klaplo, lidi jsou spokojení a snad přijdou i příště.


 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Martin Schovanec | pondělí 16.9.2013 19:20 | karma článku: 7,56 | přečteno: 548x
  • Další články autora

Martin Schovanec

Může být monopol (v)hodný?

22.7.2015 v 21:00 | Karma: 10,10

Martin Schovanec

Druhý věk strojů

31.5.2015 v 20:00 | Karma: 9,42

Martin Schovanec

Havel podle Žantovského

2.3.2015 v 20:25 | Karma: 13,52