Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PT

petratuc

19. 10. 2010 22:27
moje vlastní zkušenost z VYSOKÉ ŠKOLY (!) v 80.letech :

v jednom předmětu nám přednášející, ehm, postarší docent SLOVO OD SLOVA diktoval text sepsaný zřejmě před desítkami let těžkopádným archaickým jazykem (např. " ...látka, JEŽ JE JIŽ určitým způsobem rozdrobněna" - to je prosím přesná citace, pamatuju si tu hrůzu i po letech) .  Bohuže lnám starší spolužáci potvrdili, že i při zkoušení vyžaduje co nejpřesnější odrecitování vyložené látky - pro mě hotová noční můra, protože jsem byla zvyklá používat mozek i k vlastní úvaze a porozumění oboru, nikoli k bezduchému šprtání. Naštěstí jsem pak u státnice měla jako examinátora jeho mladšího a normálnějšího kolegu, jinak nevím nevím....;-)

0 0
možnosti
DM

Aretta

19. 10. 2010 22:12
...

R^R^Dobře napsáno a milé nesmrtelné postřehy typu"co bylo ve škole / k obědu".

Možná to není Tabula rasa (jaká), aleTabule rasa (koho / čeho).:-)

0 0
možnosti
DM

Aretta

19. 10. 2010 22:15
Re: ...

Akorát prosím šetřete výrazy "hezký den", vypadá to jak v call centru:-(

0 0
možnosti
PH

petrph

19. 10. 2010 16:10
a co jiného???

Existuje snad nějaký novější způsob výuky,než se se látka žákům vyloží a pak se s nimi procvičuje a zkouší??Já že jsem se s s nimi ještě nesetkal. Jestli se třeba žákům znalosti nějak nalejí do hlavy nebo sami naskáčou z toho internétu mezitím co se vykecávají na chatu nebi facebooku??

Systém učitel současně přednáší a současně zapisuje na tabuli ,a žáci látku současně slyší,čtou na tabuli, přemýšlí a své poznámky si přepisují do sešitu se mi zdá poměrně efektivní-tedy z hlediska naučení látky. Každý kdo se skutečně chce něco naučit potvrdí, že se naučí mnohem víc když zapojí více smyslů.Tedy že nejen bloumá nad knihou duchem nepřítomen,ale čte si to nahlas,uvažuje nad tím, zapisuje si poznámky,počítá příklady, atd.

Takže z toho pohledu,pokud se používají ve školách nějaké moderní metody kdy kantor vepředu cosi prezentuje, promítá nebo kýhovýra a děti ho ani neposlouchaj ani si nedělaj poznámky,poněvadž to maj na háku (pardon- v učebnici), způsobí že domu přijde opravdu tabula rasa:)

0 0
možnosti
MK

marko88

19. 10. 2010 16:33
Re: a co jiného???

Při veškerém respektu k Vašemu názoru je naprosto evidentní, že už jste vzdělávací proces opustil dááávno a že nemáte vůůůbec žádnou představu, že by to třeba mohlo být příjemné a současně vysoce efektivní.

Při tupém opisování z tabule se kromě ruky zapojuje ještě co? 

Hezký den. M. Kočí

0 0
možnosti
X

xpat

19. 10. 2010 13:36
Bohužel je to tak

Pokud se dobře pamatuji, byla podobná praxe na základní škole v Praze a pak i na střední. S rozdílem, že na střední už se jim to nechtělo tolik psát na tabuli. Kromě vyjímek, vzorců apod.

Dříve nebyly ani jiné pomůcky, profesoři se s novinkami těžko sžívají - dnešní školy mají interaktivní tabule - což mně celkem zaujalo, akorát mi to přijde hrozně předražené..cca 200 tis. záleží na typu. V dnešní době je to přeci jen elektronika, která není TOP na trhu, tedy bych čekal cenu o polovinu nižší, protože to je cena slušného domácího kina. Ale nejsem expert, nemohu soudit bez znalosti problematiky...

0 0
možnosti
  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1312x
... ale jinak mě to tady na světě s vámi zatím baví ... ;-)