Poněkud zatouchající jablíčka, aneb Apple už nikdy

Několik let jsem byl nadšený "jabkař". Nejdříve na iPadu, pak na iPhonu, nakonec i na MacBooku. Odstřižení softwarové podpory iPadu ze strany výrobce z tohoto nejdražšího zařízení v daném sektoru udělalo po několika letech téměř bezcennou hračku pro děti. 

Pořád stejná historka - když si nějaký zázrak techniky pořídím mezi prvními, za pár let se mi ti poslední chechtají, jak můžu mít tak "starou plečku". 

Jako naprostý idiot jsem si připadal v autorizované prodejně Apple v Brně, kam jsem se dotřepal se svým iPadem první generace (začal se vyrábět v lednu 2010, v ČR byl prodej zahájen až 29. listopadu 2010, mám toho "stařečka" necelé čtyři roky). V prodejně povídám:

"Mám iPad, asi 2. generace, a jsou nějaké problémy s aktualizací operačního systému." 
"No ale to je 1. generace.", sděluje prodavač se značným pohrdáním v hlase při pohledu na zařízení.
"No tak první", stydím se za historický kus železa, "každopádně nejsem schopen upgradovat systém výše než na verzi 5.1.1. Teď je, myslím, aktuální verze 8, ne?"
"Jistě, společnost zrušila softwarovou podporu těchto starých zařízení.", frkne prodavač s počínajícím ochmýřením pod nosem.
"Jak myslíte "starých"? Kupoval jsem to před 3,5 lety za více než 16 tisíc. Teď nemám šanci dobře polovinu aplikací instalovat, protože vyžadují vyšší verzi operačního systému.", nakládám mu na záda nenalomitelně pevný argument. 
"No jo, s tím starým železem už nejsou nové systémy kompatibilní.", a vymalováno ...
Začínám lehce probublávat: "Rozumím tomu tedy dobře tak, že se společnost Apple rozhodla donutit uživatele, kteří v dobré víře koupili před pár lety nejdražší tablet na světě, aby si koupili další nejdražší tablet na světě?"
...... 
Rozhovor probíhal ještě asi půl hodiny. Čím dál více jsem si připadal jako naprostý imbecil obrostlý mechem, který nechápe zákonitosti technického pokroku. Dnes, po několika měsících, na iPad nemám šanci instalovat v podstatě žádnou novou aplikaci, podpora firmy, která má neustále plnou hubu zákaznického servisu, nulová. Už mám jiný tablet jiné značky. Říkám si, jestli by tohle Steve dopustil ... Od firmy Apple si už nikdy nic nekoupím, historku o hanebném chování budu dále šířit. 
 

Autor: Martin Kočí | pátek 2.1.2015 13:15 | karma článku: 29,58 | přečteno: 1964x