Děkujeme za pochopení.
incomming_message
Elektromobil je další zelený nesmysl
První problém, bohužel málo publikovaný, je účinnost nabíjecího cyklu akumulátoru, který je 30-40%. To samo by mělo elktromobil v rozumné společnosti diskvalifikovat. Navíc je potřeba auto vytápět, minimálně okna pro zajištění výhledu ven, a odpadního tepla z elektromotoru je minimum. To je další zmařená energie, které je v akumulátorech minimum.
debater
Re: Elektromobil je další zelený nesmysl
Pavel_D to má už vymyšlené, napere Vám do auta ještě tepelné čerpadlo-)))
Pavel_D
Dopoledne
jsem četl hezký článek o novém elektromobilu Lampo http://auto.idnes.cz/zluty-blesk-na-baterky-ujede-100-kilometru-po-desetiminutovem-dobiti-113-/automoto.asp?c=A100209_200806_automoto_vok a pár komentářů, které potvrdili můj názor, že čím méně toho o dané věci vím, tím více jsem proti a tím víc píšu.
Na http://www.hybrid.cz najdete spoustu článků a popisů vozů a vůbec problematiky kolem toho. První elektrovůz sestrojil Slovák Štefan Anián Jedlík kolem roku 1825. Jedno je jasné, že spalovací motor půjde k čertu. Výhoda elektromotorů pro pohon vozidla je nesporná, zejména s motory v kolech, a při použití supravodičů to nebude mít konkurenci (zatím je to jen v lokomotivách). Zdroj elektřiny může být dvojí - akumulátory (zatím nedotažené), nebo palivové články.
Pavel_D
Re: Dopoledne
Pokračování: Provoz elektromobilu je oproti klasickému vozu asi o polovinu levnější, budete-li nabíjet při nízkém tarifu, tak ještě levnější. Čili - energeticky výhodnější. A to za trochu potu při vývoji stojí. Nehledě na mnohem lepší jízdní vlastnosti, neboť derivační elektromotor udržuje konstantní otáčky bez ohledu na zátěž, pouze odebírá více či méně proudu. Nikola Tesla prý ovšem užíval ve svém voze motor třífázový, napájený z jakéhosi tajuplného generátoru, popis prý zničil, nebo se nedochoval.
Další výhoda (pro uživatele) je menší poruchovost, daná menším počtem zatěžovaných dílů (součástek). Šasi i karoserie z uhlíkových vlákem bude lehká a pevná, s dobrými tepelnými izolačními vlastnostmi. Budete-li větrat rekuperačně, mnoho energie na topení nespotřebujete, nebo si vypomůžete tepelným čerpadlem vzduch - vzduch. Což skýtá další netušené možnosti. Takže vady: akumulátory a cena. A ta při sériové výrobě půjde dolů.
007karel
A co Tesla?
Model Tesla byl vyvinut jako sportovní vůz s rychlým startem, který měl nahradit v USA Porsche...
Pavel_D
Re: A co Tesla?
Čtěte: http://news.auto.cz/dojmy/elektrizujici-jizdni-dojmy-tesla-roadster.html
nebo: http://www.teslamotors.com/
Jen si mi nelíbí těch 100 000 USD. Clooney je ale klidně zaplatil. Amerika!
Busák
Mno, ony se ty baterie od r. 1888 resp. 1897
trochu vyvinuly, možná by to chtělo mimo exkurze do minulosti víc sledovat i současnost a trendy vývoje v této oblasti.V bodě 10 jste tak lehoučce zaškobrtl o vodík, slyšel jste někdy o palivových článcích ?
Kolony stojících elektromobilů na dálnicích bych se rozhodně neobával a ta představa, jak úderem 3. hodiny odpoledne, kdy celý národ jednotně dorazí na svá sídliště ze zaměstnání v Kolbence mně taky tak nějak neděsí.
Ale jako námět k zamyšlení je článek akceptovatelný, i když velmi, ale velmi laicky argumentovaný. Nicméně váš názor respektuji, minimálně (snad) vyvolá nějakou smyslplnou diskusi, prostou madqertů, URB a podobných :-))
pitrz
Asi takhle
1. Seriova vyroba = snizeni ceny
3. 480km pro me malo neprijde http://www.hybrid.cz/clanky/elektromobil-tesla-model-s-s-dojezdem-480-km
2. 7. 8. 9. Auta se treba nemusi dobijet - staci vymenit baterii. Prijedu k vymenne stanici, zaplatim poplatek za pronajem baterie a za elektrinu v ni, odjedu.
5. arabi me vubec nezajimaji
Ubaram
6. Představa pomalu se plížící kolony aut...
Představa pomalu se plížící kolony aut je zcela chybná. Uvědomte si, že elektromotor nepotřebuje žádné "zahřátí", provozní teplotu. Taky nedělá žádné "špičky" při startu ničící akumulátor kvůli kterým není efektivní vypínat motor.
Když s elektromobilem zastavíte, elektromotor prostě stojí a energie se nespotřebovává. Právě toto je obrovská deviza elektromobilu v koloně. Pravda, na druhou stranu se vám ani nezahřívá motor takže si nemůžete zatopit odpadním teplem motoru, a klimu prostě musíte napájet z akumulátoru...
- Počet článků 106
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1312x