Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VTG

vladimir.t.gottwald

16. 2. 2010 3:05
Pěknej start!

R^

0 0
možnosti
TM

incomming_message

15. 2. 2010 21:11
Elektromobil je další zelený nesmysl

První problém, bohužel málo publikovaný, je účinnost nabíjecího cyklu akumulátoru, který je 30-40%. To samo by mělo elktromobil v rozumné společnosti diskvalifikovat. Navíc je potřeba auto vytápět, minimálně okna pro zajištění výhledu ven, a odpadního tepla z elektromotoru je minimum. To je další zmařená energie, které je v akumulátorech minimum.

0 0
možnosti

debater

15. 2. 2010 21:20
Re: Elektromobil je další zelený nesmysl

Pavel_D to má už vymyšlené, napere Vám do auta ještě tepelné čerpadlo-)))

0 0
možnosti
P

Pavel_D

15. 2. 2010 20:20
Dopoledne

jsem četl hezký článek o novém elektromobilu Lampo http://auto.idnes.cz/zluty-blesk-na-baterky-ujede-100-kilometru-po-desetiminutovem-dobiti-113-/automoto.asp?c=A100209_200806_automoto_vok a pár komentářů, které potvrdili můj názor, že čím méně toho o dané věci vím, tím více jsem proti a tím víc píšu.

Na http://www.hybrid.cz najdete spoustu článků a popisů vozů a vůbec problematiky kolem toho. První elektrovůz sestrojil Slovák Štefan Anián Jedlík kolem roku 1825. Jedno je jasné, že spalovací motor půjde k čertu. Výhoda elektromotorů pro pohon vozidla je nesporná, zejména s motory v kolech, a při použití supravodičů to nebude mít konkurenci (zatím je to jen v lokomotivách). Zdroj elektřiny může být dvojí - akumulátory (zatím nedotažené), nebo palivové články.

0 0
možnosti
P

Pavel_D

15. 2. 2010 20:40
Re: Dopoledne

Pokračování: Provoz elektromobilu je oproti klasickému vozu asi o polovinu levnější, budete-li nabíjet při nízkém tarifu, tak ještě levnější. Čili - energeticky výhodnější. A to za trochu potu při vývoji stojí. Nehledě na mnohem lepší jízdní vlastnosti, neboť derivační elektromotor udržuje konstantní otáčky bez ohledu na zátěž, pouze odebírá více či méně proudu. Nikola Tesla prý ovšem užíval ve svém voze motor třífázový, napájený z jakéhosi tajuplného generátoru, popis prý zničil, nebo se nedochoval.

Další výhoda (pro uživatele) je menší poruchovost, daná menším počtem zatěžovaných dílů (součástek). Šasi i karoserie z uhlíkových vlákem bude lehká a pevná, s dobrými tepelnými izolačními vlastnostmi. Budete-li  větrat rekuperačně, mnoho energie na topení nespotřebujete, nebo si vypomůžete tepelným čerpadlem vzduch - vzduch. Což skýtá další netušené možnosti. Takže vady: akumulátory a cena. A ta při sériové výrobě půjde dolů.

0 0
možnosti
KW

007karel

15. 2. 2010 20:18
A co Tesla?

Model Tesla byl vyvinut jako sportovní vůz s rychlým startem, který měl nahradit v USA Porsche...:-)

0 0
možnosti
P

Pavel_D

16. 2. 2010 9:42
Re: A co Tesla?

Čtěte: http://news.auto.cz/dojmy/elektrizujici-jizdni-dojmy-tesla-roadster.html 

nebo: http://www.teslamotors.com

Jen si mi nelíbí těch 100 000 USD. Clooney je ale klidně zaplatil. Amerika!

0 0
možnosti
B

Busák

15. 2. 2010 19:36
Mno, ony se ty baterie od r. 1888 resp. 1897

trochu vyvinuly, možná by to chtělo mimo exkurze do minulosti víc sledovat i současnost a trendy vývoje v této oblasti.V bodě 10 jste tak lehoučce zaškobrtl o vodík, slyšel jste někdy o palivových článcích ?

Kolony stojících elektromobilů na dálnicích bych se rozhodně neobával a ta představa, jak úderem 3. hodiny odpoledne, kdy celý národ jednotně dorazí na svá sídliště ze zaměstnání v Kolbence mně taky tak nějak neděsí.

Ale jako námět k zamyšlení je článek akceptovatelný, i když velmi, ale velmi laicky argumentovaný. Nicméně váš názor respektuji, minimálně (snad) vyvolá nějakou smyslplnou diskusi, prostou madqertů, URB a podobných :-))

0 0
možnosti
P

pitrz

15. 2. 2010 19:16
Asi takhle

1. Seriova vyroba = snizeni ceny

3. 480km pro me malo neprijde http://www.hybrid.cz/clanky/elektromobil-tesla-model-s-s-dojezdem-480-km

2. 7. 8. 9. Auta se treba nemusi dobijet - staci vymenit baterii. Prijedu k vymenne stanici, zaplatim poplatek za pronajem baterie a za elektrinu v ni, odjedu.

5. arabi me vubec nezajimaji

0 0
možnosti
RH

Ubaram

15. 2. 2010 18:46
6. Představa pomalu se plížící kolony aut...

Představa pomalu se plížící kolony aut je zcela chybná. Uvědomte si, že elektromotor nepotřebuje žádné "zahřátí", provozní teplotu. Taky nedělá žádné "špičky" při startu ničící akumulátor kvůli kterým není efektivní vypínat motor.

Když s elektromobilem zastavíte, elektromotor prostě stojí a energie se nespotřebovává. Právě toto je obrovská deviza elektromobilu v koloně. Pravda, na druhou stranu se vám ani nezahřívá motor takže si nemůžete zatopit odpadním teplem motoru, a klimu prostě musíte napájet z akumulátoru...

0 0
možnosti
  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1312x
... ale jinak mě to tady na světě s vámi zatím baví ... ;-)