„Menšiny tu vytvářejí totalitu“ říká kardinál Duka
Nechci komentovat rozhovor Pražského arcibiskupa, spíše se pozastavit nad jeho slovy o menšinách a totalitě. Kardinál veřejně řekl to, co mnozí vnímají jako problém naší civilizace. Dnes jsou to menšiny, které si nárokují práva nad všeobecná práva. Nejde o to, zda se jedná o náboženské, sexuální či etnické skupiny. Prostě jde o práva menšin. Z určitého pohledu nejde ani tak o právo, ale zvýhodnění menšin.
Jedním z takových zvýhodnění je „Pozitivní diskriminace“ čímž jsou proslulé například Spojené státy americké, kde mnohdy více než znalosti a inteligence rozhoduje etnický původ. Velice dobře o tom referoval Neviditelný pes v článku Oty Ulče. „Hodně nevole způsobuje Affirmative Action v zaměstnání. Bělošská většina vesměs nemíní chápat, proč její demokraticky zvolení reprezentanti dovolují něco, čemu se oprávněně říká reverse discrimination - diskriminace naruby, ve vlastních řadách. U soudu v Detroitu nepořídili hasiči a v New Yorku dozorci vězňů. Při zkouškách na povýšení jen polovina černochů a Martinezů uspěla ve srovnání s výkony Martínků. V takovém případě federální soud nařídil najít vysvětlení v rasismu a došlo tedy k dodatečnému byrokratickému nadhodnocení nedostatečných žáků, z pětek se staly známky dostatečné či dokonce chvalitebné. V New Yorku policisté podstoupili kvalifikační zkoušky na seržanty. Uspělo 10,6% Martínků, 4,4% Martinezů a 1,6% černochů - čili automatický důkaz rasisticky předpojatého testu, jehož vypracování zaručit perfektní barvoslepost stálo půl milionu dolarů. Výsledek se proto měl anuloval, ale než k němu došlo, městská správa povýšila dvě stě propadlých podle rasové kvóty a bylo to. Načež někteří z policistů oficiálně požádali o rasovou překlasifikaci, že nejsou bílí, že nejsou Martínkové, ale Martinezové“
Tohle je, ale jen část problému. Větší problém je, že většinová společnost je nucena tento systém respektovat, přestože jak řekl profesor ekonomie Walter E. Wiliams sám Afroameričan „Je to systém, v němž se má pomoci osobě A (současnému černochovi) potrestáním osoby B (současného bělocha) za to, co osoba C (běloch v minulosti) udělala osobě D (černochovi v minulosti). To tedy je hodně podivné pojetí sociální spravedlnosti, zejména, když se budeme chtít držet principu individuální odpovědnosti“
Něco podobného se týká o náboženských menšin, tedy převážně jedné náboženské menšiny a to muslimů. Muslimům se ustupuje ve školách, kdy mnohé školy přestaly nabízet vepřové maso. Jak uvádí internetový deník iDnes, tak „Kromě stravovacích trendů za tím stojí i rostoucí počet muslimských žáků“ Jde říci, že hlavně rostoucí počet muslimských žáků. A jak je uvedeno ve stejném článku, Christian Schmidt k tomuto řekl: „Není možné, abychom v jídelníčcích jen tak zakázali vepřové maso, které je součástí naší stravy a kulinářské kultury. Očekávám, že tvořivost při střetu se stravovacími návyky odlišných kultur povede k obohacení jídelníčku, ne k jeho ochuzení“
V těchto dvou příkladech je celé jádro problému. Nejen náboženské, sexuální a etnické menšiny mají svoje zvyky a požadavky, ale podobně má svoje zvyklosti a požadavky každý z nás. Proto jsou zákony demokratických zemí stavěny jako univerzální, platné pro všechny, bez rozdílu pohlaví, barvy pleti, náboženské příslušnosti. Ve chvíli, kdy je většina nucena zákonem k dodržování a respektování zvyklostí menšin a jejich požadavků, tak univerzální zákon přestává platit, protože jeho požadavky na rovnost mohou být diskriminační. Ostatně nejde jen o zákon, ale třeba o pravidla školy, které nedovolují pokrývku hlavy. Například dlouhé roky se táhl případ muslimek a jejich šátku, přestože se nakonec ukázalo, že vše bylo jinak. Nicméně - „Veřejná ochránkyně práv dospěla k závěru, že Střední zdravotnická škola nepřímo diskriminovala stěžovatelku, neboť jí na základě neutrálně formulovaného školního řádu zakázala nosit muslimský šátek, který je projevem jejího náboženského přesvědčení navenek“ – ve zkratce, náboženské přesvědčení je zde stavěno nad princip neutrality, platný pro všechny. Tedy s výjimkou, kterou by měla škola, učitelé a studenti, tedy většina, respektovat.
Tady už nejde o rovnost všech před školním řádem, nebo jako v případě pozitivní diskriminace před zákonem. Jde o diktát menšin, ať z jejich iniciativy anebo iniciativy těch, kteří si z boje za „práva menšin“ udělali svoje živobytí.
Kdysi, nevím, zda to platí i dnes, v běžeckých závodech koní platilo, že kůň, který často vítězí dostává takzvaný handicap, což spočívalo v tom, že do sedla se přidalo závaží, aby se vyrovnaly šance ostatních, což vedlo k tomu, že nevyhrál ten, kdo byl nejlepší. Pozitivní diskriminace a práva menšin, jako výjimka z práva a norem společnosti vedou k podobnému.
Zátěž v koňských dostizích likviduje koně a požadavky menšin deformují společnost. V obou případech vítězí ti, kteří by jinak neměli šanci.
Martin Kavka
Česko naštvalo Palestinu! Jen houšť a větší kapky
Po dlouhé době může být člověk hrdý na svoji vlast. Česká republika společně s Maďarskem a Rumunskem zablokovala prohlášení Evropské unie k Palestině kvůli dodatku, že země EU nebudou stěhovat svoje ambasády do Jeruzaléma.
Martin Kavka
Budoucnost Evropské unie je v jejím zániku
Zastánci Evropské unie jsou schopni obhajovat vše, co navrhne Evropská komise, vše, co vyjde z erounijní dílny šílených nápadů až to připomíná servilnost komunistů vůči všemu, co přišlo ze SSSR.
Martin Kavka
Maďaři odmítli imigraci z Afriky
Jak uvádí na svých stránkách ministerstvo zahraničí Maďarska „Prohlášení v Marrákeši v rámci Rabatského procesu může vést k nové imigrační vlně“ (1)
Martin Kavka
Islámští "Evropané", tikající Erdoganova bomba
Jaká je loajalita německých Turků ke své nové vlasti mohli Němcům naznačit volby v Turecku v roce 2015 a následující rok domnělý puč v Turecku, kdy Turci vyšli do německých ulic demonstrovat svojí podporu sultánu na Bosporu (1)
Martin Kavka
Libanonští biskupové: „Repatriace syrských uprchlíků by měla být prioritou“
Jedním z důsledků války v Sýrii, jak poznala i Evropa, byl příchod několika stovek tisíc islámských uprchlíků. Zvláště citelně to dopadlo na malou zemi v Levantě, na Libanon, což je zároveň problém pro tamější křesťany.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Taxikáři říkal, že postřílí několik lidí. Policie u duševně nemocného našla pušky
Psychiatrický pacient si na internetu koupil tři funkční historické brokovnice a tvrdil, že je...
Odbrzděná dodávka se zmrzlinou vjela do davu dětí, několik je vážně zraněných
Na západě Kyrgyzstánu najela během kulturní akce do davu desítek dětí ve věku od 9 do 16 let...
Poslanci mohou jednat i přes noc, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu
Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...
Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči
Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč