Výhledy ze Slezských Beskyd

Naše letní návštěva Mostů u Jablunkova, procházka po poloprázdném hřebeni a relax  u skalních útvarů Čertovy mlýny.

Naše kroky vedly od stylové restaurace ve srubovém Hotelu Grůň. S dětmi jsme nemohli vynechat Ski areál s parádní nabídkou letních aktivit od lukostřelby, přes bobovou dráhu až po rodeo na obří láhvi. Bobová dráha je dlouhá 950 m, z toho sjezd dráhy je dlouhý 650 m. Zajímavostí je, že je to první vozíková dráha tohoto typu u nás.

Obdivovali jsme všudypřítomné vyřezávané sochy, které zdobí celý areál. Vznikají při řezbářské soutěži, která zde má svou tradici.

Naprostá nádhera na nás čekala po výjezdu čtyřsedadlovou lanovkou na hřeben hory Fojtský grúň. Odtud jsme se vydali směrem na Chatu Studeničné a dál na Gírovou.

Cestou na Gírovou byl nepřehlédnutelný sesuv půdy, k němuž došlo v květnu roku 2010. Květen tohoto roku byl měsícem mimořádných srážek a došlo zde k mimořádným sesuvům půdy. Dodnes jsou patrné a zachytila jsem je na fotografii. Pod vrcholem Gírová se nacházejí skalní útvary údajně s podzemními chodbami nazvané Čertovy mlýny. Nádherné místo schované uvnitř lesů, kde je možné relaxovat a obdivovat přírodu nepřeplněnou turisty.  Doporučuji všem, kdo mají rádi klid a hledají nenáročné trasy s pěknými výhledy.

Srubový hotel, největší u nás.
Všudypřítomné dřevěné sochy, obdiv řezbářům.
Aktivity pro děti.
Aktivity také pro dospělé.
Dolní stanice lanovky.

Čtyřsedačkoévá lanovka nás vyvezla na Fojtský grúň.
Horní stanice lanovky.
Chata Studeničné.

Sesuv půdy.
Chata Gírová.

Čertovy mlýny.

Výhledy ze Slezských Beskyd.
Rozloučení a jedeme dolů:)

Autor: Martina Mičková | pátek 12.8.2022 11:21 | karma článku: 12,99 | přečteno: 297x