Podivuhodné kopečky na vrcholu Keprníku aneb Jeseníky v červnu

Co vše se dá vidět v okolí města Jeseník za pouhý víkend? Je toho hodně, záleží na výběru. Nám se během dvou dní vystřídal déšť, vítr, sluníčko a mlha. Vznikly tak záběry, které jsem v Jeseníkách na konci června pořídila.

Rozhledna Zlatý Chlum situovaná nad městem Jeseník nám poskytla úžasný výhled na město ještě před jeho návštěvou. Stará kamenná rozhledna byla postavena v roce 1899 a dosahuje výšky 26m. Pokud zdoláte 110 dřevěných a 14 kovových schodů, dostanete se na plošinu s okny, odkud můžete koukat do všech stran a jste schováni před nepřízní počasí. Doporučuji vystoupat ještě dalších 22 schodů, odkud se otevírá finální výhled od Nyského jezera v Polsku až po Hrubý Jeseník.

Odpočinek a skvělou pohostinnost jsme našli v Penzionu U Tří veverek nacházející se ve středu malebné vesničky Horní Lipová. Jelikož cestujeme s dětmi, uvítali jsme celou herní místnost věnovanou nejmenším a pro starší a pokročilé mají ve společenské místnosti  samovýčep a v samostatné místnosti vířivku a saunu.

K nadšení dětí přispělo, že jsme další den vycestovali velmi populárním dopravním prostředkem – lanovkou - na Šerák a udělali si výšlap na Keprník. Vyjeli jsme z lyžařského areálu Ramzová. Velkou výhodou bylo, že lanovka jezdí pravidelně v taktu po půl hodině - první úsek čtyřsedačkové lanové dráhy Ramzová - Čerňava vždy v půl a v celou, druhý úsek dvousedačkové lanové dráhy Čerňava - Šerák ve čtvrt a ve třičtvrtě, mrholení ani deštík není důvodem k jejímu uzavření. Tato dvoustupňová lanovka nám poskytla kouzelné výhledy. Na vrcholu nás však pohltila neproniknutelná mlha. Zázemí jsme našli na Šeráku v Chatě Jiřího, kde nás zahřála teplá polévka a prosklená okna informovala, kdy mlhu a vítr vystřídají sluneční paprsky.

Nejstarší moravská rezervace Šerák – Keprník má své kouzlo za každého počasí.

Na vrcholu Keprníku jsme viděli zvláštní kopečky. Neřádil tam ale žádný jesenický krtek. Jsou to tak zvané půdní kopečky, vzpomínka na dobu před tisíci lety, po skončení poslední doby ledové. Tyto unikátní kopečky nyní ničí kleč, která na nich vyrůstá.

Poslední zastávkou bylo Velké mechové jezírko na Rejvízu. Rejvízské rašeliniště bylo třešinkou na pomyslném foto – dortu, z něhož jsme trochu ukrojila.

Kamenná rozhledna Zlatý Chlum.
Výhled ze Zlatého Chlumu až do Polska.
Lyžařský areál Ramzová. Lanovka funguje i v létě.
Foceno z lanovky v úseku Ramzová - Čerňava.
Přestupní stanice Čerňava.
Na Šeráku se nám výhled odkryl vždy jen na chvíli, přesto stál zato.
Chata Šerá Jiřího na Šeráku ležící v nadmořské výšce 1351 m n.m. je kamenným pokladem, starším více jak 110 let.
Půdní kopečky na Keprníku.
Naše ubytování U tří veverek.
Dostatek místa pro celou rodinu.
Jedna místnost věnovaná pouze dětem.
Možnost vaření, super.
Rejvíz.
Na území rezervace je ponechána dřevní hmota k zetlení.
Obrázek z informační tabule.
Velké mechové jezírko.

Autor: Martina Mičková | pondělí 2.7.2018 20:52 | karma článku: 12,84 | přečteno: 475x