Pěkná dovolená v Donovalech

Donovaly, to není jen ideální místo pro lyžaře a letní turistická základna na Slovensku. Je to rovněž centrum adrenalinového sportu a nekonečné zábavy.

Jak jsem již zmínila v mém předchozím článku, zelenou dostalo letos v našem výběru dovolené Slovensko. Když jsou všude kolem ti teroristé, nejbezpečnější se nám jevily slovenské hory. Zkusili jsme se ubytovat v Donovalech. Rodinná dovolená v rozlehlém horském sedle v nadmořské výšce okolo 960 m n.m. zasahující do Národního parku Nízkých Tater vypadala úžasně. Zvolili jsme dobře. Navzdory deštivému počasí při našem příjezdu jsme si dovolenku užili.

Díky místnímu zábavnímu parku v Donovalech jsme zdolali i s dětmi jednu „hřebenovku“ a zbývající část dne jsme si zvedali adrenalin. Nenechali jsme se zmást zimním označením Park Snow Donovaly. Tento zábavní park si v prázdninových dnech obléká letní kabátek pojmenovaný Fun Aréna Donovaly. Najdete zde tobogánovou bobovou dráhu, lanové centrum i lezeckou stěnu – největší na Slovensku, bungee trampolíny pro skokany do hmotnosti až 110kg, dětské trampolíny a pestrobarevný nafukovací hrad pro nejmenší dětičky. Všechny tyto atrakce musely počkat až do odpoledních hodin, jelikož naše první kroky směřovaly k lanové dráze vedoucí na Novou Hoľu. Dolní stanice lanové dráhy se nachází v nadmořské výšce 910m n.m. Směrem nahoru máme možnost volby – buď  pojedeme kabinovou nebo klasickou sedačkovou šestimístnou lanovkou. Kvůli fotografování doporučuji zvolit sedačkovou lanovku. Z kabinky přes skla neuděláte tak pěkné záběry. Zato je třeba se pořádně obléct, a to i v letních měsících. Nahoře nejsou toalety ani občerstvení. Ti, kteří nehledají ihned po příjezdu stánky se suvenýry a občerstvením, budou spokojeni. V nadmořské výšce 1 361 m n.m. se nám naskytly nádherné výhledy, které si můžete prohlédnout na fotografiích, které přikládám ke článku.

Po výjezdu na Novou Hoľu se můžete buď pokochat výhledem a sjet zase zpět dolů nebo se vydat na túru po hřebenech hor. Zvolili jsme druhou možnost a vydali se na Zvolen. Z nadmořské výšky 1402m byl neuvěřitelně krásný výhled do okolí. Odtud je možné pokračovat v túře nebo se vydat zpět k horní stanici lanové dráhy. Jelikož s námi byly malé děti, sjeli jsme kabinovou lanovkou dolů a zvedali adrenalin ve zmíněné Fun Aréně Donovaly.

Samozřejmě jsme museli vyzkoušet 900m bobovou dráhu. Celkem poklidná počáteční jízda v korýtku se změnila v adrenalinovou jízdu, jakmile jsme objevili u dráhy tabuli, na níž se zobrazuje aktuální rychlost jízdy. Jeli jsme rychlostí až 45km/h. A to má dráha 20 zákrut, z toho 11 ostrých. Poté jsme vyzkoušeli bungee trampolíny a mé nejmladší dítě se zabavilo v nafukovacím hradě. Zkrátka zábava pro celou rodinu.

Oproti nízkému počtu místních obyvatel Donoval je v obci vysoký počet turistů. Není se čemu divit. Najdete zde nádherný kus přírody, adrenalinu i relaxace.

Dolní stanice lanové dráhy.
Při výjezdu na Novou Hoľu si můžeme vybrat, jestli budeme sedět na sedačce nebo v kabince.
Kabinková lanovka.
Foto z výjezdu lanovkou.
Lanovka je obklopena horami.
U horní stanice lanové dráhy jsou cedule s popisky okolí.
Vydáváme se na vrchol Zvolen.
Otevírají se nám nádherné výhledy.
Borůvky přímo lákají k ochutnávce.
Po cestě jsme se zastavili na vyhlídce, pod níž jsou Donovaly jako na dlani.
Výhled na Donovaly.
Vrchol Zvolen - 1402m.
Trasu z Nové Hoľe na Zvolen zvládli pejsci...
...i batole.
Dolů jsme jeli k velké radosti dětí v kabince.
Před bobovou dráhou.
Trasa bobové dráhy.
Na bobovku mohou s dospělými i děti. Na bob se vejdou 2 osoby (i dospělé).
Bungee-jumping.
Mohli jsme si vyzkoušet i akrobatické kousky.
Pro nejmenší dítko byl ideální skákací hrad.
A pro nejstarší lanové centrum v lese.

Autor: Martina Mičková | neděle 14.8.2016 22:48 | karma článku: 20,89 | přečteno: 1054x